jasseron? jasser-non!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
180sonic
Bead Lover
jasseron? jasser-non!

Bericht door 180sonic » do 31 mei 2007 13:28

hoi allemaal,
ik heb laatst bij de pipoos een jasseron ketting gekocht, ik moet er nog een jasseron van maken bedoel ik dan he, hij ziet er precies zo uit...
Afbeelding
bron: abckralen

ik heel braaf aan de slag.. 2 tangetjes erbij.. en openen maar die schakels... :shock: *kreun :shock: * pufff :x *arggg
niet open te krijgen.. mn vriend gevraagd, kan aan mij liggen, ik ben niet zo'n hulk :wink:
die kreeg het met veel moeite wel voor elkaar, maar de schakel is beschadigd.. dus die kan ik al weggooien :x

volgende pogingen strandde op hetzelfde :cry:
nu heb ik dus een meter jasser-non ketting, iemand een idee wat ermee te doen?? want als ik hem om mn nek gooi voel ik al dat ie veeel te zwaar is om een gehele ketting van te maken...

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 31 mei 2007 13:41

Het is ook geen jasseronketting want de schakels zijn ovaal en niet rond. Deze zijn waarschijnlijk dichtgesoldeerd. Je kan er bvb wel sukjes gekttelde kralen aanhanger en weer stukje jasseron enz. Dat je een lange ketting krijgt.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » do 31 mei 2007 13:45

Je zou er kralen aan kunnen hangen dmv nietstiften. Maar als de ketting zo al erg zwaar is dat misschien niet de beste oplossing ;-) Je zou ook nog een ketting kunnen maken waarbij je stukken met kralen kettelt, en dat afwisselt met stukjes ketting.

Ook zou je een geregen ketting kunnen afwerken met stukken ketting, je ziet dit ook wel vaker met veters. Je rijgt dan een stuk dat in het midden komt te hangen, en aan weerszijden bevestig je een stuk ketting, waar je de sluiting aan vast maakt.

180sonic
Bead Lover

Bericht door 180sonic » do 31 mei 2007 14:11

ze zijn niet dicht gesoldeerd maar goed, t is dus geen jasseron :oops:
bij abckralen behoord ie ook tot de jasserons.. maar ik zit gelijk fout dus.. ga ik maar opzoek naar ideetjes om hier wat mee te doen.. ketelen heb ik ook nog niet geprobeerd.. dus 2 vliegen in 1 klap :wink:

wilde ik wel vragen of jullie tips hebben voor mij waar of in wat voor merk een goede "JA"sseron te koop is :lol:

Binca
Bead Interested

Bericht door Binca » do 31 mei 2007 14:15

die van creadream bevalt mij altijd best, hier hoef je ook geen spinazie voor te hebben gegeten :wink:
groetjes Rianne :)

180sonic
Bead Lover

Bericht door 180sonic » do 31 mei 2007 15:02

Binca schreef:hier hoef je ook geen spinazie voor te hebben gegeten :wink:
:lol:

denk dat ik bij mijn volgende bestelling daar maar bestel en die er dan bij doe

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » do 31 mei 2007 17:18

Bij ww.ozizo.com hebben ze zware jasseron kwaliteit die je heel goed los kunt doen
Ook bij http://www.mdstyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hebben ze jasseron voor 4.95 per meter maar hier heb ik verder geen ervaring mee.
Van creadream is ook heel goed te gebruiken alleen is dit lichter materiaal.
Veel succes ermee
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » do 31 mei 2007 17:32

180sonic,

Wat wil je maken met de jasseron ??????
Als je zo'n armband of ketting met tussengeregen kralen wil maken is die van Creadream ook te dik van schakel.

Bij Ozizo hebben ze hele mooie dunne schakels (7mm zilverkleur).
even kijken of ik een foto kan vinden .....

Afbeelding

Met bovenstaande heb ik die armband met cracklékralen gemaakt.

En in 't antiekzilver ook 7mm

Afbeelding

Je kan al zien dat die laatse dikker is van schakel.

En nu ik toch bezig ben ... :wink: :roll:
Dit is de gouden jasseron van Ozizo (onder Benodigdheden en dan de kleur)

Afbeelding

Succes !!!
Groetjes, Annelies

180sonic
Bead Lover

Bericht door 180sonic » do 31 mei 2007 22:10

heel erg bedankt allemaal!!

