Oorbellen en Parels!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Sadap
Bead Starter
Contacteer:
Oorbellen en Parels!

Bericht door Sadap » do 02 nov 2006 22:15

Laatst heb ik op bestelling een parelketting gemaakt van 8 en 14 mm grote ivoorkleurige kralen. Nu is mij gevraagd er een paar bijpassende oorbellen bij te maken. Maar wel met het zelfde idee als het volgende paar oorbellen:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
de derde foto

Welke grootte parels kan ik hier het beste voor gebruiken? Deze kralen zijn glazen facetgeslepen kralen van 6 mm.

De parels die ik in de ketting gebruikt heb komen van goedkoopstekralen.nl. deze heeft ze in 3,8 en 14 mm. Graag bestel ik ze daar weer ivm de kleur. Maar welke maat?

Danielle

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » do 02 nov 2006 22:40

Ik zou voor de 8 en de 3 mm gaan. Je moet wel een beetje rekening houden met het gewicht(glasparels aan je oor dat wordt snel zwaar), of je neemt 1 grote en dan wat kleintjes erbij...
Groetjes Els,

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » vr 03 nov 2006 12:49

ik zou voor de 3 mm gaan. als je de 8mm er ook nog bijneemt, ben ik bang dat ze een beetje te groot worden (of is dat de bedoeling :oops: ) en het wordt al snel zwaar als je glazen kralen voor oorbellen gebruikt...
Groetjes Marit

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » vr 03 nov 2006 13:30

Die oorbellen van de foto zijn juist zo leuk omdat ze klein zijn. Het zou dan dus inderdaad fijntjes moeten blijven en inderdaad ook niet te zwaar...

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » vr 03 nov 2006 15:13

Ik ben er uit, Heb 3mm besteld en hang dan onderaan de oorbel 1 8mm. als dat te groot is kan ik hem er altijd nog afhalen dacht ik zo.

Bedankt voor het meedenken, Hier kan wat mij betreft een slotje op!

Danielle

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 04 nov 2006 08:41

Hoihoi,

Ik maak die oorbellen ook heel vaak, verkoopt ook goed met pareltjes!
Ik gebruik altijd veel verschillende maten: 4 6 en 8mm lekker door elkaar heen dan hangt het het mooiste vindt ik..

Groetjes!

Sadap
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sadap » za 04 nov 2006 14:42

eelkehas schreef:Hoihoi,

Ik maak die oorbellen ook heel vaak, verkoopt ook goed met pareltjes!
Ik gebruik altijd veel verschillende maten: 4 6 en 8mm lekker door elkaar heen dan hangt het het mooiste vindt ik..

Groetjes!
Worden ze dan niet te zwaar? Ik wil wel graag dezelfde kleur al sde ketting die ik eerder gemaakt heb, maar dan zijn ze alleen in 3,8 en 14 mmm beschikbaar...dus houdt het denk bij de 3, en een 8 eronder.

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 04 nov 2006 21:34

Hoihoi,

Dat valt best mee hoor.. hang meestal een stukje schakelketting aan de oorhaak van bv. 12 schakeltjes.. en dan hang ik aan ieder schakeltje een nietstift met pareltje..

Wat een vreemde maten zijn dat dan van die parels??
Meestal is het 4 mm 6mm 8mm 10 mm en soms nog groter.

Maar zoals je zegt met 3mm en dan een 8onderaan staat vast ook erg leuk!

Groetjes!

Gesloten