Hoe kettel je een trosje of bolletje?

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Lisa
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:di 02 aug 2005 08:46
Hoe kettel je een trosje of bolletje?

Bericht door Lisa » ma 06 nov 2006 10:42

Kan iemand mij helpen aan een duidelijke beschrijving hoe je van die gekettelde trosjes/bolletjes maakt voor aan een ketting. In de zoekmachine kan ik ze niet vinden. Als ze zelf probeer te verzinnen door een kraal op een nietstift te zetten, en dan met een stuk of wat aan een ringetje te maken dan ziet ze er niet zo mooi uit. Volgens mij moeten ze al eerder op deze site zijn gezet, maar ik kan het niet vinden en wil ze graag maken :cry: Wie weet hoe het wel moet?

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » ma 06 nov 2006 11:37

Ik maak trosjes door ze aan een stukje jasseron te maken , iedere kraal op een nietstift en dan aan ieder oogje van de jasseron een kraal.

Een andere mogelijkheid is om een lange nietstift te nemen. Dan de kralen per stuk of per twee aan een tweede nietstift te maken, een oogje aan het eind en deze dan op de lange nietstift te rijgen. Je rijgt er zoveel op totdat je trosje mooi vol is. Als het trosjes ergens onderaan moet hangen gebruik je een nietstift, als het ergens tussen moet natuurlijk aan beide kanten een oogje.

Ik hoop dat het duidelijk is.
:flowerysmile: Wilma
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » ma 06 nov 2006 16:34

in de 100% kraal heeft een keer een omschrijving gestaan hoe je een gekettelde bol/tros kan maken
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 06 nov 2006 17:41

Ja klopt in het eerste nummer geloof ik. Misschien kan je hem nog nabestellen bij Dagmar.

Afbeelding
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 06 nov 2006 19:49

Dit was wat ik voor je kon vinden:

viewtopic.php?t=17778&postdays=0&postor ... 8c296027d3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ght=trosje" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik maak mijn trosjes altijd door heel veel aan een nietstiftje te maken en al die nietstiftjes aan een ringetje en dat gaat altijd goed, maar moet er wel veel aan maken en niet een beetje :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
miss-crea
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:zo 24 dec 2006 09:37
Contacteer:

Bericht door miss-crea » vr 05 jan 2007 11:10

juliet schreef:Ik maak trosjes door ze aan een stukje jasseron te maken , iedere kraal op een nietstift en dan aan ieder oogje van de jasseron een kraal.

:flowerysmile: Wilma
Misschien dom dat ik het nog niet weet, maar wat isse jasseron????

Jose86
Bead Believer
Berichten:260
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 10:10
Locatie:Eersel

Bericht door Jose86 » vr 05 jan 2007 11:17

Afbeelding

Voorbeeld van een jasseron ketting

Gebruikersavatar
miss-crea
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:zo 24 dec 2006 09:37
Contacteer:

Bericht door miss-crea » vr 05 jan 2007 11:32

Oke dank je wel, maar maak je die zelf of koop je die dan? :oops:

Sorry hoor ik heb tot nu toe andere kettingen gemaakt, zonder al deze poespas, vandaar al mijn vragen.

Jose86
Bead Believer
Berichten:260
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 10:10
Locatie:Eersel

Bericht door Jose86 » vr 05 jan 2007 11:35

Maakt niet uit..
Een jasseron ketting kun je gewoon kopen.

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » vr 05 jan 2007 13:32

Jose86 schreef:Maakt niet uit..
Een jasseron ketting kun je gewoon kopen.
Wel opletten. Jasseron is er in verschillende maten. Je kunt beter eerst kijken wat je er precies mee wilt, welk materiaal je wilt gebruiken en dan de jasseron kopen.

Ik heb me de eerste keer ook behoorlijk miskocht. Vandaar deze tip.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gesloten