Vraag over stropdas Trend Creatief nr 7
Goedemorgen!
Ik wil graag de stropdas gaan maken die in Trend Creatief staat. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel kralen er ongeveer in gaan.
En er wordt gebruik gemaakt van houten kralen. Andere kralen zijn niet geschikt, of denken jullie van wel? Bovendien weet ik niet waar ik houten kralen kan kopen. Ikzelf heb ze namelijk nog nooit gebruikt.
Kan iemand me helpen?
groeten Minou
Ik wil graag de stropdas gaan maken die in Trend Creatief staat. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel kralen er ongeveer in gaan.
En er wordt gebruik gemaakt van houten kralen. Andere kralen zijn niet geschikt, of denken jullie van wel? Bovendien weet ik niet waar ik houten kralen kan kopen. Ikzelf heb ze namelijk nog nooit gebruikt.
Kan iemand me helpen?
groeten Minou
creativiteit verrijkt je wereld
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
- kraaltje
- Bead Producer
- Contacteer:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... s&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
gevonden en inderdaad ongeveer 500
gevonden en inderdaad ongeveer 500
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
dan moet het maar zoals het kan
dank je voor de thread. ongeveer 500? Dat zijn er wel heel erg veel zeg. Pfff dat had ik niet verwacht. HEb ik net met mn stomme kop wat kralen besteld. 300 stuks. Denk dat is vast wel genoeg. Nou ja, we zien het wel, kom ik er heel veel tekort dan zal ik er nog maar bij gaan bestellen dus. Heb ik weer. Ja stom, ben erg ongeduldig....en wil het graag voor mijn vakantie binnen hebben, zodat ik het mee kan nemen.
Ik ga meteen een mailtje sturen dat ik er meer wil hebben. Bedankt!
Minou
Ik ga meteen een mailtje sturen dat ik er meer wil hebben. Bedankt!
Minou
nou de kralen zijn al besteld. had er in eerste instantie te weinig besteld maar heb er even een mailtje achteraan gestuurd. Doe het toch maar met houten kralen. glas is te zwaar denk ik. Heb besloten er een te maken in groen tinten. Beetje leger vlekken erin als dat lukt. ik ben benieuwd of het me gaat lukken. het gaat mee op vakantie volgende week vrijdag. Dus het is nog even wachten...
de kralen zijn binnen, maar hoeveel draad moet ik gebruiken? Het lijkt me ook niks om meters te gebruiken terwijl dat helemaal niet nodig is. Is zo onhandig. Dus als ik ongeveer weet hoeveel erin gaat zitten van het nylondraad....jammer dat er niet bij de foto stond vermeld hoeveel van alles nodig is. Of ik heb er gigantisch overheen gelezen. Bij andere patronen weer wel. Jammer. Nadeeltje van het blad naar mijn mening. De creaties zijn wel super.
Hoihoi,
moest even reageren, ik heb net een eind van de stropdas getracht te maken, met houten kralen end at werkt goed. Maar ik kan je adviseren om een hele lange draad te gebruiken hoor, ik had ong 3 meter genomen en dat was te kort! En nu moet ik verder met knoopjes in mijn nylondraad die steeds losschieten...
moest even reageren, ik heb net een eind van de stropdas getracht te maken, met houten kralen end at werkt goed. Maar ik kan je adviseren om een hele lange draad te gebruiken hoor, ik had ong 3 meter genomen en dat was te kort! En nu moet ik verder met knoopjes in mijn nylondraad die steeds losschieten...

pff tja nouja denk niet meer dan 5 meter hoor, want anders is het bijna niet meer te hanteren ook he? Maar 4 a 5 meter denk ik dat je wel moet pakken, anders kom je net als ik in de problemen. Ja het is zeker jammer dat dat niet in het patroon staat. Heb de maakster, Meggie, ook al een pb gestuurd omdat ik niet snap hoe je de strop aan de das vast maak. Ben bij: rijg het verder af en neem de paarse kraal mee van de strop. Maar ik weet niet hoe je de strop moet leggen en of tie maar op 2 punten vast zit of niet...misschien dat jij me kunt helpen?
Hoi Lona,Lona schreef:pff tja nouja denk niet meer dan 5 meter hoor, want anders is het bijna niet meer te hanteren ook he? Maar 4 a 5 meter denk ik dat je wel moet pakken, anders kom je net als ik in de problemen. Ja het is zeker jammer dat dat niet in het patroon staat. Heb de maakster, Meggie, ook al een pb gestuurd omdat ik niet snap hoe je de strop aan de das vast maak. Ben bij: rijg het verder af en neem de paarse kraal mee van de strop. Maar ik weet niet hoe je de strop moet leggen en of tie maar op 2 punten vast zit of niet...misschien dat jij me kunt helpen?
Ik heb geen berichtje van je gehad? wanneer heb je die verstuurd dan?
Hij zit op 2 punten vast, als je de das zeg maar zo lang hebt geregen als je hem wil, dan laat je hem onafgewerkt liggen. Dan begin je aan de strop, je rijgt dat lapje zeg maar, en dat werk je af.
Dan ga je weer verder met de das, je rijgt nog één rij zeg maar, en van die rij, rijg je 2 kralen mee van het stropje.
Hopelijk snap je het zo iets beter.
Dat van die materialen snap ik ook niet waarom ze dat zo gedaan hebben, maar ik heb zelf steeds iets van 2 meter draad gebruikt, en als dat op was een gewone knoop erin met een druppeltje seconden lijm erop en dan de uiteinden wegwerken in de kralen. Ik vind als je met 3 of meer meter draad moet werken, dat dat erg lastig wordt..
Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel

Hopelijk heb ik jullie iets meer kunnen helpen.
Succes ermee!
Groetjes Meggie
Dank je voor je antwoord meggie! Ik zou het eerst bewaren voor op vakantie volgende week, maar mogenavond ga ik een weekendje naar mijn ouders die in zeeland zitten. En tja...gezien de weersvoorspellingen kan ik het niet laten om het mee te nemen dus ik ga morgen beginnen aan de stropdas. Dat van die secondenlijm is een erg goede tip. Op die manier is het zeker makkelijker te hanteren. Zag ook erg op tegen die lange draden. Dan hoef ik toch niet zon lange draad te nemen nu. Dat van de strop snap ik denk ik wel hoe dat werkt. Komt goed.
als het straks af is probeer ik wel een foto te plaatsen...duurt nog wel even
Minou
als het straks af is probeer ik wel een foto te plaatsen...duurt nog wel even
Minou