patroontje van Duits haken

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33
patroontje van Duits haken

Bericht door agnes » zo 20 nov 2011 10:45

Hallo,

Wie kan er mij helpen aan een patroontje en uitleg om een ketting te maken in Duits haken !
Alvast bedankt

Agnes

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » zo 20 nov 2011 11:06

Hallo, Agnes,
Ik heb je bericht met dezelfde vraag, onder 'Technieken' verwijderd, het topic staat hartstikke goed onder 'Patronen uitwisselen'.

Wat bedoel je precies met 'Duits haken'? Haken met kralen, zeker?
Heb je zelf al op bijvoorbeeld Google gekeken? Wellicht zit hier iets voor je bij:
http://www.kralen.com/Tips/Links/428/?D ... en&print=1
Of deze:
http://www.perlenhaekeln.de/index.php?id=3

Succes toegewenst!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door agnes » zo 20 nov 2011 11:35

Bedankt Algante,

Heb me geregistreerd op die duitse site !!
Hopelijk staat daar in hoe je kralen moet haken in Duits haakwerk, want er bestaan er zoveel hé !!
Er bestaat ook belgisch haken met kralen, maar dat is naar het schijnt anders gehaakt !!
Fijn dat je zo vlug reageerde, het is de eerste keer dat is op de site kom, en ik moet mijn weg nog vinden hé !!
Ik heb ook al gekeken op de site van kralen, maar vind daar precies geen uitleg van, hoe je moet Duits haken met kralen ??
Misschien ben ik nog niet handig genoeg in deze site om mijn weg te vinden ??
Toch heel lief van jou om mij al een beetje verder te helpen !!

groetjes

Agnes

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » zo 20 nov 2011 11:45

Hoi, Agnes,

Ik weet (eigenlijk) niet of er verschil is tussen 'Duits' en 'Belgisch' haken :oops:
Heb je misschien een voorbeeldje van hoe jij het zou willen maken?

Ik kan we wel herinneren dat jouw landgenote Ines hele prachtige gehaakte creaties maakt.
Zij geeft een uitleg via deze link: viewtopic.php?f=9&t=40884

Ik zal straks, bij de koffie, nog even verder zoeken. Of ben je hier al (een beetje) mee geholpen?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door agnes » zo 20 nov 2011 12:10

Bedankt Algante, daar kan ik al een stukje verder mee !!
Als ik nog meer uitleg wil, laat ik het nog wel weten !!
je bent een schatje !!

Agnes

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » zo 20 nov 2011 12:20

Dankjewel, Agnes! :D
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door agnes » di 22 nov 2011 21:38

Algante,

Ik heb al verschillende malen geprobeerd, maar ik geraak gewoon op die duitse site niet op !!
ik heb me aangemeld, krijg wel een nieuwsbrief, maar vind hier persoonlijk niets over duits haken, of staat dat onder een andere naam vermeld misschien ??
Sorry dat ik je zo dikwijls stoor, maar ik ben maar een beginneling, ben juist gestopt met werken, en wil me dus bezig houden met nuttige dingen !!
Mijn sociale contact zal ik wel missen, maar als ik begin te parelen, dan moet ik regelmatig mijn voorraad wel aanvullen, maar als het verdergaat zoals nu, ja, dan blijf ik maar hangen hé !!
Kan jij hier een antwoord op of iemand anders ??

Alvast bedankt

AGnes

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » di 22 nov 2011 21:45

Hoi, Agnes,
Wat jammer dat het niet gelukt is. Je stoort me helemaal niet, hoor :D
Ik weet dus eigenlijk niet of er verschil is tussen 'Duits' en 'Belgisch' haken.
Hoe kwam je op het idee van 'Duits' haken? Was de link van Ines niet wat je bedoelt?
Als jij nou ff vertelt wat je zou willen maken (haken), wil ik wel ff op Internet voor je struinen.
Heb je een voorbeeldje of zo?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » di 22 nov 2011 21:54

