Hoe maak ik deze mooie bol?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:
Hoe maak ik deze mooie bol?

Bericht door Mieke » di 19 sep 2006 23:22

In deze topic staat een mooie bol. Ik snap er werkelijk niets van hoe die gemaakt moet worden. Iemand enig idee? :oops:
http://forum.czechbeadwork.net/viewtopic.php?t=1952" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes en kraalplezier van Mieke

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » wo 20 sep 2006 06:42

lijkt me niet zo moeilijk de bol is gemaakt van meerdere kleine bolletjes.
je rijgt 4 rocailles op een draad dan ga je 3 maal met je draad door die 4rocailles om het te verstevigen daarna rijg je 3rocailles en je gaat door de eeste 2 rocailles van de vorige 4 dan rijg je weer 3 rocailles en ga door de tweede rocaille van de vorige 4 zo ga je door daarna rijg je een rocaille tussen de bovenste rocailles verstevig het door 2 maal door die bovenste rocailles te gaan daarna rijg je 2 rocailles en ga door de elke tweede rocaille van je vorige rang rocailles als je helemaal rond bent gegaan rijg je een rocaille om de 2 rocailles van je vorige rang dat moeten er 4 zijn ga 3 keer door de 4 rocailles om het te verstevigen
de draad niet afknippen .
dat is je eerste kleine bolletje en zo maak je er meerdere om een grote bol te maken.
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
liefs frietje :wink:
kralengek

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 20 sep 2006 10:10

Mmm. dat klinkt niet moeilijk. Ik ga het eens proberen. Bedankt voor je hulp. :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gesloten