kerststerren

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
marja!
Bead Lover
kerststerren

Bericht door marja! » zo 11 sep 2005 18:27

Ik heb dit patroon al een keer eerder laten zien, maar dat was bij kletspraat. (Volgens mij was er toen nog geen subforum patronen)
Hier is het iig makkelijker te vinden!
En ja, de kerst komt er weer aan...

Omdat ik geen goed tekenprogramma heb, kan ik de beschrijving niet ondersteunen met tekeningen. Daarom heb ik er een voorbeeldster bij gezet. Deze ster is in het midden met drie kleuren geregen. Zelf vind ik het mooier om in het midden één kleur te doen (zie foto hierboven), maar dit is veel makkelijker om uit te leggen. Als je dit goed snapt, kun je later sterren met een effen binnenkant maken.

Om de uitleg zo eenvoudig mogelijk te maken heb ik ervoor gekozen om met kleuren te werken. Je maakt dus precies dezelfde ster als op de foto. (Als je die kleuren niet hebt, of liever een andere kleur maakt, moet je in de beschrijving de kleuren dus aanpassen) Ik vind het persoonlijk erg irritant lezen als er staat rijg 2x f en dan 1xh enz. Dus, daarom…

Ik heb rocailles maat 11 gebruikt, maar iets groter of kleiner moet vast ook kunnen.

Laat je niet ontmoedigen door de beschrijving, volgens mij wijst het zich vanzelf.
Succes!!

Afbeelding

Je begint middenin en werkt in rondjes naar buiten.

-Neem ongeveer een meter (vis)draad/nylondraad. (Ongeveer 0,22 mm. Je moet een aantal keer door een kraal kunnen) Daar rijg je 6 kralen aan: oranje, rood, oranje, rood, oranje, rood. Hier maak je een rondje van door weer door de eerste oranje kraal te rijgen. Laat aan het einde van de draad ongeveer 10 cm over om af te hechten. