Wat voor soort ketting?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Diam0nd
Bead Designer
Wat voor soort ketting?

Bericht door Diam0nd » ma 10 apr 2006 19:30

Ik heb materialen besteld voor een ketting, althans de kralen alvast dan..
De kleuren zijn emerald en paar verschillende soorten (kleuren) topaz..
Nu d8 ik aan een veterketting.. alleen weet niet zeker of ik dat moet doen.. en als ik dat ga doen, heb ik geen idee wat voor soort.. ik dacht aan een veterketting met een paar veters, van voren in een kraal met een groot gat doorheen doen, en aan het uiteinde die verschillende swarovski kralen aankettelen..

Heeft iemand nog ander tips e.d. ? Help me :roll:
Groetjes
Afbeelding

Crazylizz
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Crazylizz » ma 10 apr 2006 19:56

Misschien een geregen bolletje zoals op de site van Hennie? Zie gratis patronen. Dan kan je dat bolletje als hanger aan je veter doen.
When you're lonely
Reach out your hand
And feel my presence

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » ma 10 apr 2006 20:24

Eeuhm nee, niet zoiets..
Het zit namelijk zo, mijn topje is een beetje laag uitgesneden, en doormiddel van een ketting die in het midden samenkomt, wil ik het een beetje verbergen :P
Groetjes
Afbeelding

Crazylizz
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Crazylizz » ma 10 apr 2006 23:04

I see... lachen1
Op dit moment heb ik even geen andere ideetjes... Ik denk nog ff na nietweten

Als ik nog op een idee kom, hoor je het gelijk! Hoop dat anderen nog tips hebben voor je!
When you're lonely
Reach out your hand
And feel my presence

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » di 11 apr 2006 06:35

Ik denk dat een veter gewoon heel erg mooi is :D

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 11 apr 2006 09:36

dus als ik het goed begrijp wil je veter met swarovski combineren?
ik raad je aan eens bij Dorith te kijken, ten slotte is zij de QUEEN OF VETERLAND :wink: zie deze topic: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ight=veter" onclick="window.open(this.href);return false;
voor zo'n balletje kun je het beste bij Fieke (http://groups.msn.com/fiekesjuwelen/hangers.msnw) kijken, die heeft een paar hele leuke op haar site staan :applaus:

misschien kun je wel een paar van die balletjes maken en die vervolgens op een lange veter rijgen zodat je een "lange ketting" krijgt?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 11 apr 2006 10:15

De bolletjes op mijn site zijn basispatronen. Als je andere kralen gebruikt i.p.v. parels ziet het er heel anders uit. Vooral het variatie bolletje is leuk als je de kraal op de kettelstift niet helemaal doortrekt : dan krijg je een soort druppel.

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 11 apr 2006 14:22

kralenenquete schreef: ik raad je aan eens bij Dorith te kijken, ten slotte is zij de QUEEN OF VETERLAND :wink:
:D :applaus: :D

Qua ketting denk ik dat het met veters wel leuk kan zijn, maar als het allemaal dezelfde soort kraaltjes zijn, dan zou ik het persoonlijk minder geslaagd vinden en is het misschien leuk om ze in een lange ketting te rijgen zoals http://www.rings-things.com/Catalog_Pages/LARIAT.HTM" onclick="window.open(this.href);return false; en dat in het decoleté te laten vallen, weet alleen niet of je hiervoor genoeg kralen bestelt hebt ( je vestigt er wel de aandacht op met een ketting hè.. je kunt er ook een hemdje onder aan doen :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » di 11 apr 2006 17:46

Mar-JoYa schreef:
kralenenquete schreef: ik raad je aan eens bij Dorith te kijken, ten slotte is zij de QUEEN OF VETERLAND :wink:
:D :applaus: :D

Qua ketting denk ik dat het met veters wel leuk kan zijn, maar als het allemaal dezelfde soort kraaltjes zijn, dan zou ik het persoonlijk minder geslaagd vinden en is het misschien leuk om ze in een lange ketting te rijgen zoals http://www.rings-things.com/Catalog_Pages/LARIAT.HTM" onclick="window.open(this.href);return false; en dat in het decoleté te laten vallen, weet alleen niet of je hiervoor genoeg kralen bestelt hebt ( je vestigt er wel de aandacht op met een ketting hè.. je kunt er ook een hemdje onder aan doen :wink:
Je hebt wel gelijk eigenlijk..maar ik heb al 2 topjes aan.. de bovenste topje is namelijk nog lager uitgesneden :shock: , en als ik er een wat hoger uitgesneden top bij aandoe dan staat het helaas niet meer zo mooi :(..Het is niet zo dat het supererg is ofzo.. maar voel me toch wat prettiger als daar wat zit ofzoiets :P
maar ik wil dat die ketting in het midden samenkomt, net zoals de creaties van dorith.. maar ik had ergens ook gezien dat ze bijv. de 1e rij veters wat korter was, er een mooie hangertje aan.. en de 2,3 (en/of 4e) rij in het midden bij elkaar koort d.m.v. een kraal, en aan de uiteinden verschillende swarovski kralen, ik heb hartjes, facet, bicones en nog een andere swarovski kraalsoort.. Ik denk er ook aan om er ook wat kleine metalen kralen in te doen.. Maar dat zie ik dan wel.. moet natuurlijk ook niet TE worden..
Groetjes
Afbeelding

marith
Bead Designer

Bericht door marith » di 11 apr 2006 17:46

je kan ook een veterketting doen die bijelkaar komt in een kraal en dan onderaan de veters van die bolletjes met swarovski.
xxx
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Gesloten