Inspiratie...gevraagd

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Bruno
Bead Interested
Inspiratie...gevraagd

Bericht door Bruno » ma 16 jan 2006 13:45

Een tijdje terug kocht ik een bronzen(bruin) ketting van 2 meter. De schakels zijn ongeveer 4 bij 6 mm, best groot dus.

Iemand een idee wat ik daarmee zou kunnen doen... In de winkel leken de schakels toch wat kleiner...

Iemand een voorstel?

En wat zijn de trends voor de lente/zomer???

Alvast bedankt

Bruno

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » ma 16 jan 2006 13:56

Kun je er geen heupketting van maken? Die mogen best wat grover zijn!
Trends staan op het forum al vermeld: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ght=trends" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

tom
Bead Starter

Bericht door tom » ma 16 jan 2006 13:57

Je zou b.v. stukjes ketting van 15 cm en 20 cm kunnen nemen en daar dan grotere parels tussen kettelen zodat je een hele lange ketting kunt maken.

groetjes Marijke
Geniet elke dag van het leven

ThaGaby
Bead Lover

Bericht door ThaGaby » ma 16 jan 2006 14:01

leuk idee marijke van die lange ketting!
ik denk dat die ketting ook wel te gebruiken is voor een sleutelhanger/tashanger. en dan aan die ketting kralen of bedels bevestigen?

ThaGaby
Bead Lover

Bericht door ThaGaby » ma 16 jan 2006 14:06

misschien heel stom (omdat ik ook niet weet welke vorm die schakels hebben) maar ik denk trouwens bij van die grote schakels ook aan naamarmbandjes van vroeger. voor mannen hebben ze vaak grove schakels zoals deze:

Afbeelding

als die schakels erg mooi zijn om zo te gebruiken zou je zoiets kunnen maken en dan maak je ipv die naamplaat er iets anders ertussen :?:

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » ma 16 jan 2006 15:31

Heb dit weekend nog zo'n voorbeeld gezien : een veter door de gaten van de ketting rijgen en dan bedeltjes eraan kettelen, geeft een mooi, vol effect...!
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gesloten