Letterlijk lichte ketting

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 04 jan 2007 00:02

Mar-JoYa schreef::roll: wat ik bedacht had was niet wat ze zocht :oops: We hebben even goed doorgenomen wat wel de bedoeling was, ook omdat het speciaal voor bij een bepaald kledingstuk was. Er zit een bijzonderheidje in het vestje/truitje waar de ketting die ik bedacht had net voor zou vallen.

Ze dacht zelf aan een lange ketting van waxkoord en dan wat kralen en dan een knoopje.. nou is dit niet echt Mar-JoYa :oops: :wink: en heb ik dat dus nog nooit gedaan, iemand wat foto's voor inspiratie en tips over hoe ik het knoopje het makkelijkst dicht onder de kraal krijg én welke kralen het beste op waxkoord passen?? ( tja hier ben ik dus een beginner in :roll: sorry)
Er is in een 100%kraal leuke uitleg over speciale knopen, je kan op http://www.kralen.com/forumpic/mixknoopgr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; zien hoe ik het had gemaakt.
Je kan ook eenvoudige knopen maken, bv zoals http://www.kralen.com/forumpic/blauwknoopgr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.kralen.com/forumpic/bruinknoopgr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .

Misschien kan je ook wat vinden onder eigen creaties via zoekfunctie (bv waxkoord en knopen als trefwoorden, en dan dat subforum selecteren).

Qua waxkoord moet je zo dun mogelijke vinden, die van mij zijn vaak te dik waardoor de kralen niet passen. Moet wel zeggen dat houten en metallook kralen vaak vrij grote gaten hebben, dan kan je wel waxkoord van creadream gebruiken.

veel succes!

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 04 jan 2007 00:14

Oh ja, dat klopt, hout past meestal wel én is vaak ook erg licht.
Glaskralen gaat vaak moeilijk maar die zijn toch te zwaar waarschijnlijk.
~Audrey~

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 04 jan 2007 17:43

Ga me er eens even in verdiepen, in ieder geval superbedankt voor het meedenken :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 04 jan 2007 19:30

Ik bedacht me ineens wat; waarom zou je een hele ketting maken.
Als je 2 spelden neemt...en dan mooie die je op de schouders van je kledingstuk kan vastmaken....en dan van speld tot speld een ketting maken...die kan je dan toch zo lang maken als je wilt en je vriendin heeft niets rond haar nek hangen en toch is het aan de voorkant net een ketting.
What's life whithout beads

Gizzmo
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Gizzmo » vr 05 jan 2007 19:27

Je kunt ook houten kralen gebruiken, is ook heel erg licht, en dit kan je ook weer comineren met kunstof en metallook kralen. Veel succes er verder mee. Moeilijk he is dat als het niet je eigen stijl van van werken is!!

miranda
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miranda » zo 14 jan 2007 00:02

Als basis kan je ook satijn lint nemen.
Is licht en ook nog eens zacht in de nek.

Groetjes
Miranda

Gesloten