Weet er iemand hoe je zo'n hanger maakt?

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen
Weet er iemand hoe je zo'n hanger maakt?

Bericht door Johan87 » wo 06 mar 2013 17:38

Hey iedereen,

Ik heb van een dame deze foto gekregen met de vraag een ketting met hanger in deze stijl te maken. Heeft er iemand een patroon voor iets gelijkaardig?

ik bedank alvast iedereen die me kan helpen.

groetjes
Bijlagen
Hanger.jpg
Hanger.jpg (68.52KiB)5550 keer bekeken

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Weet er iemand hoe je zo'n hanger maakt?

Bericht door Vengy » wo 06 mar 2013 22:47

Dit is gemaakt met de wire wire techniek
daar zijn meestal niet echt veel patronen van
je kunt eens bij etsy kijken misschien

http://www.etsy.com/shop/JewelryonPicad ... eller_info
hier bijvoorbeeld
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: Weet er iemand hoe je zo'n hanger maakt?

Bericht door violetmoon_17 » zo 10 mar 2013 17:25

Als je de basisvorm gemaakt, deze is het belangrijkste, rijg je eerst de laag lichtere steentjes op.

je neemt dan iedere keer 1 steentje en gaat dan met de draad 1 of 2 keer om de basisvorm heen tot je weer helemaal rond bent.

De tweede ronde werk je bijna hetzelfde, alleen nu neem je iedere keer 2 steentjes en in plaats van om de basis vorm te gaan werk je onder de lus van de vorige rij heen, altijd van voren naar achteren onder de lus werken.

Als je de foto heel groot uitvergroot kun je zien wat ik bedoel.

Als je dan weer helemaal rond bent werk je hem boven netjes af met een "wrapped loop"

Succes! :D
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gesloten