@annelies, ik wil er zo'n mooie armband mee maken met kralen ertussen, heb het met een kleine jasseron eens geprobeerd, is gelukt maar zag er niet uit, was goedkope troep :lol:

maar ik wil nu eens een echte maken, dus vandaar dat ik deze ketting heb gekozen, ze zeiden in de winkel ook dat het kon.. nouja als je de hulk heet dan he :roll:

ik zal eens kijken bij ozizo, als ik die van 7mm bestel, welke mat kraal moet ik dan hebben? want ik had bij dat "proefje" een 6mm schakel, en 6mm kralen waren mooi te klein voor dat gaatje wat je maakt, ze bungelde :? snap je het nog :oops:

alvast bedankt!!

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » vr 01 jun 2007 16:51

Ik wou nog eventjes een ideetje melden, iets dat toch ook vaak gebruikt wordt, is een stukje jasseron met daar aan leuke bedels/kraaltjes/... en daar dan 2 stukjes veter aan. (beide veters dan verbinden door een slotje) Zo is de ketting toch een stukje lichter.

180sonic
Bead Lover

Bericht door 180sonic » vr 01 jun 2007 20:44

Siemie
Bead Interested

Bericht door Siemie » vr 01 jun 2007 22:21

Ik heb van zulk soortgelijk "jasseron" deze armbanden gemaakt, het openbuigen gaat idd heel lastig, maar voor deze armbanden vind ik het heel goed geschikt:) Dus je hebt er toch wel wat aan hoor ;)

Het is alleen idd niet geschikt om zo'm armband met kralen tussen de schakels te maken, ook omdat de schakels zeg maar rond zijn (naja de schakel zelf is ovaal maar echt jasseron heeft dan weer ronde schakels is zeg maar een soort van plat... ehm hoe leg je dat uit? )

Anet
Bead Anonymous

Bericht door Anet » vr 01 jun 2007 23:33

Als je door hebt hoe je de schakels van elkaar kunt krijgen, is het eigenlijk heel makkelijk.
Je plaatst je rondbektang op de las van een schakel en “knipt” de schakel open. Nu zet je de tang wat verder en knipt opnieuw met het dikke stuk van de neus van de tang. Dit zelfde doe je ook bij de schakel ernaast. Je kunt nu de schakels nu zo van elkaar schuiven. Dichtknijpen doe je gewoon met een platbektang (niet met de punt maar met het brede gedeelte).
Afbeelding

Annelies1958
Bead Dreamer

Bericht door Annelies1958 » za 02 jun 2007 12:37

Nee, niet openknippen !
Dan blijft je schakel niet rond. Plus je loopt de kans 'm met 't dichtknijpen te beschadigen.

Op de site van Goitske kun je zien dan je met 2 tangen de schakel op een andere manier open "schuift". kijk maar eens op http://www.goitske.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
dan naar 'workshop'en dan 'jasseronarmband.'
Werkt lekker en snel. En de uiteinden komen strak tegen elkaar.

Succes,
Groetjes, Annelies

180sonic
Bead Lover

Bericht door 180sonic » za 02 jun 2007 13:22

Siemie schreef:Ik heb van zulk soortgelijk "jasseron" deze armbanden gemaakt, het openbuigen gaat idd heel lastig, maar voor deze armbanden vind ik het heel goed geschikt:) Dus je hebt er toch wel wat aan hoor ;) Het is alleen idd niet geschikt om zo'm armband met kralen tussen de schakels te maken, ook omdat de schakels zeg maar rond zijn (naja de schakel zelf is ovaal maar echt jasseron heeft dan weer ronde schakels is zeg maar een soort van plat... ehm hoe leg je dat uit? )
ik snap je! :lol:
en idd als die armbanden zo vol zijn valt het niet op, maar ik moet al hemel en aarde verschuiven om er 1 los te krijgen, ben nu mijn vriend aan het pushen om te helpen :lol: zal er waarschijnlijk toch iets aan moeten ketelen.. ik verzin gewoon nog even verder :wink:
Anet schreef:Als je door hebt hoe je ....... platbektang (niet met de punt maar met het brede gedeelte).
Afbeelding
dit gaat niet, want daat zijn die schakels te sterk voor..
Annelies1958 schreef:Nee, niet openknippen !.......de uiteinden komen strak tegen elkaar.
Succes,
ja als ik dat kon hi hi ik krijg ze met geen mogelijheid open.. ik heb al eens een jasseron gemaakt, dus weet hoe het moet maar deze is er helaas niet voor geschikt ben ik bang, mn vriend heeft het gister nog eens geprobeerd, maar het wordt niets.. ik zal er wat anders mee moeten doen..
bedankt voor het mee denken! :D

Gesloten