Ik heb gisteren een ketting gemaakt van verschillende draden (combi van staaldraad en leer) waarop kralen zweven. Ik gebruik hiervoor knijpkralen.
Toen ik de ketting bijna af had, zul je net zien

En dus niet het knijpkraaltje aan de bovenzijde van de kralenset (knijpkraal-rocaille-grote kraal-rocaille-knijpkraal) zodat het gewoon wel nog blijft hangen ! Neeeeee, het onderste knijpkraaltje, zodat de kralenset naar beneden valt tegen de volgende aan.
En ook niet een knijkraal op ongeveer het einde van de draad zodat ik maar een of twee kralensets hoef te verwijderen ! Neeeeee, net die ene helemaal aan het begin, dus 8 kralensets verwijderen om de kapotte te vervangen (het andere uiteinde zit al vast aan een sluiting om de andere vier draden mooi op maat te kunnen rijgen).
Is er een manier om dit te repareren ? Of moet ik mijn verlies nemen en gewoon de hele mikmak opnieuw maken ?????

Nog een vraagje dan maar : ik zie wel eens kettingen waarvan de zwevende kralen echt zweven. Ze zullen wel gelijmd zijn dan. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen ?