bijzondere frontriem [voor aan een paardentuig]

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
sabo
Bead Discoverer
bijzondere frontriem [voor aan een paardentuig]

Bericht door sabo » vr 17 mar 2006 19:48

Hallo; ik ben net nieuw hier en nog niet zo into de kralen wereld... Heb slecht 'wat goedkope' kraaltjes bovenliggen, van die kleine 1mm kraaltjes zegmaar en probeer daar wel eens wat mee

nu zat ik te ebay'en bij de paarden artikelen [ik heb zelf een fries paard!] en zag daar allemaal beeldige frontriemen staan... Nu bedacht ik mij dat het mischien een idee was om zelf zoiets te maken; gezien een al-gemaakte rond de 100€ kost...

het kan een kettinkje zijn, maar er mogen niet echt ehm bedrukkingen op de kralen zitten zegmaar wat op de vacht kan gaan prikken... Het liefste plat aan de achterkant...

Je kan het ook op een stukje leer plakken...

Ik heb absoluut geen inspiratie om iets te maken; en hoopte dat 1 van jullie miss iets wisten... En wat voor kraaltjes ik daarvoor kan gebruiken, waar ik die moet bestellen en wat voor draad enzo [zit vrijveel op Ebay :wink: ]

hier even een voorbeeldje voor degene die niet weten wat de frontriem is
Afbeelding

dus op het hoofd onder de voorpluk; aan het hoofdstel... Dit was de oude van mijn vorige pony :)

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 17 mar 2006 19:57

Leuk toch? Waarom maak je niet nog een keer zoiets?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

sabo
Bead Discoverer

Bericht door sabo » vr 17 mar 2006 20:01

was ook wel het plan hoor! :) ik hoopte eigenlijk alleen dat er mensen waren op dit forum met ook nog andere ideetjes...

nadat ik deze lang gebruikt heb is het niet echt héél origineel hetzelfde nog een keer te maken!

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » vr 17 mar 2006 20:02

Ik heb er ook een armbandje van met me naam..

Afbeelding

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 17 mar 2006 21:38

Ach hoe hete die site nou ook al weer? Afbeelding

Een tijdje terug was er iemand op een amerikaans forum die die dingen maakte, en hele mooie, daar had je vast wel ideeen kunnen opdoen.

Ze gebruikte vrij veel swarovski en vn die sliders.

Ik zal zometeen even voor je zoeken.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 17 mar 2006 21:53

Ha gevonden, was wel even zoeken. Afbeelding

http://beautifulbrowbands.com/

Er zitten daar een paar hele mooie tussen.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 17 mar 2006 21:57

Je hebt tegenwoordig heel veel van die schuifornamentjes, dus in plaats van letters ook allerlei andere vormen, waar je dan ook steentjes op kunt plakken. Ik heb ze zelf nog niet gebruikt, dus ik weet zo even niet waar je ze kunt kopen, maar ik denk toch wel bij de meeste kralen webshopjes.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 17 mar 2006 22:30

ik heb allerlei dierensieraden gemaakt... helaas nog maar 2 foto's (zag ik) en nog niet eens van de toppers die ik gemaakt heb, maar misschien heb je er toch wat inspiratie aan.

Het zijn hondenriemen en die frontdingen voorpaarden maakte ik op dezelfde manier:

Afbeelding

Afbeelding

Ik boorde door het leer ,zoals je misschien nog net kan zien, kleine rijggaatjes van zijkant naar zijkant. Dus niet dwars er doorheen van 'boben naar beneden'. Even een gepruts maar Op die manier komt er dus geen enkele irritatie, omdat de onderkant van de riem dus gewoon blijft zoals deze van oorsprong is.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

sabo
Bead Discoverer

Bericht door sabo » za 18 mar 2006 09:40

hartstikke bedankt iedereen voor het reageren

, dat van die gaatjes in de zijkant is ook een goed idee... Maar hoe krijg je die erin dan :? kan me niet voorstellen dat je dat met een boor deed :) En hoe kreeg jij dan zeg maar de lusjes om het aan het hoofdstel vast te maken?

Ik zal dalijk even op die site kijken;beautiful browbands! nogmaal hartstikke bedankt voor het reageren!

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » za 18 mar 2006 09:47

je zou ook kunnen weven met rocailles. En dan als je het bandje af hebt er een leren, of stoffen bandje achter plakken, zodat je geen irritaties krijgt. Als je dan aan weerszijden een opening houdt zou je daar weer de ringen door kunnen halen om hem aan het hoofdstel te bevestigen?
Kralen geven kleur aan het leven!

sabo
Bead Discoverer

Bericht door sabo » za 18 mar 2006 16:45

ik zal kijken wat ik ermee kan! bedankt :wink: klinkt idd best leuk!

Bijke
Bead Reader

Bericht door Bijke » vr 07 apr 2006 07:02

Ik heb ook een frontriem gemaakt, maar zonder achterkant en het paard heeft er helemaal geen irritaties van gekregen. Ik heb er gewoon vooor gezorgd dat het niet te strak zit.

De voorbeelden die ik hier gezien heb, vind ik wel een stuk mooier dan de mijne!

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » vr 07 apr 2006 07:30

Heb jij misschien een foto dan?:D
Afbeelding

Bijke
Bead Reader

Bericht door Bijke » vr 07 apr 2006 07:40

Het is een hele eenvoudige, omdat die vriendin een eenvoudige wilde. Nu wil ze bij haar nieuwe hoofdstel iets sjiekers ;)

De frontriem zelf:
Afbeelding

De zijkanten om aan het hoofdstel vast te maken:
Afbeelding

Gesloten