Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
poppemieke
Bead Believer
Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 19:17

Ik zal mijn best doen maar zover ben ik nog lang niet :wink: Maar al wel heel erg bedankt voor al jullie hulp en tips!

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 19:48

Zouden deze ook op memory wire passen? Ik weet niet goed wat voor textuur die bloemetjes zijn. Ze zijn wel ook mooi, en minder dan de helft van de prijs dan de kubusjes. Wat denken jullie? Kubusjes als "eyecatcher" of bloemetjes?

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 20:26

Lol, mijn vriend heeft het meer voor de kubusjes ;-) Zou het mooier zijn om het kubusje dan aan een kettelstiftje te hangen zodat er toch een soort van "hangertje" is? Of beter gewoon alles op de memory wire?

rorsach
Bead Dreamer

Bericht door rorsach » di 02 nov 2010 20:52

Ik weet niet of de bloementjes in dezelfde kleuren zijn als de kubusjes, want dan zou je per koppel dezelfde kleur kunnen houden. Dan een kubus voor de mannen en een bloem voor de vrouwen. Is het gelijk duidelijk en hoeven ze geen letters van een kleine kraal (laat op de avond en iets minder nuchter) nog te lezen. :D
Je idee is wel erg leuk. Je hebt al veel mensen geïnspireerd. Succes en veel plezier met maken. :byebye

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 20:58

Even voor de duidelijkheid, er zijn wel twee "projecten": eentje voor zijn grootouders die bestaat uit 28 wine charms, voor de hele familie, en eentje voor de tantes/ooms en neven/nichten die telkens bestaat uit 6 wine charms, zonder namen, aangezien ik natuurlijk niet kan weten wie zij op bezoek zullen krijgen ;) En de kubusjes zouden dus voor project 2 zijn. Er zijn niet genoeg bloemetjes of kubusjes voor 28 wine charms. Voor die 28 zal ik waarschijnlijk een kettelstiftje met de initialen gebruiken en dan een paar kraaltjes. Die 28 is lastiger dus daar zal ik later nog over nadenken, ik ben nu eerst bezig met die kleinere setjes :)

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » di 02 nov 2010 22:42

Ik besef net dat de gaatjes in de kubussen +/- 5mm zijn. Is dat niet te groot voor memory wire? :( Dan ziet het er misschien heel slordig uit?

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » zo 07 nov 2010 23:16

Hallo iedereen,

Een paar dagen en heel veel kralen later ben ik al iets dichter bij m'n doel. Het is echt ongelooflijk hoeveel soorten kralen er bestaan, en het is heel erg moeilijk om er een keuze uit te maken. Om het wat duidelijker voor jullie te maken heb ik alles samengevoegd in bijgevoegd Word-bestand. Dit gaat over de setjes voor de koppels, niet de grote set voor de grootouders want daar moet ik nog eens over nadenken.
De setjes voor de koppels zouden dus uit 6 charms bestaan, met als "center piece" de fimoklei bloemetjes en dan de parels die eronder staan om erbij te doen. (Ik wou eerst de kubusjes doen, maar ik heb het idee dat de gaatjes daarvan te groot zijn en dat het er misschien log zou uit zien of zo).
Ik ben er nog niet uit of ik een mix van de parels zou gebruiken of slechts één van de twee soorten: ofwel de ijsparels ofwel de glanzende glasparels. Of dus beiden. Als "geraamte" wil ik de oorhaken gebruiken onderaan op de pagina, maar ik ben er nog niet uit welke grootte die moeten zijn: ik heb de keuze tussen 28x25 mm, 35x30 mm of 45x40 mm. Iemand die me daar raad in kan geven?
Wat denken jullie? Zou dit iets kunnen worden of zit ik totaal in de verkeerde richting? Eerlijke meningen graag :D

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » zo 07 nov 2010 23:22

Zo te zien is mijn bijlage er niet bij? Kan iemand mij helpen? Het is een simpel Word-document. Gemaakt in Word 2007 maar opgeslagen als Word 97-2003 bestand.

Josje
Bead Dreamer

Bericht door Josje » ma 08 nov 2010 18:36

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar ik kwam deze voorbeelden en uitleg tegen:
http://www.bellakralen.nl/c-890927/lets ... -started-/

Afbeelding

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » ma 08 nov 2010 18:59

Heel erg mooi, maar ondertussen ben ik al redelijk op weg geholpen over de werkwijze :) Ik zou graag m'n word-document hier posten zodat jullie kunnen zien wat ik tot nu toe heb, maar ik vind niet hoe ik het moet doen? Iemand die kan helpen?

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » ma 08 nov 2010 21:33

http://www.keepandshare.com/doc/2358376 ... -223k?da=y" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze link zou het moeten te zien zijn :) Laten jullie mij jullie reacties weten aub?

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 09 nov 2010 08:14

Lieve schat, ik zou echt kijken, maar ga niet wéér ergens registreren. Ik heb dat afgeschaft.
Maar het is leuk te lezen dat je aardig op weg bent!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » di 09 nov 2010 17:08

Oh, wat jammer :-( Ik had echt niet door dat er geregistreerd moest worden. Misschien zo dan: met een knipsel? Laat iemand mij weten als het nu zichtbaar is aub? :D
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (98.94KiB)4383 keer bekeken

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » wo 10 nov 2010 18:54

Voor mij is het zichtbaar? Iemand die zijn/haar mening over m'n keuze wil delen? :)

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » wo 10 nov 2010 19:07

Ik houd erg van ton-sur-ton, dus ik zou verschilende kralen in één kleur (of nét niet) zoals jij laat zien erg mooi vinden. De parels die je laat zien, zien er erg mooi uit. Over de maat van de ring heb ik geen mening, wij hebben geen wijngkazen dus kan niet even voor je kijken.
Dit soort ringen had ik wel in gedachten toen ik zei over oorbellenhoek.
De kleiroosjes vind ik helemaal goed, alhoewel ik er nooit mee gespeeld heb, en niet weet hoe je het bloempje aan de voorkant kan houden, zodat je de onderkant van de kraal niet ziet.

Erg leuk!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten