Kralentips

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » za 07 jan 2006 10:24

Ik denk dat ik er een veterketting van zou maken. Verschillende kleuren veters en dan de kralen onderaan hangen. Lekker vrolijk net zoals de kralen!

Groetjes Ellen

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 07 jan 2006 10:32

Rockailloux schreef:Wat een leuke ideeën! Hartstikke bedankt voor jullie reacties! :)
Nog eventjes ter toelichting: alle kralen zijn te zien op het plaatje. Een zwevende ketting lijkt me wel wat, alleen hebben de kralen supergrote gaten en zijn ze erg zwaar - wat voor draad kan ik dan het beste gebruiken en hoe hou ik de dan kralen op hun plaats? De tip van Fairy vond ik ook erg goed, want ik hou inderdaad van kleine kraaltjes!
Je kunt aan weerskanten van de grote kralen kleinere kralen rijgen en dan de knijpkralen. Voor zware kralen gebruik ik altijd staaldraad van 0,6 mm of 0,5 mm. Op mijn site kun je veel voorbeelden zien. Kijk bij Galerij en Gastengalerij en ook voorbeelden met kleine kraaltjes.

nathalie_25
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » za 07 jan 2006 12:36

Mijn eerste ingeving was een bedelketting, dus jasseron met de kralen als hangers. Kan je wellicht combineren met metalen hangertjes.

Gesloten