Ja, dat dacht ik ook wel. Best jammer, maar ik ga het toch eens proberen met redelijke harde zilverdraad, laat wel weten hoe het afloopt.dutch_dayz schreef:Bij de bouwmarkt verkopen ze echt geen zilverdraad. Het metaaldraad dat ze wel verkopen zal waarschijnlijk zijn van ijzer (en dat roest), koper, messing, dat soort materialen.
Bieketjuh, echt zilverdraad verkopen ze bij een berperkt aantal webshopjes in Nederland, maar er is wel veel van te vinden bij E-bay of Amerikaanse webshops. Je kunt het kopen in verschillende diktes en ook in zacht, halfzacht of hard. Het harde draad is moeilijker om te vormen.
Ik weet niet precies wat je wilt maken, maar ik zou het zelf toch eerst uitproberen met wire of met verzilverde draad, dat is niet zo duur en dan is het niet zo erg als het mislukt. Dan kun je ook wat beter inschatten wat voor dikte welk effect heeft.
Persoonlijk denk ik niet dat je zoiets zelf kunt maken. Zoals eerder gezegd het materiaal wordt gesmeed, zodat het stevig is en zijn vorm behoud. Het nadeel van gewoon draad is natuurlijk dat het soepel genoeg moet zijn om het model te kunnen vormen, en daardoor raakt het ook gauw weer uít model.
Merci voor jullie reacties