gebruik van kleinere kralen

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
kwienie
Bead Reader
gebruik van kleinere kralen

Bericht door kwienie » wo 04 jan 2006 10:03

Hallo allemaal,

Ik heb nog maar een beperkt assortiment aan kralen. Met de grotere kralen heb ik al een armbandje en ketting gemaakt (gewoon simpel geregen). Nu heb ik wat kleinere kraaltjes, maar vind het lastig om die in een ontwerpje te gebruiken. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik die kan gebruiken. Het zijn kleine kraaltjes in verschillende vormen en kleuren. Hebben jullie wat tips? Hoop niet dat dit een rare vraag is, ben nog een beetje aan het oriënteren.
Heb al wel in wat tijdschriften gekeken, zoals de trendysieraden maar daar staan al weer wat ingewikkelder en uitgebreidere sieraden in om met kleinere kraaltjes te maken.

groetjes,
Lianne

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 04 jan 2006 11:15

Met kleinere kraaltjes bedoel je daarmee rocailles?

Ook als het bvb facetkralen zijn kan je wel iets leuks maken door bvb 4 draden te nemen en op allemaal een ander patroontje te rijgen. Of net hetzelfde. Op kralen.com staat zo een voorbeeld, het is een groene ketting.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 04 jan 2006 12:25

Je kunt de kleinere kralen ook naast de grote gebruiken, als een soort afscheiding tussen de grote zodat die meer opvallen.
En als het rocailles zijn(de echt hele kleine kraaltjes ook wel seedbeeds genoemd zie http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) dan moet je gewoon even doorsparen tot je er echt veel hebt en dan kun je bij patronen wel een paar sites vinden waar leuke dingen op staan.
Of je begint vast met de daisy ketting(bloemetjes) op kralen.com.
Succes!
Groetjes Els,

kwienie
Bead Reader

Bericht door kwienie » wo 04 jan 2006 12:35

ah, kijk geweldig. het zijn inderdaad rocailles (weer wat geleerd, wist niet dat ze zo heetten). Leuk, nu kan ik aan de hand van wat simpeler voorbeelden weer verder... bedankt!
als er trouwens meer tips zijn waar ik voorbeelden kan vinden dan hoor ik dat graag.... kan ik wat inspiratie op doen!

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 04 jan 2006 13:06

http://www.fiberartsonline.com/fac/bead ... m#Patterns" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een van de links die bij Patronen in dit forum staat. Er staat nog veel meer, even zoeken :wink:

veel plezier!
Groetjes Els,

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » wo 04 jan 2006 18:18

kwienie schreef:ah, kijk geweldig. het zijn inderdaad rocailles (weer wat geleerd, wist niet dat ze zo heetten). Leuk, nu kan ik aan de hand van wat simpeler voorbeelden weer verder... bedankt!
als er trouwens meer tips zijn waar ik voorbeelden kan vinden dan hoor ik dat graag.... kan ik wat inspiratie op doen!
Op de site van Hennie staan ook veel patronen met rocailles: http://www.hekrasier.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Melanie

Gesloten