Hoe maak ik een cabochonarmband?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?

Bericht door Jewel » za 21 nov 2009 23:46

estherwijma schreef:@Jewel, jij maakt idd prachtige sieraden zeg!! Ben je professioneel daar mee bezig? Dan kan bijna niet anders volgens mij :)
Thanks!
En nee..... niet proffie mee bezig, maar gewoon hobby :wink:
Dat maakt dat ik verder geen verplichtigen heb en ik heb ook geen zin om die aan te gaan. Zo neem ik bijvoorbeeld ook geen opdrachten aan, want dat belemmerd me in het uitvoeren van ideeën die ik heb, want er is altijd wel een bruidje die over 5-6 weken gaat trouwen en een bijzonder sieraad wil dat gisteren al klaar had moeten zijn en bla bla bla :|

:mrgreen:

Nee.... ik krijg er de zenuwen van... en ik heb mensen niet teleur willen stellen en ooit eens opdrachten aangenomen met een ruime 'levertijd' en de melding dat ze me niet moeten opjagen, maar dat doen ze toch niet, vragen of het toch eerder klaar kan zijn dan afgesproken, dus ben er helemaal mee gestopt.

Verder geef ik geen workshops en ben ook niet actief bezig om mijn sieraden te verkopen. Heb wel een site, maar dat is het dan ook.... ik ben er het type niet voor.... en alleen op mijn manier blijft het leuk voor mezelf :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » zo 22 nov 2009 12:57

Nou je hebt talent hoor jewel!!
Ik begrijp wel dat je geen opdrachten aanneemt, nu kan je doen wat je zelf wilt!
Groetjes Esther

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 23 nov 2009 10:21

sanegdokter schreef:Voor de mensen die het niet weten, Jewel is Miranda Groenendaal en de eerder geplaatste link van http://www.armande.net/hoe_maak_je_een_ ... mband.html heeft Miranda voor ons allen beschikbaar online gezet. :D Daarom kunnen wij met zn allen nu cabochonsieraden maken. :applaus: Nogmaal dank Miranda! :bedankt: Supertof dat je ons allemaal hier mee hebt geholpen met zo'n duidelijke werkbeschrijving. dank2 :bloemgeven:
Dat wist ik ook niet.
@ Jewel: Ben het helemaal met Sannie eens: supertof!! :thumb: En wat maak je een prachtige Kunstwerken!!! :(L)
@Suzanne1804: hij is mooi, jij komt er wel, knap hoor!! :(L)

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » ma 23 nov 2009 14:57

@Jewel, superbedankt voor de fantastische tutorial!! Ik heb er tot nu toe veel aan! Hopelijk maak ik ooit ook van die prachtige cabochonsieraden zoals jij! Dat lijkt me wel wat :D Het is iig erg inspirerend wat je maakt!
Liefs esther
Groetjes Esther

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 24 nov 2009 09:42

Graag gedaan, daar heb ik hem ook voor geschreven :wink:

Vind het leuk om dit soort dingen te doen en te maken..... heb wel meer tuts of gratis patroontjes gemaakt.

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » di 24 nov 2009 10:28

Ik weet niet of het al genoemd is, maar een jaar geleden heeft Marieke in een topic een soort fotoverslag neergezet van haar cabochonarmband. Ook staan er nog vragen en tips in, wie weet helpt dit ook nog mee: viewtopic.php?f=7&t=32931&p=429598&hili ... al#p429598" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monica

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » wo 25 nov 2009 11:24

Nou m'n cabochons zijn eindelijk binnen. Op de foto zagen ze er zo mooi uit met kleurverloop maar het zijn gewoon zwarte stenen :(

Wilde graag ook een soort vlinder maken maar een zwarte vlinder :roll: Beetje teleurgesteld :(
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 25 nov 2009 14:36

Wat zijn het voor cabjes? edelsteen? Of gewoon glas?

Als het gewoon glas-cabjes zijn, zou je mischien kunnen opleuken met een coating zoals Diamond Glaze en daar wat mica poeder door te doen.
Mica poeder lijkt al op de mica-achtige glans die op vlinderveluegels zit en je kan daar hele leuke effectjes mee bereiken

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 25 nov 2009 14:37

Btw... ik heb mijn cabs nog steeds niet binnen.... :? zal straks de verkopende partij eena gaan mailen, want dit duurt nu wel erg lang!

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » wo 25 nov 2009 18:11

patericia schreef:Nou m'n cabochons zijn eindelijk binnen. Op de foto zagen ze er zo mooi uit met kleurverloop maar het zijn gewoon zwarte stenen :(

Wilde graag ook een soort vlinder maken maar een zwarte vlinder :roll: Beetje teleurgesteld :(
Das jammer zeg, dat het tegenvalt, hopelijk kun je wat met de tip van jewel! veel succes iig! ben benieuwd!!
Groetjes Esther

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » wo 25 nov 2009 20:45

vol verwachting klopt mijn hart....

Ik heb her en der bestellingen uit staan en verwacht in/na het weekend mijn spulletjes binnen te krijgen om eind dec. aan de armband te kunnen beginnen.. Ik heb de cabochons via Marktplaats, ben benieuwd ;-)
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » do 26 nov 2009 09:43

Het is gewoon glas. Waar zou ik die Glaze en de micapoeder kunnen kopen ? Misschien is het wel een leuk idee maar voor een eerste armband wil ik eigenlijk ook niet te veel moeite doen (met het oog op dat ie waarschijnlijk toch mislukt hahaha)

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 26 nov 2009 12:47

Een beetje hobbyzaak moet dat beide wel verkopen, misschien geen diamond glaze, maar dan heet het anders.

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » do 26 nov 2009 14:55

Ik heb nog een vraagje: Als je klaar bent met een randje naaien dan heb je garen over? Hoe zet je dit vast ? Laat je het gewoon aan de achterkant zitten en plak je laten je leer hierover?.

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 26 nov 2009 15:16

Bedoel je het afhechten als de armband helemaal klaar is.
Je kunt het draadje goed weg steken en ik leg altijd hier en daar bij een kraaltje een 'parel knoopje'. Dan weet je zeker dat het goed vastzit. Anders een aantal keren nog door het randje doorsteken - maar wel een stukje doen zodat je zeker weet dat hij niet los gaat.
De Kralenprutser

Gesloten