Hoe maak ik een cabochonarmband?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
karin v h
Bead Designer
Contacteer:
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?

Bericht door karin v h » vr 04 dec 2009 20:31

Ik kom net deze link tegen op een ander forum.
Best leuk om te zien.
http://4.bp.blogspot.com/_lgSDeGZp5IY/S ... bella1.png" onclick="window.open(this.href);return false;
De Kralenprutser

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 04 dec 2009 21:11

karin v h schreef:Dit ben ik met je eens magneetslotjes, ik heb ze eens gekocht bij Pipoos nou dat is een ramp want bij een gewone lichte armband gaan ze al open. Ik ken iemand die ze ergens aan heeft gezet en langs haar heup streek en hij was al los.
Dus echt hele sterke kleine magneetjes moet je dan hebben.
Ik gebruik deze:

http://cgi.ebay.com/4-MAGNET-BARREL-CLA ... 5d2723f6ec" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zijn dan verzilverd, maar ik heb ze in echt zilver en verguld. dan zijn ze ook een stuk duurder, want dat komt 1 magneetsluiting op ongeveer 6,-

Maar deze zijn sterk! en als je een armband maakt met rechte zijkantjes ( heeft mijn armband niet, loopt tabs/smal toe ) en je zet er 2 aan, dan zit het echt als een huis!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » za 05 dec 2009 10:04

Goed om te weten :)

ik heb laatst een speciale kralen-usb-stick gekocht!! Voor alle inspiratie die ik o.a. hier opdoe!
Jewel schreef:
estherwijma schreef:
@jewel, kan ik bij jou ook pakketjes bestellen??
ja, op verzoek stel ik wel pakketjes samen.
ik ben geen winkel en je betaald dan aan mij wat ik er ook voor betaald heb, niks meer, niks minder.
Men kan dan een kleur aan mij doorgeven en wat ze willen maken, ik zoek leuke spullen bij elkaar, ruim voldoende om wat te maken.

je moet me alleen niet om zwart vragen, want daar heb ik nauwelijks wat van.
Wel voldoende zwarte cabs, maar verders weinig zwart.... en ook geen of weinig (spier)wit ....
Groetjes Esther

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 07 dec 2009 11:33

Een update van mij :D De kleuren zijn in het echt véél mooier. Zitten een aantal kleine foutjes in maar voor de eerste keer vind ik hem er best leuk uitzien (al zeg ik het zelf hahahaha)

Afbeelding
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » ma 07 dec 2009 12:27

Móóóóóóóóii, Patericia! Ik zie de foutjes niet hoor!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » ma 07 dec 2009 13:17

Patericia hij zit er al prachtig uit. Leuk dat je hem niet helemaal donker maakt. :D
De Kralenprutser

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 07 dec 2009 13:37

Hij lijkt op de foto donkerder dan dat ie in werkelijkheid is. Het licht valt heel mooi op die bronze en kleine paarse kraaltjes.

Ik ben alleen erg over de lijn aan de boven en onderkant heen gegaan :? Weet dus nog niet hoe ik dat moet oplossen als die op de koperenband geplakt moet worden :?
Eerst nog even fijn verder "pielen" hahah vind het echt heel erg leuk om te doen :applaus:

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » ma 07 dec 2009 13:50

Mijn ervaring is dat de lijn die je op de stiff-stuff hebt gezet altijd kleiner uitvalt - het krimpt als het ware. Dus misschien is hij nu wel groot genoeg. :D
De Kralenprutser

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 07 dec 2009 13:57

Maar hij zit er best ver overheen :cry: Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen ? Hem toch recht afwerken aan de boven en onderkant en dan kaar te groot of voor de volgende lijnen de breedte van de armband aanhouden zodat alleen de vleugeltjes uitsteken?

Begrijpen jullie het nog :oops:

Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 dec 2009 14:00

Ik heb geen ervaring hiermee hoor, maar ik kan me voorstellen dat dit een foutje is die er snel insluipt als je net begint zeg maar. Je legt de cabs neer, denk zo is het mooi, maar uiteindelijk blijkt de geborduurde kralen meer ruimte in beslag te nemen waardoor het toch net niet past. Misschien raar idee maar zijn er niet gewoon grotere banden te vinden? Zou zonde zijn als de vlinders niet helemaal zichtbaar zijn...wel mooi geborduurd overigens!

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 07 dec 2009 14:04

En de cabs zitten al zo dicht mogenlijk tegen elkaar, er zit nergens overtollig ruimte tussen :?
En dit is al een vrij brede. Ik dacht dat een "gewone" 28mm is en deze is 37mm, als ik een nog breder neem lijkt het me zo'n lomp ding te worden die je om je pols heb :cry:

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » ma 07 dec 2009 14:24

Sandra op zich ben ik het wel met je eens maar in het begin word gezegd dat je de afdruk van de armband op de stiff-stuff moet tekenen - dus dan is het ook wel de bedoeling dat je een beetje op de lijnen let anders heeft dat aftekenen ook geen zin.

Het zou op zich wel kunnen wat je nu gedaan hebt maar ik ben zo bang dat je armband op die plekken die uitsteken nu gaat knappen want hij gaat daar rondom de vallen - als je snapt wat ik bedoel.
De Kralenprutser

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » ma 07 dec 2009 14:28

Met het uitleggen van de cabs heb ik juist er goed op de lijnen gelet, had nog (naar mijns inziens) veel ruimte over. Maar na het borduren van de lijfjes zag ik al snel dat de vleugels erbuiten gingen vallen door de rijen kraaltjes :?

Ik denk dat ik de vleugels toch buiten de armband laat uitsteken,. Dit zijn geen grote stukken en hoop dat het omvouwen zal meevallen.

Maar baal er stevig van :(

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » ma 07 dec 2009 14:57

Ik weet niet of je een handige man hebt anders zou je van een plaatje koper ofzo een stukje kunnen maken van het patroon en dat op de armband plakken en daarop je werkje?
Ja, of........ uithalen. :-((

Weet je ik vind het altijd zo zonde, je hebt er zo'n enorm werk in zitten en dan heb je dit, misschien komt er nog iemand met een andere oplossing wat ik hoop voor je maar ik ben er toch bang voor want ik vind het echt heel erg zonde van al het werk.
De Kralenprutser

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » ma 07 dec 2009 15:25

Misschien kun je aan de achterkant van de uitstekende delen een metalen plaatje vastborduren en dan het leer van de binnenzijde van de armband ook de aparte vorm geven?

Of je gebruikt geen cuff maar maakt een flexibele armband?

Succes ermee!

Claudy
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gesloten