patroontje van Duits haken

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Phiri
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:zo 13 jan 2013 18:07
Re: patroontje van Duits haken

Bericht door Phiri » zo 21 jul 2013 07:48

Hartelijk dank Vengy !
Groetjes
Ria

pastwatch
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 12:14
Locatie:België

Re: patroontje van Duits haken

Bericht door pastwatch » di 01 okt 2013 12:47

Duits haken is wat de meesten onder ons kennen als parelhaken... de dicht aan elkaar gehaakte patronen.
Belgisch haken lijkt meer op Turks haken, waar je eigenlijk meer groepjes kralen aan elkaar haakt, ipv elk kraaltje apart zoals bij Duits haken. Bij Turks haken heb je vooral spiralen, die anders worden omwille van de combinatie van soorten kralen. Belgisch haken is een variatie daarop waarbij de kralen platter naast elkaar komen te liggen.

Ik doe zelf het liefst Duits haken, omdat je daar zoveel kanten mee uit kan, maar Turks haken gaat dan weer zeer snel vooruit. Belgisch haken vind ik zelf de moeilijkste. Heb ik zelf nog maar één keer gemaakt en ik weet niet of ik 'm nog eens zou kunnen herhalen...

de foto op de website van Peetje (die grijze met grotere kralen) is inderdaad Belgisch haken.

Je kan heeeeeeeeeeeeeeel veel patronen terug vinden op Pinterest (gewoon "bead crochet pattern" ingeven als zoekfunctie), soms met patronen die tot 30 pareltjes per rondje gaan.
~Put your smile on my face ~

Gesloten