koraalketting

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
saskiab
Bead Starter
Berichten:58
Lid geworden op:ma 23 mar 2009 14:40
Re: koraalketting

Bericht door saskiab » do 11 jun 2009 08:14

hoi, bedankt! had ik het alleen maar eerder gelezen. ik ben gisteravond met de takjes begonnen. had 2 meter draad genomen en in het midden van de ketting begonnen in het midden van de draad. nu had ik al bijna 1 meter nodig voor de middelste tak dus hield ik net genoeg over om door alle gouden kralen heen naar eind te komen(want aanhechten vind ik eng) ik denk dan pak ik wel steeds een nieuw draad en zorg ik dat ik net genoeg heb om naar eind te rijgen en voeg ik dan alle draden door de kalot(hopen dat het past.
maar nu ging alles schuiven op de eindes dus dacht ik oh he laat ik een knoopje doen in de takjes draad en de rijgdraad van chevronbasisi zit het direct vast heb ik geen gedoe met dat het misschien uit elkaar rolt. maar tot mijn schrik ! te strak de onderkant boog ronnd *** :-(( nee!! kon het ook niet losser krijgen want alles kwam uit de takjes geregen gedeelte wat ervoor zorgde dat draad te strak kwam. de chevrondraad kon niet strakker. maar goed balen dus alles maar weer uithalen knoop eruit halen lukt al helemaal niet. grr aldoende leert men maar was wel balen.
een mens lijd het meest aan het lijden dat hij vreest

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: koraalketting

Bericht door Annemie » do 11 jun 2009 18:23

Ik snap niet helemaal wat er nu is misgegaan, maar aanhechten van een nieuwe draad is heel stevig hoor

Ik doe het altijd zo: je laat het eindje van je oude draad hangen en neemt een nieuwe. Die nieuwe rijg je een stukje door je werk totdat hij er op hetzelfde punt uit komt als de oude draad. (Zorg ervoor dat je ook precies hetzelfde rijgt, anders gaat het mischien ergens trekken.)

Dan leg je een knoopje met beide draden. Vervolgens begin je met de nieuwe draad verder te rijgen volgens het patroon. De rest gewoon even laten hangen.

Als je dan een stukje hebt geregen, neem de het einde van de oude draad en rijg je dat weer een stukje door je werk. (weer hetzelfde rijgen, niet ineens tegen de richting in)

Dit gaat echt nooit meer los!

Als je het nog zekerder wil, kun je een drupje lijm op het knoopje doen.Ik probeer altijd het knoopje in een kraaltje te laten vallen, maar dan moet je wel oppassen dat je door die kraal niet later nog een draad moet rijgen, want dat gaat dan niet meer.

Je kan ook nog de losse eindjes met halve knoopjes vastzetten in je werk, maar dat vind ik vaak teveel gedoe.

Succes!!

Gesloten