Hoe maak ik een cabochonarmband?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
MariekeV
Bead Producer
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?

Bericht door MariekeV » do 21 jan 2010 15:34

singasong schreef: Ben ook al begonnen aan een volgende. Deze past ook niet op de cuff ivm de steen. Dus ik zal nog een 3e moeten gaan maken :wink:
Afbeelding
Wauw, die groene vind ik echt geweldig :applaus: :(L)
Ben benieuwd naar je derde met harde vorm!

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » do 21 jan 2010 18:18

:shock: :(L) Wow, Marit, je hebt de smaak helemaal te pakken, ze zijn prachtig geworden!!

Mirimam
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Mirimam » vr 22 jan 2010 17:23

Stop deze waanzin! Nu wil ik ook een cabochonarmband gaan maken!! Wie heeft er een (online) adres van een winkel waar ze tijd per strekkende meter verkopen?
Groetjes,

Miriam

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 23 jan 2010 01:23

Mirimam schreef:Stop deze waanzin! Nu wil ik ook een cabochonarmband gaan maken!! Wie heeft er een (online) adres van een winkel waar ze tijd per strekkende meter verkopen?
:lol:
Als iemand een groothandel weet....? gelijk groot inkopen natuurlijk [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » za 23 jan 2010 09:38

Mirimam schreef:Stop deze waanzin! Nu wil ik ook een cabochonarmband gaan maken!! Wie heeft er een (online) adres van een winkel waar ze tijd per strekkende meter verkopen?
Die tijd is er wel, die kun je maar een keer gebruiken... gebruik hem dan goed!!! dus laat dat strijkgoed liggen, je huiswerk kan morgen ook wel, de ramen hoeven niet gelapt: begin gewoon aan die mooie armband!!!

Echt, je wordt daar helemaal gelukkig van ;-) (behalve als mijn kinderen gapend bovenaan de trap staan:"Mama, kom je ons nu eindelijk welterusten zeggen? " :oops: )
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Mirimam
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Mirimam » za 23 jan 2010 14:09

claudy schreef:
Die tijd is er wel, die kun je maar een keer gebruiken... gebruik hem dan goed!!! dus laat dat strijkgoed liggen, je huiswerk kan morgen ook wel, de ramen hoeven niet gelapt: begin gewoon aan die mooie armband!!!

Echt, je wordt daar helemaal gelukkig van ;-) (behalve als mijn kinderen gapend bovenaan de trap staan:"Mama, kom je ons nu eindelijk welterusten zeggen? " :oops: )
Het huishouden moet ik wel doen helaas, ons huis staat te koop en als de makelaar belt dat ze morgen met kijkers komen wilt en het is hier dan een vuile puinbak: stress in optima forma. En mijn zoontje moet nog op bed gelegd worden (2,5 jaar) en met een boel andere dingen geholpen worden (we zijn een beetje begonnen met zindelijkheidstraining) en dan heb ik nog 2 oudere poezen die me soms even 'opeisen' en o ja: mijn man wil ook wel eens aandacht van me :lol: Gelukkig werk ik niet dat scheelt toch een hoop tijd :lol: maar misschien is een (eenpersoons) hutje op de hei wel iets voor mij en m'n hobby's [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Groetjes,

Miriam

singasong
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door singasong » zo 24 jan 2010 11:10

Ik heb het ook uitgesteld hoor totdat mijn kinderen 18 en 16 waren voordat ik met de armband begon :lol:

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » zo 24 jan 2010 14:39

Doen doen doen!! Het is te leuk! En ik heb gemerkt dat het maken van een cabochonarmband heel goed tussen de bedrijven door kan. Het duurt dan mss wat langer, maar wat wat maakt het uit!
De mijn is trouwens echt bijna bijna af, dus binnenkort zal ik hem aan jullie showen :-)
Groetjes Esther

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » ma 25 jan 2010 07:39

Mirimam, het is duidelijk; jij kunt wel wat onspanning gebruiken! (en eh... gelukkig werk je niet? Waar ben je dan de hele dag mee bezig? Nou dan!)

Het is echt heerlijk ontspannend om kraaltjes te borduren, maak er tijd voor vrij, je hebt het nodig ;-)

Mirimam
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Mirimam » ma 25 jan 2010 11:56

claudy schreef:Mirimam, het is duidelijk; jij kunt wel wat onspanning gebruiken! (en eh... gelukkig werk je niet? Waar ben je dan de hele dag mee bezig? Nou dan!)

Het is echt heerlijk ontspannend om kraaltjes te borduren, maak er tijd voor vrij, je hebt het nodig ;-)

Euh: het in goede banen leiden van m'n peuterpuber, huishoudellende en m'n hobby's (allerlei soorten van handwerken. Daarnaast lees ik graag en zit te veel achter de laptop :oops: ) M'n handwerkbezigheden kun je hier volgen: http://creatief-miriam.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar ooit gaat die cabochonarmband er komen!
Groetjes,

Miriam

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » za 30 jan 2010 18:59

Het heeft ff geduurd, maar eindelijk hij is af! Hopelijk heb ik volgende week foto's!
Groetjes Esther

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » ma 01 feb 2010 19:30

estherwijma schreef:Het heeft ff geduurd, maar eindelijk hij is af! Hopelijk heb ik volgende week foto's!
Ben heeeeeeel nieuwsgierig! Ik heb 2 hangers af en ben nu met 2 armbanden bezig. Ik durf ze alleen hier niet te zetten omdat ik geen hele mooie foto's kan maken :oops: Als ik zie hoe iedereen dáár haar best op doet, dan mag ik me wel in een hoekje gaan zitten schamen...

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » do 04 feb 2010 14:26

claudy schreef:
estherwijma schreef:Het heeft ff geduurd, maar eindelijk hij is af! Hopelijk heb ik volgende week foto's!
Ben heeeeeeel nieuwsgierig! Ik heb 2 hangers af en ben nu met 2 armbanden bezig. Ik durf ze alleen hier niet te zetten omdat ik geen hele mooie foto's kan maken :oops: Als ik zie hoe iedereen dáár haar best op doet, dan mag ik me wel in een hoekje gaan zitten schamen...

Nou zo mooi en goed zijn mijn foto's ook niet... Ik ben ook maar een amateur..haha! Gewoon showen dus :wink:
Ik heb mijn armband inmiddels geplaatst bij "show je eigen sieraden". Ik zou dus zeggen: neem allemaal eens een kijkje en laat een reactie achter! Dat zou ik leuk vinden!
Groetjes Esther

christinabeverlo
Bead Starter

Bericht door christinabeverlo » zo 07 feb 2010 13:37

heeft er iemand alweer een mooie armband af :)
ik ben nu ook bezig met een cabochonarmband teminste ga het weer oppakken beetje te druk gehad ben nu met de kleuren bruin bezig kan niet wachten
waar kopen jullie je spulletjes altijd bij black crow of haal je het ook ergens anders vandaan ?

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » zo 07 feb 2010 16:54

Ik had ze idd bij black crow vandaan
Groetjes Esther

Gesloten