zwevende ketting

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
shadow
Bead Designer
Contacteer:
zwevende ketting

Bericht door shadow » wo 09 aug 2006 10:11

Heb 2 zwevende kettingen klaar liggen ( met 3 draden ).
~Eèn probleem,hoe moet ik die mooi afwerken zodat de ketting mooi valt?

Kunnen jullie mij helpen?

groeten marianne
Blijf jezelf, en niet zoals anderen je willen zien!

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » wo 09 aug 2006 10:12

De draden samen laten komen in één kalotje, met hulp van knijpkralen? Ik doe het soms ook met ieniemini veterklemmetjes :D
ipoingtudut

shadow
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door shadow » wo 09 aug 2006 10:17

Daar had ik nog niet aan gedacht,kalotje met knijpkralen kan ofcourse wel,met grote kalot dan.
Met vetrklemmetje is ook en goed idee.Maar als ik Marsha`s zwevende creaties zie,vraag ik me af of me dat wel zo mooi lukt?

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » wo 09 aug 2006 10:22

shadow schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht,kalotje met knijpkralen kan ofcourse wel,met grote kalot dan.
Met vetrklemmetje is ook en goed idee.Maar als ik Marsha`s zwevende creaties zie,vraag ik me af of me dat wel zo mooi lukt?
Ik heb de draden vaak niet op 1 lengte, ze verspringen iets. dit is ong een centimeter. Hierdoor vallen ze mooi onder elkaar. Met drie draden kan je nog goed een kalotje gebruiken hoor, tenminste lukt mij wel. Maar een klein veterklemmetje is ook makkelijk. Hoop dat het je lukt! :D

shadow
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door shadow » wo 09 aug 2006 10:26

Hoop het ook,moet toch lukken ?
Heb de kralen al laten verspringen,draden niet dezelfde lengte,ga het gewoon proberen ( met `gewone`gls krln en parels van Xenos ).

Liz
Bead Interested

vraagje knijpralen voor die zwevende ketting

Bericht door Liz » wo 09 aug 2006 14:33

Naast de kralen zetten jullie toch knijpkralen om de kralen vast te zetten.
Ik heb gezien hier bestaan tangen voor die de knijpkalen niet alleen plat doet maar 2x knijpt. 1 Maal gewoon en dan nog een keer. Ik veronderstel om ze rond te maken en niet zo plat.

Dit lijkt wel mooier, maar vraag me af hoe jullie het doen want met zo platte kralen ertussen is dat dan wel mooi?

Ik wil al zooo lang zo een zwevende ketting maken maar ik twijfel gewoon omdat ik niet zo een tang heb, en die kosten al gauw tegen de 25€- à 30€.(en dan heb je er nog voor kleine kralen en een andere voor grote knijpkralen, ik weet gewoon niet meer welke ik moet nemen.)

Hoe doen jullie dit?
------------------------------------------------------
parels van juwelen maken en juwelen van parels maken

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 09 aug 2006 18:16

Ik moet zeggen dat ik de speciale knijkralentang ( waar je dus 2 x mee moet knijpen en de buisjes mooi rond worden alleen gebruik om een geregen ketting mee af te werken. Voor een zwevende ketting gebruik ik altijd een gewone platbektang.

Liz
Bead Interested

kralenknijptang 2 x knijpen en platbektang

Bericht door Liz » do 10 aug 2006 07:25

Hallo,
Bedankt voor je reactie Hennie!

Ik vroeg me af waarom, want als je met die kralenknijptang de knijpkralen terug mooi rond kan knijpen moet dat (denk ik, het is enkel een idee) toch mooier zijn dan zo 2 platte kralen ernaast?

Sorry ik weet het gewoon niet goed, misschien gebruiken jullie ook andere knijpkralen want er zijn tenslotte zoveel soorten (ronde, buisjes ...)

Is er nog iemand die de knijpkralentang gebruikt waar je 2x mee moet knijpen? (1x om ze plat te duwen en 1x om ze .... ik weet niet, ik denk dat ze hierdoor terug rondworden ofzo, ofwat doet die tang eigenlijk?).

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 10 aug 2006 07:57

Het zou kunnen dat de gat van de kraal soms iets te groot is voor een 'rondgeknepen' knijpkraal, dat een platte knijpkraal breder is dan de gat waardoor de kraal er dan niet overheen kan glijden. Heb daar zelf geen ervaring mee hoor maar dat zou het kunnen zijn.

Liz
Bead Interested

Bericht door Liz » do 10 aug 2006 08:05

Bedankt Sandra voor je reactie !

Ik werk wel met swarovski's, en heb het nog nooit geprobeerd een knijpkraal plat te duwen en er een swarovski erover te schuiven. Ik hoop maar dat die swarovski's niet gaan barsten...

Ik bedoelde eigenlijk een knijpkraal plat link en rechts van de swarovski. Maar dan zie je zo een platte metalen kraal en dacht is dit wel mooi??
Op deze manier zie je ze wel vaak, maar ik dacht als ik nu zo een speciale tang koop waarbij je 2x moet knijpen wordt die knijpkraal dan eerst platgeknepen en dan ... rondgeknepen ofwat?

Groetjes liz

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 10 aug 2006 08:42

Kijk eens op mijn site bij Gereedschap/technieken, daar zie je zo'n tang met uitleg, er staat nog meer info voor beginners.

Gesloten