sprietenketting

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:
sprietenketting

Bericht door T@mara » za 21 mar 2009 17:34

Hoi,

Ik ben van plan een keer een sprietenketting te gaan maken met kleine pareltjes. Heeft iemand daar een patroon of uitleg voor. Alle topics die ik tegenkom zijn nogal verouderd, de plaatjes en urls werken niet meer.

Groetjes,
Tamaraa :byebye

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: sprietenketting

Bericht door Ellen » za 21 mar 2009 18:51

In dit topic staat een uitleg over hoe je een sprietenketting maakt:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

En in een topci van 30-12, met foro van een sprietenketting, waarin ook een uitleg staat.

Suc6 :D :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door T@mara » do 09 apr 2009 17:03

Hoi,

Heb net een begin gemaakt aan mijn sprietenketting, maar het ziet er echt niet uit whaha.
Weet niet hoe het komt, maar het is gewoon een beetje slap. Moet ik het misschien met buigbaar draad maken ofso? Het ziet er rommelig en lelijk uit wat ik nu heb :P
Iemand tips?
Omdat jullie nu misschien wel benieuwd worden heb ik even een fotootje geplaatst.
Niet lachen hor [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Groetjes,
Tamara

Afbeelding

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door ellybudding » vr 10 apr 2009 17:53

Ik heb er ooit ook eentje gemaakt en het voorbeeld heb ik toen uit het boek van Gineke Root gehaald: "Van kraal tot sieraad". Weet niet of je dit boek hebt? Ik wil het eventueel wel voor je scannen en het je dan mailen. Maar dat gaat niet lukken voor de paasdagen, wordt daarna.
Er staat daar beschreven dat je in hoofdzaak glazen kralen moet gebruiken omdat deze gewicht hebben zodat de sprieten soepel vallen. Zij gebruikt gecoated nylondraad in haar boek.

Kun je hier iets mee?

groetjes
Elly

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door Hannelies » za 11 apr 2009 07:20

Ik denk ook dat je kralen te licht zijn en je sprieten te kort. Ik heb er zelf ook 1 gemaakt en die ziet er heel anders uit. Pas wel op dat je niet TE zware kralen neemt, anders gaan je sprieten recht naar beneden hangen en da's ook geen gezicht...

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door Mar-JoYa » ma 13 apr 2009 07:37

ellybudding schreef:Ik heb er ooit ook eentje gemaakt en het voorbeeld heb ik toen uit het boek van Gineke Root gehaald: "Van kraal tot sieraad". Weet niet of je dit boek hebt? Ik wil het eventueel wel voor je scannen en het je dan mailen. Maar dat gaat niet lukken voor de paasdagen, wordt daarna.
Er staat daar beschreven dat je in hoofdzaak glazen kralen moet gebruiken omdat deze gewicht hebben zodat de sprieten soepel vallen. Zij gebruikt gecoated nylondraad in haar boek.

Kun je hier iets mee?

groetjes
Elly
:idea: Ook op patronen uit een boek rust copyright, verspreiding of vermenigvuldiging is dus verboden zonder toestemming van de auteur. Denk niet dat dit boek al zo oud is dat het copyright vervallen is.... :idea:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door ellybudding » ma 13 apr 2009 10:08

Mar-JoYa schreef:
ellybudding schreef:Ik heb er ooit ook eentje gemaakt en het voorbeeld heb ik toen uit het boek van Gineke Root gehaald: "Van kraal tot sieraad". Weet niet of je dit boek hebt? Ik wil het eventueel wel voor je scannen en het je dan mailen. Maar dat gaat niet lukken voor de paasdagen, wordt daarna.
Er staat daar beschreven dat je in hoofdzaak glazen kralen moet gebruiken omdat deze gewicht hebben zodat de sprieten soepel vallen. Zij gebruikt gecoated nylondraad in haar boek.

Kun je hier iets mee?

groetjes
Elly
:idea: Ook op patronen uit een boek rust copyright, verspreiding of vermenigvuldiging is dus verboden zonder toestemming van de auteur. Denk niet dat dit boek al zo oud is dat het copyright vervallen is.... :idea:
sorry niet over nagedacht :oops: . Ik zou zeggen koop het boek of leen het van iemand....

groetjes
Elly

Gebruikersavatar
CreaCorina
Bead Fanatic
Berichten:1955
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 20:58
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: sprietenketting

Bericht door CreaCorina » do 16 apr 2009 10:32

Of even lenen bij de bibliotheek, als je ten minste lid bent :wink:
Groetjes van Corina

Afbeelding

Gesloten