Knijpktaal kapot als ketting bijna af is

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Anne-Marie
Bead Reader
Knijpktaal kapot als ketting bijna af is

Bericht door Anne-Marie » di 14 apr 2009 10:07

Hoi, ik heb een probleempje waar ik misschien een tip voor kan krijgen van de meer ervaren sieradenmaaksters onder jullie :wink:

Ik heb gisteren een ketting gemaakt van verschillende draden (combi van staaldraad en leer) waarop kralen zweven. Ik gebruik hiervoor knijpkralen.
Toen ik de ketting bijna af had, zul je net zien :evil: , is op 1 van de draden een knijpkraaltje kapot gegaan waardoor de kralen naar beneden vielen.

En dus niet het knijpkraaltje aan de bovenzijde van de kralenset (knijpkraal-rocaille-grote kraal-rocaille-knijpkraal) zodat het gewoon wel nog blijft hangen ! Neeeeee, het onderste knijpkraaltje, zodat de kralenset naar beneden valt tegen de volgende aan.

En ook niet een knijkraal op ongeveer het einde van de draad zodat ik maar een of twee kralensets hoef te verwijderen ! Neeeeee, net die ene helemaal aan het begin, dus 8 kralensets verwijderen om de kapotte te vervangen (het andere uiteinde zit al vast aan een sluiting om de andere vier draden mooi op maat te kunnen rijgen).
Is er een manier om dit te repareren ? Of moet ik mijn verlies nemen en gewoon de hele mikmak opnieuw maken ????? :-((

Nog een vraagje dan maar : ik zie wel eens kettingen waarvan de zwevende kralen echt zweven. Ze zullen wel gelijmd zijn dan. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen ?

MarjaH
Bead Believer

Re: Knijpktaal kapot als ketting bijna af is

Bericht door MarjaH » di 14 apr 2009 14:13

Ik heb het inderdaad weleens opgelost door die ene kraal vast te lijmen samen met het kapotte knijpkraaltje. Heb dat toen met seconde lijm gedaan en tijdje vastgehouden op zijn plek.

marja

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Re: Knijpktaal kapot als ketting bijna af is

Bericht door Irene van der Maas » di 14 apr 2009 17:59

Je hobby is toch rijgen ??? Nou, dan heb je wat te doen !!! Nee, grapje natuurlijk, maar je kunt het inderdaad met lijm proberen....
Irene van der Maas

Gesloten