ketting trend creatief 8

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
kwebbel
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:za 05 aug 2006 09:59
Locatie:mierlo
Contacteer:
ketting trend creatief 8

Bericht door kwebbel » zo 24 sep 2006 22:47

Hoi hoi

nog bedankt voor alle hulp met de stropdas. Hij is geweldig geworden.
Nu wil ik de ketting gaan maken uit het volgende nummer met de roccailles.... daar waar de aquariumslang in gaat. Mijn vraag is nu, hoeveel buisjes met roccailles moet ik kopen? Ik denk dat er wel heel erg veel ingaan, aangezien je een meter moet maken, en er gaan al 15 rocailles in 1 ronde die je maakt.... Ik weet het alleen niet zeker hoeveel ik er ongeveer moet hebben. Wie heeft hem al gemaakt?

Minou
creativiteit verrijkt je wereld

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 25 sep 2006 08:01

ik heb zelf geen idee maar ik weet wel dat er op het prikbord van kralen.pagina.nl ook een topic over was, misschien kun je het aan degene vragen:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=105 ... 59&t=25259" onclick="window.open(this.href);return false;

:idea: En ik zag ook net een topic van Joyce27 dat "03-09 8000 rocailles en veel geduld later... " heet dus ik ga ervan uit dat 8000 rocailles nodig zijn...
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ight=slang" onclick="window.open(this.href);return false;
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » ma 25 sep 2006 11:17

Ik weet niet of er in een buisje evenveel rocailles zitten als in de platte doosjes, maar ik heb zeker vijf (maar kan ook zes) platte doosjes gebruikt!
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 25 sep 2006 11:21

Kleine tip: koop voor de zekerheid 1 doosje teveel. Ikzelf was lang geleden keer bezig met creatie, kwam ik kralen tekort, ging ik nieuwe halen, was de kleur net ietsjes lichter geworden. byebye creatie, die heb ik dus niet meer afgemaakt. :(

kwebbel
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:za 05 aug 2006 09:59
Locatie:mierlo
Contacteer:

Bericht door kwebbel » ma 25 sep 2006 21:46

Bedankt weer voor de snelle reactie! Ik had al een beetje 75 rocailles per cm gerekend. Maar fijn dat je zegt dat je voor de knoop toch 20 cm extra nodig hebt. Dat is fijn te weten. Ik ga zeker genoeg doosjes aanschaffen. Zal in de winkel ook even vragen hoeveel erin zitten ongeveer. ALtijd handig te weten vind ik.

Heb ik nog even een vraag...ben net terug van vakantie, dus misschien ligt het daaraan...maar ik snap de beschrijving even niet. 15 rocailles. Dan 3 opzetten, 3 overslaan en door de 3 rijgen van de eerste rij? Uhm ik heb ergens een afslag gemist volgens mij. Het kwartje valt maar niet.

Kan iemand het heeeeel simpel uitleggen? Ik ben altijd meer visueel ingesteld en dat is soms heel onhandig. Hoop dat iemand me nog hiermee kan helpen....

Groetjes!
creativiteit verrijkt je wereld

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 26 sep 2006 14:27

Ik heb ook even zitten puzzelen, maar met twee kleuren kwam het bij niet goed uit.
Maar je moet er vijftien oprijgen (en meteen op de slang werken, werkt het fijnste). Van die vijftien maak je een rondje en knoop je dat dicht.
Nu rijg je drie kraaltjes op je draad. Leg ze als het ware neer op het rondje. Je rijgt dan door de volgende drie kraaltjes van de eerste rij. Vervolgens rijg je weer drie kraaltjes op je draad en legt die weer als het ware op de eerste rij en ga je weer rijgen door de volgende drie van de eerste rij.
Ik hoop dat ik je het een beetje duidelijk kan uitleggen. Valt niet mee. :) . Laat maar weten als ik je nog meer/ beter kan uitleggen.

Anders kan ik een poging wagen of ik het kan fotograferen, maar de mijne is al klaar.
Groetjes, Joyce

Afbeelding

kwebbel
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:za 05 aug 2006 09:59
Locatie:mierlo
Contacteer:

Bericht door kwebbel » di 26 sep 2006 19:23

Hoi Joyce,

helemaal duidelijk is het nog niet, maar ik heb de kraaltjes al wel en dus ga ik zo eens even kijken hoe het nu precies moet. Mocht ik er dan nog niet aan uitkomen, dan trek ik weer aan de bel. Ik laat sowieso nog iets weten...

groetjes minou
creativiteit verrijkt je wereld

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » wo 27 sep 2006 08:17

Ik wens je veel succes (en geduld :) ).
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gesloten