ketting voor mijn schoonmoeder

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » wo 07 mar 2007 23:20

Ik denk bij 50 helemaal niet aan oud, mijn schoonzus is 50, nou die is nog zo jong als wat. Mijn moeder is 80 en die draagt ook de meest hippe kettingen :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Inekes
Bead Lover
Contacteer:

Wat is oud?

Bericht door Inekes » do 08 mar 2007 09:17

Hmmm... ik werd ook getriggerd door de leeftijd. 50 is (naar mijn idee) helemaal niet oud! Maar er zijn 50-ers die menen dat ze zich daarnaar (waarnaar?) moeten kleden en gedragen. Noem het ouder... tja...
Ik zou niet uitgaan van de leeftijd, maar van de persoon. Waar houdt zij van, welke stijl, welke kleur, welke kleding draagt ze veel en wat past daarbij.
In jouw geval ligt het voor de hand dat je er homemade kralen (fimo) bij doet, dan krijg je een persoonlijk cadeau, dat wordt vast op prijs gesteld.

Mijn schoonmoeder is bijna 80 en draagt regelmatig kettingen van me, waaronder hele "jeugdige". Mijn moeder is stukken jonger (68 ) en draagt veel "oudelijkere" dingen, vooral parelkettingen in traditionele stijl, alhoewel ze recentelijk ook wat vlottere kettingen van me heeft meegenomen :lol:
Leeftijd zegt dus weinig: kijk naar de persoon!

Ineke (43 jaar, nog lang geen 50, maar ja... het komt er wel eens aan)
The only interesting answers are those which destroy the questions

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » do 08 mar 2007 10:01

Haha, aangenaam, ben ook 43 en op weg naar de 50 zullen we maar zeggen, maarik voel me helemaal niet oud, inderdaad zegt leeftijd niet alles m.b.t. sieraden, het is gewoon een kwestie van smaak, wat vindt je leuk en welke kleuren hou je van etc .etc. Oke, het is soms best lastig om voor iemand wat te ontwerpen, maar als je iemand niet goed kent ofzo, kom je er na een leuk gesprekje altijd wel weer uit. :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 08 mar 2007 14:02

karin v h schreef:Ho, ho, ho,.....
Ik ben bijna 50 en ik schrik van jullie reacties ik draag alles wat kan, vankleine kraaltjes tot parels, viltkralen, fimo, hout gemengd echt alles. Alle kleuren, als ik donkerblauw draag vind ik het leuk om er een knallende ketting bij te dragen.
Kijk naar de persoon zelf wat voor iemand is het en maak daar een ketting voor.

Ik vind het wel triest dat jullie bij 50 al aan iemand denken die oud of bejaard is, de mens wordt tegenwoordig boven de 80 jaar. :cry:
Groetjes karin
Hihi, nou het is echt niet als 'bejaard' bedoeld hoor. Miss Chris geeft zelf al aan:
miss-chris schreef: ze houd van roze of blauw maar ja het moet natuurlijk ook weer niet te jeugdig zijn... Groetjes Christa
als ik dan 'niet te jeugdig' lees, denk ik meteen aan wat rustigere tinten roze en blauw, en dus aan halfedelsteen. Ik ben zelf 34 dus als ik het over 'ouderen' heb, heb ik het over 50+. En 'ouderen' zijn heel wat anders dan 'bejaarden', dat woord heb ik niet eens in mijn mond genomen :P

Mijn schoonmoeder is ca. 55 jaar, die reken ik onder 'ouderen', omdat zij nu op de leeftijd is dat de kinderen de deur uit zijn en dat ze oma wordt . Dan heb je ook al het nodige meegemaakt dus bij die leeftijd vind ik ook 'wijsheid' passen, omdat zij mij ook weer helpt en adviseerd nu ik zelf net moeder ben. Maar ze is nog lang niet bejaard! Zij houdt trouwens heel veel van hout en is zelf ook lekker aan het kralen!

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 08 mar 2007 15:09

:lol: ik had bijna dezelfde reactie bij de leeftijd; maar niet voor mezelf, maar voor mijn moeder. Die wordt 50 dit jaar en ik moet niet met de kettingen aan komen die ik voor mijn oma (70 dit jaar) maak, maar juist met de kettingen die ik voor mezelf maak :wink: ( Alhoewel..........ik val zelf waarschijnlijk ook niet meer onder jeudig, wordt 30 dit jaar :wink: )

Maar je hebt natuurlijk wel verschil in type, ik ken mensen van 35 die ouder overkomen als mijn moeder :wink:

Maar goed back on topic, ik vind het wel heel lastig om je advies te geven eigenlijk. Ik denk dan dat een zwevende parelketting ook wel heel mooi kan zijn in die kleuren ( volgens mij is die tip al voorbij gekomen, maar kan me er wel bij aansluiten :wink: )
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten