Hulp nodig bij peyote armband!!!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Rissie
Bead Anonymous
Contacteer:
Hulp nodig bij peyote armband!!!

Bericht door Rissie » zo 05 apr 2009 20:06

Hoi allemaal!

Sinds heel erg kort ben ik bezig met sieraden maken. Ik moet dus nog heel veel leren...
Ik heb al heel erg veel meegelezen op dit forum, maar ik kom er niet aan uit om een peyote armband te maken. :?

Met het programma EasyBeadPatterns heb ik een erg leuk patroon gemaakt om een armband te maken. In het patroon heb ik 3 vogels staan in de kleuren van onze eigen agapon Karel. ;)

Ik heb ook verschillende filmpjes op YouTube bekeken om te zien hoe ik met zoiets moet beginnen, maar op de een of andere manier lukt het mij niet :roll:

Kan iemand mij tips geven hoe ik met een peyote armband kan gaan beginnen :?:

Alvast heel erg bedankt!!

Liefs van Rissie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij peyote armband!!!

Bericht door Sandra » zo 05 apr 2009 20:18

Wat ikzelf doe, is het volgende:
- ik maak een knoopje om een kraal of gebruik iets anders om te zorgen dat er geen kralen van het draad af kunnen glijden, maar dat er wel genoeg draad over is om dat mooi af te kunnen werken (+- 15 cm bv)
- vervolgens rijg ik het aantal kralen dat nodig is volgens het patroon
- je hebt dan de 1ste rij, je rijgt 1 kraal, rijg het door reeds geregen, en zo herhaal je steeds. Het is alleen wel zo dat als je een even of oneven aantal heb (weet even niet meer welke van de 2) het lastiger is om naar de volgende rij te gaan....ik kwam erachter toen ik een bepaalde patroon gebruikte, het was lastiger om naar de volgende rij te gaan zeg maar. Ik heb het patroon toen veranderd (1 kraal per rij vermindert) en toen ging het wel makkelijk.

Verder moet je opletten dat je strak rijgt. Het belangrijkste is dat je de rijgwerk steeds vast houdt met 1 hand...dus niet los laat liggen zeg maar....en het draad goed aantrekken. Dat zijn de trucjes die ik gebruik om goed strak te rijgen.

Jeanette
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Jeanette » ma 06 apr 2009 11:50

wanneer je een even aantal kralen hebt kan je gewoon doorrijgen met de volgende rij, bij een oneven aantal moet je een speciale lus maken. Op dit filmpje kan je goed zien hoe het moet!

http://www.youtube.com/watch?v=ZXA836WacmU

succes!
Groetjes Jeanette

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » ma 06 apr 2009 11:54

Het kan in het begin ook lastig zijn.Als je nou eerst een proeflapje maakt (zonder patroon)totdat je de steek goed doorhebt dan gaat het vast beter.
Bij sommige technieken haal ik de eerste paar rijen weer uit, gewoon omdat het in het begin minder mooi gaat dan wanneer je al een poosje bezig bent.
Er is echt héél veel te vinden over peyote op youtube, google enz dus het moet lukken!
Succes!
Groetjes Els,

Gesloten