hoe maak je zoiets? welke draad?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » zo 19 mar 2006 10:44

dutch_dayz schreef:Bij de bouwmarkt verkopen ze echt geen zilverdraad. Het metaaldraad dat ze wel verkopen zal waarschijnlijk zijn van ijzer (en dat roest), koper, messing, dat soort materialen.

Bieketjuh, echt zilverdraad verkopen ze bij een berperkt aantal webshopjes in Nederland, maar er is wel veel van te vinden bij E-bay of Amerikaanse webshops. Je kunt het kopen in verschillende diktes en ook in zacht, halfzacht of hard. Het harde draad is moeilijker om te vormen.

Ik weet niet precies wat je wilt maken, maar ik zou het zelf toch eerst uitproberen met wire of met verzilverde draad, dat is niet zo duur en dan is het niet zo erg als het mislukt. Dan kun je ook wat beter inschatten wat voor dikte welk effect heeft.

Persoonlijk denk ik niet dat je zoiets zelf kunt maken. Zoals eerder gezegd het materiaal wordt gesmeed, zodat het stevig is en zijn vorm behoud. Het nadeel van gewoon draad is natuurlijk dat het soepel genoeg moet zijn om het model te kunnen vormen, en daardoor raakt het ook gauw weer uít model.
Ja, dat dacht ik ook wel. Best jammer, maar ik ga het toch eens proberen met redelijke harde zilverdraad, laat wel weten hoe het afloopt.

Merci voor jullie reacties :D

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » zo 19 mar 2006 14:12

zou het niet lukken als je zo'n spiraal-ketting neemt en die dan vervormd? geen idee of dat gaat en stevig genoeg is maar misschien het proberen waard?
creatief saxofonistje ;)

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » zo 19 mar 2006 14:59

Zou misschien RVS lasdraad wat kunnen zijn. Die is dun 0.7 mm of 0.8 mm.
super sterk, ook erg stug om in vorm te krijgen. (dus de vorm gaat er ook niet gemakkelijk uit)

Roest niet, is zilverkleurig, en als je hem goed op poetst glinsterd hij ook nog heel mooi.

Ik heb er al eens iets van gemaakt, en ik moet zeggen het is te doen.

dit heb ik toen van gemaakt en hij heeft nog steeds diezelfde vorm.

Als je RVS lasdraad wil buigen, dan doe je dit door het iedere keer met een doek in de vorm te wrijven. Je zou eventueel om een mal heen kunnen buigen en hem dan daarna hameren, maar persoonlijk vind ik gehamerd metaal niet mooi.
Laatst gewijzigd door violetmoon_17 op zo 19 mar 2006 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » zo 19 mar 2006 14:59

:lol: En om dreams een plezier te doen, bij de goede bouwmarkt hebben ze ook RVS lasdraad. Afbeelding
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gesloten