Kleuren herfst/ winter en zomer 2007

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Catja
Bead Fan
Kleuren herfst/ winter en zomer 2007

Bericht door Catja » za 15 jul 2006 14:32

Hoi allemaal
Ik hoop dat ik dit bericht juist geplaatst heb zoniet mag het verplaatst worden.
Ik kwam deze link tegen met de kleuren voor de nieuwe winter en volgend jaar zomer en wil dat graag met jullie delen.

http://www.firemountaingems.com/trends/ ... t%20Colors" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.firemountaingems.com/trends/ ... t%20Colors" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook las ik het volgende ergens
Trend voor komende winter
Naturel,zwart,rood,groen,grijs en paars.
Lange schakel kettingen
Barok sieraden (Rusland)
Bedel armbanden,talismannen en godsdienstige symbolen (Buddha)
Bij de krijtstrepen en ruitjes die ook terug te zien zijn deze winter ,is het prachtig om parels in alle mogelijke varianten te combineren.

Iemand een tip voor Barok sieraden (een voorbeeld)
Ik kan er niets over vinden en heb hier al gezocht en via google.

Groetjes Catja

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » za 15 jul 2006 15:10

Leuke kleurtjes!!

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 15 jul 2006 18:03

Zoeken bij historische sieraden, victoriaans, of museum

Baroc is meestal overdadig gekruld, heel veel versiering en zware dramatische kleuren

Veel goud met accent kleuren zoals donderrood, bordeaux, donker(mos)groen, heel donker koningsblauw.

Veel filligree.

Ik zal zien of ik ergens plaatjes kan vinden waar je misschien ideeen uit kan halen.
Laatst gewijzigd door violetmoon_17 op za 15 jul 2006 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 15 jul 2006 18:15

Hier een link met voorbeelden van barok sieraden.

http://www.adin.be/nl/sh_display_5x10.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier eenlink met de historische uitleg ervan.

http://www.adin.be/nl/explanation-on-ba ... ewelry.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Brennie
Bead Interested

Bericht door Brennie » za 15 jul 2006 19:22

Ik vind die kleurenvoorspellingen wel grappig (die twee links in het 1e berichtje dus), maar ja er staan zoooveel kleuren, zo kan ik het ook altijd goed hebben hahaha. Bovendien zijn sommige kleuren nooit echt 'uit', zoals spijkerbroekblauw, wit en zwart (vind ik hoor), dus het gaat er eigenlijk alleen om of we dit jaar met z'n allen extra veel in het rood of paars of geel lopen... persoonlijk doe ik nooit mee aan de trends, ik heb zelf mijn eigen favoriete kleuren (en ook kleuren waarvan ik weet dat ze me niet staan of die ik gewoon lelijk vind, trend of niet...). Het is wel handig als 'mijn' kleuren dan dit jaar toevallig 'in' zijn want dan heb ik meer keus in de winkel... :D
Groetjes,
Brenda

anke sarjana
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door anke sarjana » za 15 jul 2006 19:42

Ik heb een keer zo'n kleurenanalyse laten doen... Ik weet dus net als Brenda welke kleuren ik wel en niet kan dragen! Voor mij blijven kleuren als aqua altijd goed... Ik doe ook nooit niet echt aan de mode betreft kleuren mee, maar vind het wel leuk om nu al te kunnen zien wat er strax in de winkels hangt! Het zijn toch wel kleuren waar wij onze sieraden op kunnen aanpassen, want er zal wel vraag naar zijn.

Bedankt voor de leuke links! En ook erug leuk om te weten wat voor soort sieraden er strax helemaal hip zijn!
Groetjes Anke~Sarjana
Afbeelding Afbeelding

Catja
Bead Fan

Bericht door Catja » za 15 jul 2006 22:16

Hoi dames

Bedankt voor de leuke links
Ik ga me eens verdiepen in de antieke sieraden.
Staan zo te zien al mooie dingen bij. Ligt ook wel aan de kleding die ik voor de winter ga kopen of het er bij past of niet. Erg naar hoor dat ik net 9 kilo ben afgevallen en dus verplicht ben om voor de winter een nieuwe garderobe aan te schaffen. Dat vinden wij vrouwen toch vreselijk :D

Ik heb ook mijn eigen kleuren hoor. Ik weet dat ik bijvoorbeeld nooit licht grijs moet aantrekken.

Groetjes Catja

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 15 jul 2006 22:33

Bedankt voor de tips. :) Tja subforum overig is voor als het ergens anders niet bij past....anders misschien maar bij ontwerptips doen? Ik verplaats het wel daarheen en laat link achter hierzo. ;)

Catja
Bead Fan

Bericht door Catja » za 15 jul 2006 22:39

Hoi Sandra
Okee had ik al in het begin van bericht vermeld wist niet goed waar ik het moest plaatsen
Groetjes Catja

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 15 jul 2006 22:51

Catja schreef:Hoi Sandra
Okee had ik al in het begin van bericht vermeld wist niet goed waar ik het moest plaatsen
Groetjes Catja
weet ik, vandaar dat ik daar even op reageer, normaal verplaats ik het zonder erbij te posten, aangezien er toch een link achterblijf bij het oude subforum. Iig bedankt voor de moeite. :)

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 16 jul 2006 11:46

Jippie!
Ik vind die hangers allemaal zo mooi, buddahs en die afrikaanse gezichten en maskers...
Misschien dat er nu ook meer van komt, als het trend word :wink:

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 16 jul 2006 15:35

Het zijn wel mooie kleurtjes, bedankt voor de links!

Gesloten