Wat kan ik hiermee?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
abs
Bead Discoverer
Wat kan ik hiermee?

Bericht door abs » zo 17 sep 2006 18:40

Hi!
Ik heb van mijn oma deze kettingen gekregen..

]Afbeelding

Helaas zitten de kralen vast en heb ik dus geen idee of ik er nog iets van kan maken.. Jullie tips en ideeën zijn welkom!
Liefs
Laatst gewijzigd door abs op zo 17 sep 2006 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 17 sep 2006 21:28

Ik heb het verplaatst naar ontwerptips, daar horen dit soort topics. ;) Als het tonen niet lukt kan je het ook naar mij mailen (info@kralen.com), dan upload ik het naar mijn site.

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 17 sep 2006 21:51

ben bang niet veel

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 17 sep 2006 22:01

Ik heb ook dat soort kettingen van m'n Oma en ik heb er tot nu toe niets mee kunnen bedenken...
~Audrey~

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 17 sep 2006 22:10

Je kan wellicht een 'drukke' ketting maken, bv 3 strengen, waaronder die met zwarte kralen, vervolgens een gekettelde met zwarte kralen en vervolgens nog een gekettelde of geregen. Da's het enige dat ik kan bedenken, combineren voor drukke kettingen...

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » zo 17 sep 2006 22:45

maar sandra hoe krijg je die kralen eraf die zitten meestal vast geplakt aan de draad.

of iemand anders een idee hoe je ze los kan krijgen?
groetjes Annemarie :-)

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 18 sep 2006 06:53

Nee, los krijgen gaat echt niet lukken, deze kettingen zijn 1 geheel met de draad.

Ik denk dat Sandra bedoeld dat je gewoon een stuk ketting in z'n geheel gebruikt, en dan combineert met andere kettingen en technieken zodat je een heel druk geheel krijgt.
~Audrey~

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » ma 18 sep 2006 11:36

nee ik wou zeggen die krijg je echt niet los
ook al zou je ze los krijgen vallen ze niet veder te rijgen omdat er neit echt een (groot) gat in zit
groetjes Annemarie :-)

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » ma 18 sep 2006 11:48

Die kralen zijn om de draad heen gesmolten, in de 70er/80er jaren droegen we ze veel maar het waren spotgoedkope kettingen waarvan de kralen al snel leijk werden.

Ik heb er ook een lading gekregen en allemaal naar de rommelmarkt gebracht, kon er helemaal niks mee worden.

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » ma 18 sep 2006 18:56

Ayla schreef:Die kralen zijn om de draad heen gesmolten, in de 70er/80er jaren droegen we ze veel maar het waren spotgoedkope kettingen waarvan de kralen al snel leijk werden.

Ik heb er ook een lading gekregen en allemaal naar de rommelmarkt gebracht, kon er helemaal niks mee worden.

je kan in de kralen wel een heel klein schroefje met zo een lusje aan, inschroeven en dan kan je ze kettelen. Bij mij is het zo gelukt!

juliet
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door juliet » ma 18 sep 2006 21:10

Ik heb een poos geleden ook zo'n ketting gekregen om te repareren , mw wist niet dat het geplakt was. Het had voor haar een emotionele waarde en ze wilde erg graag dat het gerepareerd werd. Met gevolg dat ik met mijn handen in mijn haar zat. Tot ik bedacht dat ik het aan elkaar kon haken.
Het effect was verbluffend, twee strengen aan elkaar haken middels lussen met dun ijzerdraad of acculon. (ik weet niet meer wat ik gebruikt heb) . Het was rotwerk want de kralen moesten ook mooi tegen elkaar aan liggen , maar mw was er errug blij mee.
Dus misschien is dat ook voor jou een idee om te doen met die kettingen.
(in de kliko kunnen ze altijd nog :lol: )

groetjes Wilma
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gesloten