Techniek gezien

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem
Techniek gezien

Bericht door Harmonyke » za 27 sep 2008 10:21

Hoi,

In Turkije heb ik een leuke techniek erg vlug gezien. Het was rondjes draaien met een haakpen of zo. Het zag eruit als een spiraal maar dan gemaakt met een haakpen, je kon de ketting maken met allemaal kralen ofwel waren het bloempjes of zo.

Weet iemand ongeveer wat ik bedoel? Is het een spiraal dat ik moet maken of niet? Want die kralen waren dicht bij elkaar gehaakt.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Re: Techniek gezien

Bericht door poing » za 27 sep 2008 12:43

Was het misschien punikken?
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Techniek gezien

Bericht door Ellen » za 27 sep 2008 13:05

Ja, ik denk het wel.
Heb dit ooit ook gedaan. Je haakt in het rond. Rijgt eerst heel veel rocailles op, dan haak je bijv 6 lossen (afha. van hoe dik de spiraal moet worden), sluiten met halve vasten. En dan ga je op de losse omhoog haken zeg maar. En je neemt bij iedere haaksteek een kraaltje mee. Als je bijv. 2 kleuren om en om oprijgt krijg een spriaalvormig strepeneffect. Ik denk dat bij kralen.com een voorbeeld staat van zo'n ketting onder mijn naam.
http://kralen.com/fzoom.php?id=2037" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen is deze met rijstpareltjes en rocailles, dus misschien niet helemaal een duidelijk beeld zoals je het bedoelt :?:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Techniek gezien

Bericht door Joanelle » za 27 sep 2008 13:58

Of het was beaded crochet.
Instructies over hoe het moet vind je hier:
http://www.beadcrochet.com/lessons/basi ... het-rt.htm
en het resultaat is een rope met alle kraaltjes dicht op elkaar zoals deze
Afbeelding
Dat resulteert in iets anders dan punniken dus.
Succes!
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Techniek gezien

Bericht door Harmonyke » za 27 sep 2008 16:58

Ellen schreef:Ja, ik denk het wel.
Heb dit ooit ook gedaan. Je haakt in het rond. Rijgt eerst heel veel rocailles op, dan haak je bijv 6 lossen (afha. van hoe dik de spiraal moet worden), sluiten met halve vasten. En dan ga je op de losse omhoog haken zeg maar. En je neemt bij iedere haaksteek een kraaltje mee. Als je bijv. 2 kleuren om en om oprijgt krijg een spriaalvormig strepeneffect. Ik denk dat bij kralen.com een voorbeeld staat van zo'n ketting onder mijn naam.
http://kralen.com/fzoom.php?id=2037" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen is deze met rijstpareltjes en rocailles, dus misschien niet helemaal een duidelijk beeld zoals je het bedoelt :?:
Yeps, het is deze van u dat ik bedoel. Weet je soms ergens een uitleg staan?? Want nog nooit de haak-techniek gebruikt.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Techniek gezien

Bericht door Harmonyke » za 27 sep 2008 17:20

poing schreef:Was het misschien punikken?

Nee, was niet punniken maar iets met een haakpen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Techniek gezien

Bericht door Joanelle » za 27 sep 2008 18:34

Nee, was niet punniken maar iets met een haakpen.
Zoals beaded crochet dus. Uitgebreide handleiding in mijn link een paar berichten hierboven... of dat ook niet wat je bedoelde?
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Techniek gezien

Bericht door Ellen » ma 29 sep 2008 22:26

Harmonyke schreef: Yeps, het is deze van u dat ik bedoel. Weet je soms ergens een uitleg staan?? Want nog nooit de haak-techniek gebruikt.
Ik kan me niet meer herinneren dat ik het uit een boek had, geleerd van mijn schoonmoeder :D :D .
Maar de link van Joanelle is volgens mij hoe het gaat + de beschrijving in mijn 1e antwoord. Moet je toch al een heel eind komen, denk..hoop ik :wink: .
Succes ermee
Groetjes Ellen.

Gesloten