vraagje

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
beebie109
Bead Reader
vraagje

Bericht door beebie109 » di 12 dec 2006 18:43

Graag wil ik voor mijn nichtje, onderstaande ketting maken. Alleen weet ik niet welke stenen hiervoor zijn gebruikt.

Afbeelding

Zelf denk ik aan opnaaistenen maar hebben deze stenen dan wel 4 gaten?
Ik heb namelijk nog nooit zo'n ketting gemaakt

Graag jullie hulp :)

Groetjes beebie109

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 12 dec 2006 18:51

Ja als het goed is wel, volgens mij is hier ook al eens een soort uitleg over geweest?

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 12 dec 2006 18:51

Die ketting is volgens mij wel van iemand op het forum hier, maar als je nog het adres van de website hebt zou je haar eerst een mailtje moeten sturen om te vragen of je het wel mag namaken :)

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 12 dec 2006 20:08

deze is van melanie
Van http://www.melssieraden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze ketting is inderdaad met strass gemaakt
Waar je een x onderop hebt.
Dus aan de achterkant van de kraal.
Ik heb hem zelf ook geprobeerd te maken en heb hem gemaakt zonder uitleg, en dit is ook gelukt dus succes ermee

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 13 dec 2006 10:38

Idd het zijn van die naaistenen, z'on strass steentje dus met een zilver bakje eronder en die heeft 4 rijggaten :)
:engel: Groetjes Eveline

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » wo 13 dec 2006 16:37

Haematodipsia schreef:Die ketting is volgens mij wel van iemand op het forum hier, maar als je nog het adres van de website hebt zou je haar eerst een mailtje moeten sturen om te vragen of je het wel mag namaken :)
Ik wil hier toch even wat op zeggen, want ik lees de laatste tijd zo vaak opmerkingen van je mag het niet namaken.

Deze ketting is een heel bekend model dat je op allerlei sites tegenkomt dus het zal niet de uitvinding zijn van Melanie zelf. (sorry Melanie :wink:) Dus ik vind het in dat geval een beetje ver gaan als je moet vragen of je hem na mag maken, want Melanie heeft deze waarschijnlijk ook naar een ander voorbeeld gemaakt.
En in bepaalde gevallen gaat het ook gewoon om de techniek, zoals bij een sprietenketting of een gehaakte ketting. Ik wil dus alleen maar zeggen dat het in sommige gevallen wat genuanceerder ligt.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 13 dec 2006 16:49

dutch_dayz schreef:
Haematodipsia schreef:Die ketting is volgens mij wel van iemand op het forum hier, maar als je nog het adres van de website hebt zou je haar eerst een mailtje moeten sturen om te vragen of je het wel mag namaken :)
Ik wil hier toch even wat op zeggen, want ik lees de laatste tijd zo vaak opmerkingen van je mag het niet namaken.

Deze ketting is een heel bekend model dat je op allerlei sites tegenkomt dus het zal niet de uitvinding zijn van Melanie zelf. (sorry Melanie :wink:) Dus ik vind het in dat geval een beetje ver gaan als je moet vragen of je hem na mag maken, want Melanie heeft deze waarschijnlijk ook naar een ander voorbeeld gemaakt.
En in bepaalde gevallen gaat het ook gewoon om de techniek, zoals bij een sprietenketting of een gehaakte ketting. Ik wil dus alleen maar zeggen dat het in sommige gevallen wat genuanceerder ligt.
Misschien heeft iedereen het al van Melanie nagemaakt :lol: Ik bedoel met mijn berichtje vooral tegen de starter van dit topic dat ze niet mag vergeten dat hier regels over zijn. Dit soort kettingen zie je inderdaad wel meer, maar sommige mensen, vooral beginners weten niet dat daar regels rond zijn en vandaar :wink:

beebie109
Bead Reader

Bericht door beebie109 » wo 13 dec 2006 20:00

Ik weet dat daar regels over zijn :) Maar omdat er haast bij was, heb ik de foto erbij geplaatst. Ik heb zelf melanie gemaild en zij heeft mij uitgelegd hoe zij de ketting heeft gemaakt :D

Inmiddels heb ik de ketting al af en mijn nichtje is er blij mee 8)

moniek81
Bead Fan

Bericht door moniek81 » do 14 dec 2006 09:15

Hey had een hele tijd geleden zulke kralen gekocht maar wist maar niet wat ik er mee moest maar nu heb ik er een bestemming voor ik vind het namelijk een prachtige ketting dus ik ga ook maar eens zoiets proberen!

beebie109
Bead Reader

Bericht door beebie109 » do 14 dec 2006 11:44

Succes :D
Laat me ff weten hoe het is geworden :D

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » zo 17 dec 2006 18:33

Deze ketting is een heel bekend model dat je op allerlei sites tegenkomt dus het zal niet de uitvinding zijn van Melanie zelf. (sorry Melanie ) Dus ik vind het in dat geval een beetje ver gaan als je moet vragen of je hem na mag maken, want Melanie heeft deze waarschijnlijk ook naar een ander voorbeeld gemaakt.

volledig mee eens :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gesloten