Ik was al een beetje aan het zoeken, kwam dit tegen, misschien is dat iets voor je?
http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=159
Zit ook een instructiefilmpje bij :D
DROPS Haakvideo’s
Kralen – haken met kralen
Rijg van tevoren alle kralen die u nodig heeft op het haakgaren. Haal het garen door een borduurnaald en rijg de kralen aan de draad. Duw alle kralen naar beneden over de draad en begin met haken. Haak tot het punt waar u kralen toe wilt gaan voegen aan het werk.
Op de video ziet u eerst hoe u kralen kunt toevoegen als u stokjes haakt op de goede kant en daarna vanaf de verkeerde kant. Uiteindelijk laten we zien hoe u kralen verwerkt als u vasten haakt.
Als u stokjes haakt, neemt u de draad op achter de kraal, haak dan gewoon een stokje maar zorg ervoor dat u de kraal naar de voorkant of de achterkant duwt voor u de laatste doorhaling maakt zodat de kraal netjes op zijn plaats blijft zitten.
Als u vasten haakt, doet u dat als volgt: neem de draad op achter de kraal, haal de draad door, sla de volgende steek over en haak de steek daarna normaal.
Zorg er in de volgende toer voor dat u wel stokjes/vasten haakt boven de steken met de kralen, zodat het totale aantal steken in uw werk gelijk blijft.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door agnes » di 22 nov 2011 22:05

bedankt Algante, ga het morgen eens proberen !!
ik ga proberen een foto te nemen, en hem dan door te sturen !!
het was in het rond haken met 8 pareltjes van twee verschillende kleuren !!
in elk geval, je hoeft geen schrik te hebben voor je wijsheidstand hoor !!
ikzelf heb al mijn tanden laten trekken, inclussief mijn wijsheidstanden, ik ging zelfs werken en at zelfs middageten zonder tanden, en pijn, ja je neemt dan maar een pilletje meer hé !!
maar zo afschuwelijk was het niet hoor !! ik denk bijvoorbeeld aan mijn twee bevallingen, in die tijd (kids zijn 33 en 35!!) was er nog geen epidurale, dus dat vond ik persoonlijk pijnlijker, je krijgt er natuurlijk iets moois voor terug, maar eens je tanden eruit zijn, ben je ook gerust !!
ik wens je veel moed, en bedankt voor je hulp

agnes

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Moon » di 22 nov 2011 22:06

De link die Algante heeft gegeven is van het algemene deel van perlenhaekeln en je hebt ook nog een forumdeel. Voor beide delen moet je je apart registreren. Dus als je je bij het algemene deel hebt aangemeld, kun je niet automatisch op het forum en andersom.

http://www.perlenhaekeln.de/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.perlenhaekeln.de/index.php?id=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het raar dat je niets over haken kunt vinden op die site, want het gaat bijna alleen maar over haken met kraaltjes. Misschien heb je je per ongeluk bij iets verkeerds aangemeld dan. Succes met nogmaals proberen. Ik heb hier ook nog ooit wat gehaakte creaties gepost, waarvan een ketting uit een Duits boek en ik neem aan dat je dat ook bedoelt met Duits haken.

Linkje: viewtopic.php?f=14&t=41961" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Moon » di 22 nov 2011 22:10

Enkele handige filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=JRdKxDNU ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=vwPwZWsW ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog wat patroontjes:
http://www.beaddust.de/haekeln/haekeln.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Algante » di 22 nov 2011 22:57

Hartstikke goede linken, Monica, vooral die tweede, bedankt, ik heb ze geFavoriet.
agnes schreef:ik ga proberen een foto te nemen, en hem dan door te sturen !!
het was in het rond haken met 8 pareltjes van twee verschillende kleuren !!
Deze is in het rond haken met 6 pareltjes, voor als je liever tekeningetjes hebt:
http://www.beadersshowcase.com/profiles ... gPost:3497
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Phiri
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:zo 13 jan 2013 18:07

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Phiri » za 20 jul 2013 14:12

Hallo,
Duits haken, vind ik een super leuke techniek. Kan iemand mij helpen bij het volgende patroontje a.u.b. ?
http://peetjes.canalblog.com/archives/2 ... 27867.html
Zie middelste kolom. Normaal gezien werk je voor de Duitse haaktechniek met 6 of 8 rocailles in de ronde. Als je kijkt naar de middelste kolom, dan verschilt de ene rij met de andere, met 1 rocaille. Hoe los ik dit op, opdat ik toch dit patroontje kan behouden.

Alvast bedankt.

Groetjes
Ria

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Vengy » za 20 jul 2013 17:59

Je kunt het hele rechtse rijtje List of beads aanhouden met op rijgen van de kralen op draad. Van onder beginnen met rijgen kom je altijd goed uit met haken
Die drie andere plaatjes zijn hoe t eruit gaat zien eigenlijk.
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gesloten