gehaakte ketting
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Ik ben op zoek naar een patroon voor een supervolle gehaakte ketting. Ik zag de ketting in Breda in een kralenwinkel. Hoe pak ik het aan, welk draad heb ik nodig, hoeveel kralen en welke maat. Hoe bevestig ik de sluiting.Kortom ik heb wat hulp nodig. foto's en patronen zijn welkom.
Als je kijkt op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; vind je alle info!
Groetjes Els,
gehaakte ketting
Ja, daar heb ik al uitgebreid gekeken, maar daar zit niet de ketting bij die ik zoek. Heb al een aantal sites afgezocht voor een foto, maar kan hem niet vinden. Bovendien snap ik de uitleg over het haken wel, maar niet hoe ik de ketting zo mooi vol krijg. Het is een soort bananenmodel, dus onderop dikker en naar de nek smal uitlopend. Ik denk ook dat hij op wiredraad wordt gemaakt en dan een beetje in elkaar wordt geknepen. Snapt iemand wat ik bedoel?
lieve elsje,
het is misschien ook een tip dat je grote en kleine kralen gebruikt en heel veel draad. Veel opnieuw haken en delen oppakken. Ik ben ook altijd heel lang bezig met een dunne ketting, dus met een volle moet je gewoon veel kleine kraaltjes gebruiken en er heel veel tijd instoppen!!
En anders idd meer draden, maar dan krijg he misschien delen ipv een mooi geheel.
veel suc6
het is misschien ook een tip dat je grote en kleine kralen gebruikt en heel veel draad. Veel opnieuw haken en delen oppakken. Ik ben ook altijd heel lang bezig met een dunne ketting, dus met een volle moet je gewoon veel kleine kraaltjes gebruiken en er heel veel tijd instoppen!!
En anders idd meer draden, maar dan krijg he misschien delen ipv een mooi geheel.
veel suc6
Groetjes Michelle
hoi
ik haak altijd zo
2 x 4 meter gecoated metaaldraad
elk draad rijg ik, ±40 grote kralen en 120 kleine kralen(roccaille)
1 grote kraal rijgen dan 3 keine , 1 grote, 3 kleine enz.
haken :1 losse, 1 grote kraal, 1 losse, 3 kl kraaltjes, 1 losse enz.
de 2 strengen wikkel je in elkaar, en dat rijg je aan elkaar met een ander stuk draad, uiteinden afwerken,met een kalotje en slotje
hoop dat het duidelijk is
wil je de ketting voller hebben dan doe je er alleen grote kralen in
debby
ik haak altijd zo
2 x 4 meter gecoated metaaldraad
elk draad rijg ik, ±40 grote kralen en 120 kleine kralen(roccaille)
1 grote kraal rijgen dan 3 keine , 1 grote, 3 kleine enz.
haken :1 losse, 1 grote kraal, 1 losse, 3 kl kraaltjes, 1 losse enz.
de 2 strengen wikkel je in elkaar, en dat rijg je aan elkaar met een ander stuk draad, uiteinden afwerken,met een kalotje en slotje
hoop dat het duidelijk is
wil je de ketting voller hebben dan doe je er alleen grote kralen in
debby
- Sofieke
- Bead Fanatic
lukt dat om één hele lange draad vol met rocailles te haken?Elsje schreef:Ja hoor dat staat heel leuk; een beetje het effect van een zwevende ketting kun je daarmee maken. Veel draad en weinig kraaltjes bedoel ik. maar ook daar kunje weer mee varieren; veel kraaltjes of veel draad dat je weer in elkaar haakt! Gewoon uitproberen!
Ja dan krijg je dus in ieder lusje een rocaille of je maakt de lusjes groter door bv. 3 rocailles te haken. Je blijft dan wel de draad zien hoor! Zo heb ik dus een hele lange ketting gehaakt en met die ketting weer gehaakt(maar dan met je vingers), zo krijg je dus een volle maar toch transparante ketting.
Groetjes Els,