Rijgen op waxkoord, hoe af te werken

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:
Rijgen op waxkoord, hoe af te werken

Bericht door Sabrina1981 » ma 30 jan 2006 11:22

Ik zit met een idee in mijn hoofd, wat ik nog niet kan uitwerken (moet nog even op zoek naar de kralen), maar ik wil graag houten kralen rijgen op een waxkoord, eventueel met een tussenknoop, maar hoe werk je de ketting af?

Tessa
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Tessa » ma 30 jan 2006 11:24

Ik heb het afgewerkt door een kraal over de knoop heen te doen. Dus eerst een kraal op het waxkoord rijgen dan de uiteinden knopen en dan de kraal eroverheen schuiven. Maar het gaat niet met alle kralen, want dan is het gat te klein.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Inekes
Bead Lover
Contacteer:

Ligt eraan

Bericht door Inekes » ma 30 jan 2006 11:26

Hoi Sabrina,
Als je een kortere knoopketting maakt, dan moet je er een slotje aanzetten. Dan kun je de uiteinden in een veterklem doen en een slotje bevestigen. Wat goed werkt is de draaduiteinden even lijmen voor je de veterklem eromheen doet.
Maak je een lange ketting, dan is een slotje niet nodig. Ik heb er zo een gemaakt en de afwerking via een kraal gedaan en met een gelijmde knoop. Uitleg: je doet de beide uiteinden van de veter door één kraal heen (een van links, een van rechts). Ik heb er toen een knoop ingemaakt en deze met een drupje lijm vastgezet. Mogelijk kun je ook de draadeinden vastlijmen in de knoop, dan zie je nog minder, maar lijkt me ook minder sterk. Succes,
Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Jolanda Foks Jewels
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Jolanda Foks Jewels » ma 30 jan 2006 11:44

wat ook wel leuk is tegenwoordig dat je aan het eind de koorden aan elkaar knoopt en dan nog 15 cm over laten hier ook weer kralen aan knopen zodat je op de rug ook een ketting hebt hangen,

succes jolanda

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 30 jan 2006 16:07

ik doe ook vaak een knoop na de laatste kraal en daar dan een ringetje in gekoopt, zodat het slot eraan kan.
Aan de andere kant dan ook een ringetje op dezelfde manier in de knoop.

Groetjes Samanta

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 30 jan 2006 19:33

Je kunt het ook afwerken met veterklemmetjes
groetjes ikke
Afbeelding

Gesloten