Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
-
La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
-
Contacteer:
Bericht
door La Bigiotteria di Esther » di 20 jun 2006 15:48
Als ze een beetje handig is met de arm die ze wel kan gebruiken, dan is een kapittelslot misschien een idee? Met een beetje oefening lukt dat.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » di 20 jun 2006 16:40
ik ga van de week wanneer ik er weer kom idd even een paar soorten meenemen, zodat ze kan kijken of dat wel wil..........
Groetjes Bengel aka Brenda
-
MariekeV
- Bead Producer
Bericht
door MariekeV » di 20 jun 2006 17:14
En een sluiting aan de voorkant. Heb ik volgens mij nog niet gelezen. En dan met een kapittel slot. Dit soort slotjes gebruik ik ook voor oudere dames die moeite hebben met een sluiting!
Suc6 iig! En laat je de creatie zien als deze af is? Ben benieuwd!
-
Bieketjuh
- Bead Designer
Bericht
door Bieketjuh » di 20 jun 2006 17:49
Ik heb een vriendin met maar 1 volledige arm, ik wil wel eens vragen hoe zij het oplost, ik zie haar denk ik morgen.
-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » di 20 jun 2006 18:30
ben benieuwd.........
en tuurlijk, als de creatie af is zal ik hem tonen..........
-
Mar-JoYa
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Mar-JoYa » di 20 jun 2006 18:30
Wat ik geprobeerd heb met dat kapittel slot van mijn eerste berichtje was voor en achter. Achter was handiger omdat je dan steun kunt hebben aan je nekwervel

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
-
Melanie
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Melanie » di 20 jun 2006 20:43
Een kapittelslot aan de voorkant van de ketting? Staat op zich erg geinig en het lukt mij met 1 hand.
Groetjes, Melanie
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » di 20 jun 2006 21:52
Dacht ik ook al aan. Ze kan natuurlijk ook de ketting voor dicht maken en dan het slot naar achter schuiven.
-
Lissie
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door Lissie » wo 21 jun 2006 08:11
Hoi Bengel,
Je kunt de ketting misschien van elastisch koord maken (of gedeeltelijk). En dan zo dat ze hem over haar hoofd kan aantrekken, maar toch mooi hangt.
Succes!
-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » wo 21 jun 2006 11:57
Lissie schreef:Hoi Bengel,
Je kunt de ketting misschien van elastisch koord maken (of gedeeltelijk). En dan zo dat ze hem over haar hoofd kan aantrekken, maar toch mooi hangt.
Succes!
dat is misschien ook een idee...
je bedoeld gewoon elastiek, niet dat plastic maar met een stofje eromheen zeg maar?? heb je daar ook dunne versies van, want ik heb kralen met niet zulke grote gaten
-
Bieketjuh
- Bead Designer
Bericht
door Bieketjuh » wo 21 jun 2006 16:01
Mijn vriendin rijgt vaak gewoon een magneetje ergens op het einde mee en dan nog een helemaal op het einde, zodat het extra stevig is. Ooit springt er wel eentje los, maar dan zorgt de andere er nog wel voor dat de ketting aan blijft.
Ze gebruikt ook vaak een spiraalketting, met een beetje handigheid krijg je die gemakkelijk om.
Nog veel succes met het vinden van een oplossing.
-
daniella
- Bead Discoverer
Bericht
door daniella » wo 21 jun 2006 16:49
ik kan zelf ook maar een arm-hand gebruiken maar ik heb kettingjes me zo´n kapittelslot kan je aan de voorzijde dicht maken en dat omdraaien eventueel naar achteren....
-
Lissie
- Bead Addict
-
Contacteer:
Bericht
door Lissie » wo 21 jun 2006 18:37
bengel schreef:Lissie schreef:Hoi Bengel,
Succes!
dat is misschien ook een idee...
je bedoeld gewoon elastiek, niet dat plastic maar met een stofje eromheen zeg maar?? heb je daar ook dunne versies van, want ik heb kralen met niet zulke grote gaten
Je kunt elastisch koord kopen, dat is meestal 0,5 mm dik. Hier heb je een lijst van ebay:
http://search.ebay.nl/search/search.dll ... isch+koord" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat kun je bijvoorbeeld voor de achterkant van de ketting gebruiken, en de voorkant gewoon geketteld. Voordeel is dat door het gewicht van het gekettelde deel de ketting ook mooi recht blijft hangen.
-
sonja86
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door sonja86 » do 22 jun 2006 10:19
In sterling zilver zie je ook vaak van die sluitingen die lijken op een bh-sluiting, maar dan vergroot en versierd. Is misschien ook nog een idee.
Van voor sluiten en dan omdraaien naar nek.
groetjes
Sonja
-
miss beady
- Bead Designer
Bericht
door miss beady » do 22 jun 2006 22:04
Ik heb ook nog wel een mooie sluiting voor je van de Fiva-aktie.
Een grote haak en oog. Perfekt met 1 hand te sluiten.
Misschien is er hier iemand die er even een foto van wil plaatsen? Als dat wat is, mag je zo een van me hebben.