Hééél herkenbaar!
Niet zo zuinig doen, werkt bij mij in ieder geval wel. Al heb ik nogal de neiging als ik iets heel mooi vind er veel van te kopen

Ik zorg er tegenwoordig ook voor dat ik voldoende basismateriaal in huis heb. Het idee dat ik gewoon weer opnieuw kan beginnen als ik het resultaat toch niet zo mooi vind, helpt me vaak over de drempel van "gewoonweg" beginnen. Ik heb ook wel eens een bestaande ketting gedemonteerd, omdat juist die mooie kraal nóg mooier in een nieuw bedachte crea zou staan. Niets is definitief, zeg maar.
Als je geen zin of tijd hebt om te wachten, als je kralen van ongeduld hun bakje uit willen springen, dan zit er bij mij niets anders op dan alle kralendozen (40+) om me heen te verzamelen, te openen en dé kralen erboven te houden. Soms kom ik dan vreselijke combi's tegen die me echter wél op ideeen brengen.
En als dat allemaal niet werkt, zit er niets anders op dan ze inderdaad gewoon te laten liggen (ja, soms jaren) tot het juiste moment zich aandient. Ook ik heb gehad dat ik ze na een tijd niet meer zo mooi, of in ieder geval niet meer zo bijzonder vond, maar na die fase ik heb zeker al een aantal keer ervaren dat er dan ineens een nieuw inzicht, idee, brainwave, inspiratiemoment is en dan valt alles ineens op zijn plek
Daarom kan ik ook nooit afstand doen van kralen, je weet maar nooit ...