Welk draad?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Jans
Bead Fan
Contacteer:
Welk draad?

Bericht door Jans » do 26 jul 2007 19:34

Ik wil van deze kralen een ketting maken, maar kan ik dat nou het beste met staaldraad doen of met nylondraad?

Wat vinden jullie?

Ik wil alleen McCain!

charmart
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door charmart » do 26 jul 2007 20:09

Ik zou voor metaaldraad kiezen. Dat geeft mij altijd een veiliger gevoel. Bij nylon hoeft er maar een scherpe binnenkant aan een kraal te zitten en en slijt/gaat kapot.... en dan maar rapen... :evil: en hopen dat je alles hebt....
Ik kies alleen bij armbanden voor elastisch nylon, verder doe ik alles op metaaldraad.
Maar dat is ook persoonlijk denk ik....

Mooie materialen trouwens, wordt vast erg leuk!

Jans
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jans » do 26 jul 2007 20:37

charmart schreef:Ik zou voor metaaldraad kiezen. Dat geeft mij altijd een veiliger gevoel. Bij nylon hoeft er maar een scherpe binnenkant aan een kraal te zitten en en slijt/gaat kapot.... en dan maar rapen... :evil: en hopen dat je alles hebt....
Ik kies alleen bij armbanden voor elastisch nylon, verder doe ik alles op metaaldraad.
Maar dat is ook persoonlijk denk ik....

Mooie materialen trouwens, wordt vast erg leuk!
Ik zit alleen te puzzelen hoe ik het nou in elkaar ga zetten, en die metalen zitten geen gaatjes :(
Ik wil alleen McCain!

Sanne
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 26 jul 2007 20:51

ik zou het dan op dubbel staaldraad doen.Dan ga je met het eerste draad door de ring heen van boven naar onder en de andere draad van onder naar boven, knijpkraaltje en klaar? Niet zelf gedaan hoor maar misschien werkt het??
X Sanne
:flirt:

Marjanneke
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marjanneke » do 26 jul 2007 21:24

Leuke spulletjes!

Ik zou ze kettelen, dan kun je ze met Swarovski of plakroosjes o.i.d. nog een beetje 'oppimpen' ook. Maar zo zijn ze ook al mooi!
Of anders inderdaad met metaaldraad en knijpkraaltjes aan elkaar verbinden.

Ik zou er wel raad mee weten denk ik :D

Succes ermee!
"Nobody is perfect... until you fall in love with them"
Afbeelding
Afbeelding

Jans
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jans » do 26 jul 2007 22:20

Zie het resultaat :wink:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=29077" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is wel wat anders geworden dan ik in gedachten had, ik kwam er achter dat ik te weinig van die witte had, maar ik moest en zou em afmaken! :P
Ik wil alleen McCain!

Gesloten