Vraagje aan alle beaders.

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Zina » zo 23 dec 2012 16:20

Hoi Dames,

Zoals jullie misschien wel al weten heb ik een youtube kanaal en daarop krijg ik zo nu en dan al de vraag om ergens een tutorial over te doen. Hiervoor heb ik gisteren een filmpje gemaakt wat met de kerstdagen erop zal komen te staan. Hier stel ik de vraag wat iedereen graag nog eens zal leren.

Ik stel deze vraag om beter op mijn kijkers in te spelen en zo ook voor iedereen wat wils te creeëren. Nou wil ik dezelfde vraag ook hier stellen, wat zouden jullie graag willen leren in een youtube tutorial?

Even goed om te weten;
1. Ik kan niks maken waar copyright op zit (dus geen grandana bijvoorbeeld) Wel kan ik bepaalde ontwerpen eigen maken, het ligt er net aan wat het is.
2. Alle suggesties worden bekenen en mee genomen, maar ik kan niet garanderen dat ik ook alles wil en kan maken.
3. Ik begin volgend jaar als ik een video camera heb pas aan gesproken tutorial. Maar de stille tutorials blijven zodat het voor iedereen te begrijpen is.
4. Ik maak volgend jaar een extra kanaal met daarop 'normale' sieraden, verzoekjes hiervoor zijn dus welkom maar het kan even duren.

Alvast bedankt!

Groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door katia » zo 23 dec 2012 16:40

Hallo Zina , ik heb al een paar keer proberen een spiraal ketting te haken en begrijp dat ook niet op papier. :oops: Ik weet niet of je dat eens zou kunnen doen.maar waarschijnlijk kunnen de mensen hier op het forum dat al .Ik vind dat altijd in het engels ,jammer niets in het Nederlands.Het is maar een voorbeeld hoor.
Groetjes Katia.
Afbeelding

DoraM
Bead Believer
Berichten:251
Lid geworden op:ma 24 okt 2011 12:58
Locatie:Spijkenisse

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door DoraM » zo 23 dec 2012 17:13

Hallo Zina
Ik heb 2 projecten die mij niet lukken.
als 1e een 3d beertje
en als 2e De driehoek die mariella in week 47 op de 1e plaats in de week wedstrijd heeft gemaakt. Ik heb het patroon maar het wil me maar niet goed lukken.
Als je deze zou willen doen ben ik je zeer dankbaar
groetjes Dora

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door katia » zo 23 dec 2012 18:14

De driehoek zou ik ook wel willen leren.Goed idee!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Zina » zo 23 dec 2012 19:15

@ Katia, welke spiraal bedoel je? Als het de cilini spiraal is dan weet ik daar nog wel een goede tut van op youtube. Heb je misschien een foto?

@ dora, met het beertje moet ik voorzichtig zijn, Beautifull nights is net aan de copyright geslingerd met haar schildpadje. Dit omdat er op bijna alle 3d figuurtjes copyright zit. De driehoek, daar ga ik zeker even naar kijken :)
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door narda » zo 23 dec 2012 19:19

ik ben al heel blij met het geen erop sta al :) en ik kijk zeker uit naar al jou volgende filpjes :banaan:
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door katia » zo 23 dec 2012 19:39

een foto heb ik niet ,maar zal eens zoeken hier op de forum heb ik er al gezien.weet zelfs niet of het wel spiraal heet :oops: .Maar de uitleg is altijd in het engels.maar zal zeker dan wel de driehoek bekijken.Dank je wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Zina » zo 23 dec 2012 19:50

Ik heb de driehoek uitgezocht, deze heet orgineel Totally Twisted Triangle. Helaas berust hier ook copyright op en helaas zal ik deze dan ook niet kunnen leren. Ik heb marielle al gevraagd waar het patroon vandaan komt, want dat kan ik nergens vinden. Het schijnt makkelijker te zijn dan het lijkt.
Altijd aan het kralen...

Renee1988
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:wo 02 mar 2011 11:47

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Renee1988 » zo 23 dec 2012 20:54

Ben toevallig van de week lid geworden van je kanaal. Al besefte ik mij pas daarna dat het jouw kanaal was, omdat ik een creatie van jou voorbij zag komen in een filmpje.

Ik vind je tuts duidelijk zo, al zou 'bewegend beeld' ook wel fijn zijn. Dat ze stil zijn vind ik geen probleem, ben toch meer visueel ingesteld wanneer het op de kraaltjes aan komt.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Zina » zo 23 dec 2012 23:27

Hoi Renee, wat leuk dat je je geabboneerd hebt :D

Zoals ik hier boven al zei kan ik echter nog geen bewegende beelden maken want ik heb nog geen video camera. Daar moet ik eerst nog een tijdje voor sparen :)
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door Zina » zo 30 dec 2012 00:05

Voor de dames die de gehaakte spiral zoeken, ik kan hem niet maken want hij is al gemaakt, maar wel heel duidelijk!

http://youtu.be/FB0Kkwd1xrk" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Vraagje aan alle beaders.

Bericht door katia » zo 30 dec 2012 21:25

Zina schreef:Voor de dames die de gehaakte spiral zoeken, ik kan hem niet maken want hij is al gemaakt, maar wel heel duidelijk!

http://youtu.be/FB0Kkwd1xrk" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel Zina ,die hou ik bij voor wat later.Nu niet veel behoefte om met pareltjes bezig te zijn.
Afbeelding

Gesloten