Ben door mijn ideeën heen, help

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Randi
Bead Starter
Contacteer:
Ben door mijn ideeën heen, help

Bericht door Randi » zo 28 jun 2009 12:49

De mooiste ketting die ik ooit heb gemaakt, heeft mijn moeder voor een tientje van me overgenomen. Ze droeg hem naar een party met vriendinnen. Nu wil een vriendin binnenkort mij me langskomen omdat ze graag een sieraad wil. Ik heb geen idee wat ze mooi vind en wat ze vaak draagt, maar over het algemeen heb ik alleen sieraden met een vast patroon, wat ik eigenlijk helemaal niet mooi vind. Ik schaam me dood!
Ik zou het zeer op rpijs stellen als sommige mensen wat ideetjes sturen, zodat ik een gepast sieraad kan maken. Qua prijs maakt het niet uit, het patroon ook niet, maar als het een moeilijk patroon is zou je er misschien een linkje bij willen sturen?

Heel veel groetjes en alvast bedankt..
Randi

singasong
Bead Lover
Contacteer:

Re: Ben door mijn ideeën heen, help

Bericht door singasong » zo 28 jun 2009 12:55

Kijk eens bij mensen hier op hun site of bij alle foto's die hier een keer zijn geplaatst. Daar kun je vast een heleboel inspiratie op doen. Zie je iets leuks en weet je niet hoe het in elkaar zit kun je altijd een pb sturen :wink:

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » zo 28 jun 2009 13:13

Inspiratie genoeg op dit forum :wink: , of kijk eens op google bij "beading free patterns", en op Etsy.com staan ook heel veel inspiratie ideeën wat betreft sieraden.
Alvast wat ideetjes:
Misschien een wraparmband of een armband op spiraaldraad, een ketting in een Y vorm, iets
kettelen.
~Groetjes Margriet~

Maddy
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Maddy » di 30 jun 2009 18:41

Ik zou toch eerst even afwachten en met de persoon in kwestie overleggen wat ze precies zoekt...je kan pas een sieraad naar wens maken als je ook de wensen weet!
Ik vermoed dat ze naar iets soortgelijks zoekt als dat wat je voor je moeder hebt gemaakt, aangezien ze na aanleiding daarvan bij jou terecht is gekomen....dus zal ze die mooi gevonden hebben!
Als je precies weet waar ze wel of niet van houdt (kleur, lange- of korte ketting,grof of fijn) kan je al veel gerichter op zoek gaan naar ideetjes en je hebt kans dat je dan vanzelf al een bepaalde richting op gaat denken! Laat je leiden door wat zij als wensen aangeeft.

Maak je niet te sappel, breng het gewoon zo, dat je haar eerst even gezien en gesproken moet hebben om daarna pas een beeld te vormen wat voor ketting goed bij haar zou kunnen passen :wink:
Is toch een hele eer als iemand helemaal speciaal voor jou een ketting gaat maken!
Afbeelding Groetjes, Maddy

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 30 jun 2009 21:58

http://www.kralen.com/vb_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://fotos.kralen.com/fotos_overzicht.php" onclick="window.open(this.href);return false; meer dan 10.000 foto's voor inspiratie :)

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 30 jun 2009 22:08

Sandra schreef:http://www.kralen.com/vb_index.html of http://fotos.kralen.com/fotos_overzicht.php" onclick="window.open(this.href);return false; meer dan 10.000 foto's voor inspiratie :)
nietweten lachen1 lachen1 :perfect:
Groetjes Ellen.

Saga Suus
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Saga Suus » vr 03 jul 2009 19:05

Je kunt haar ook de kralen zelf laten uitzoeken en daar dan iets van maken, weet je zeker dat het haar smaak is. Succes!

Gesloten