ideetjes gezocht voor kralen

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:
ideetjes gezocht voor kralen

Bericht door flapflap » di 02 jan 2007 16:17

Ik heb laatst kralen gekocht van edelsteen in "baby-nugget" formaat.
Hier de link naar de kralen (in het echt zijn ze nóg veel mooier :D )

Ik ben helemaal verliefd op de kleur, en de vorm vind ik ook erg leuk, maar ik heb even geen ideeen hoe dit te verwerken?
Ze zijn dus best klein (tussen 4 en 7 mm) en ik vind het zonde om er al te veel bij te doen: ze zijn zo mooi dat ze alle aandacht verdienen.
Maar ik weet het dus effe niet.

Iemand misschien ideetjes?
Ik ben niet van de hele ielige kettingen zeg maar.....

Alvast bedankt!

http://www.jewelweaver.com/pics/Wooden- ... uggets.jpg
~Audrey~

Nessae
Bead Lover

Bericht door Nessae » di 02 jan 2007 16:28

3 rijen rijgen en die dan in elkaar draaien?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 02 jan 2007 20:05

Je zou rocailles in bijpassende kleur kunnen kopen en zo 'n koraalketting rijgen, daar kan je ze mooi voor gebruiken. De ketting is dan niet te rustig (zoals jij niet wilt) maar wel heel chique, ik persoonlijk vond het erg leuk om te maken maar zal het vrijwel nooit dragen, omdat het zo chique is, maar je kan het op zich ook met minder takjes rijgen, misschien komt het dan minder chique over? Je kan dan ook bijpassende oorbel rijgen. :) Waarschijnlijk heb je dan nog kralen over.

Zo pas had ik met bloedkoraal een ketting geregen voor iemand, helaas niet ingescand, maar het is beetje zoals Dorith heb gedaan: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; . Ikzelf had druppel bedeltjes bij onderste rij geregen, wel leuk.

Ander idee heb ik niet zo snel...herken wel het gevoel van 'wow wat 'n mooie kralen, daar moet ik iets perfects mee maken waarbij alle aandacht naar de kralen gaat, maar wat'. Heb allerlei kralen die ik nog wil inscannen om hier om advies te vragen. :lol:

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 03 jan 2007 18:56

en gewoon rijgen met om de kraal en kraal omsloten door kralenkapjes, snap je me nog :oops: :wink: alleen dan wordt hij wel fijntjes, wat je dus juist niet wilde... hmm of dit idee als lariat zodat hij een aantal keren rond kan en dat dat de volheid geeft :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 03 jan 2007 23:35

Hey, bedankt voor de ideetjes allemaal.

Wat er ook nog bijkomt is dat het maar een strengetje is van ongeveer 40 cm, dus zo'n ketting een paar keer omslaan is ook geen optie (had ik wel leuk gevonden anders).

Die van Dorith is onderdaad ook leuk, misschien dat ik maar met zoiets ga experimenteren :wink:

In elk geval bedankt dames, en meer ideeen nog steeds welkom!
~Audrey~

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 04 jan 2007 07:41

Misschien een zwevende ketting met 4 of 5 rijen? Door het aantal rijen ziet het er dan niet zo iel meer uit.

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 04 jan 2007 14:42

Lissie schreef:Misschien een zwevende ketting met 4 of 5 rijen? Door het aantal rijen ziet het er dan niet zo iel meer uit.
Dat is misschien ook een idee.... en dan steeds groepjes kralen.... hmmmm, daar ga ik maar eens wat mee uitproberen. Bedankt!
~Audrey~

jolanda66
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door jolanda66 » vr 30 mar 2007 21:33

ik zou ze haken 8)
Groetjes van mij

Ik lijk simpel , en dat ben ik ook

Gesloten