Hoe maak ik een cabochonarmband?
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Esther, ik geef het toe, ik vond het ook eng in het begin maar er is echt maar één oplossing 'beginnen'..... en met alle beschrijvingen die er tegenwoordig zijn moet je dat gewoon DOEN.
De Kralenprutser
- estherwijma
- Bead Monster
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?
Nou daar zit ik dan met mn spullen, maar hoe krijg je een mooie omtrek van de armband...mss gebruik wel te stevig papier en geen goed plakband...
Ik wil ook graag beginnen en ik denk ook niet dat ik het zal verprutsen als het puntje bij paaltje komt, maar goed ik ga eerst nog maar eens zitten op die omtrek..haha
Ik wil ook graag beginnen en ik denk ook niet dat ik het zal verprutsen als het puntje bij paaltje komt, maar goed ik ga eerst nog maar eens zitten op die omtrek..haha
Groetjes Esther
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Ik doe het met een velletje papier en zonder plakband
óf wel met plakband, maar sla dat dan bij het overtrekken over en vul het later met een lineaal of uit de pols aan 
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
- estherwijma
- Bead Monster
Ja zo heb ik het ook gedaan, alleen het probleem is dat ik de armband niet helemaal precies krijg. Of is dat niet heel erg?
Groetjes Esther
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Eerlijk
volgens mij niet.....maar ik kan het mis hebben
Ik bedoel als je vilt maar recht is en goed en je borduren ook
bovenkant en onderkant worden nog dicht gemaakt en dan valt het frame weg..........moet ook niet cm uitsteken natuurlijk & heb ook wel eens "weggemoffeld in de A-symetrie", maar die is nog niet af dus kan ik nog niet laten zien 
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
- estherwijma
- Bead Monster
Nou dan neem ik het ook maar voor lief 
Volgens mij is het ook echt niet mogelijk het helemaal recht te krijgen.
Dan kan ik nu echt aan de slag gaan!
thanx!
Volgens mij is het ook echt niet mogelijk het helemaal recht te krijgen.
Dan kan ik nu echt aan de slag gaan!
thanx!
Groetjes Esther
Ik ben erg benieuwd Esther! Laat je foto's zien van je vorderingen? Lijkt me erg leuk om je armband 'live' te volgen 
Wingardium leviosa!
- estherwijma
- Bead Monster
De eerste keer heb ik ook precies de armband nagetekend met papier, maar daar ben ik snel mee gestopt.estherwijma schreef:Nou daar zit ik dan met mn spullen, maar hoe krijg je een mooie omtrek van de armband...mss gebruik wel te stevig papier en geen goed plakband...
Als je een normale rechte armband hebt meet ik even hoe breed deze is. Dit teken ik gewoon met een liniaal (geo-driehoek is erg makkelijk) uit op de ondergrond. En dan in de lengte gewoon 2 lijnen.
Aangezien je ondergrond wat krimpt door het borduren vind ik het niet makkelijk om de hele armband te tekenen.
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Esther, zorg er inderdaad wel voor dat je zowel boven als onder als links als rechts ruimte overhoudt want het krimpt altijd doordat je de kraaltjes erop rijgt.
Ik heb bij de eerste ook even een papiertje met plakband eronder geplakt en hem toen om getekend. Dan heb je een beetje de maat.
Ik heb bij de eerste ook even een papiertje met plakband eronder geplakt en hem toen om getekend. Dan heb je een beetje de maat.
De Kralenprutser
- estherwijma
- Bead Monster
Ja ik heb aan alle kanten ruimte over gelaten..had al gelezen dat het door het borduren krimpt
Met jullie tips moet he goedkomen!
Ben inmiddels (eindelijk) begonnen!
Ben inmiddels (eindelijk) begonnen!
Groetjes Esther
- estherwijma
- Bead Monster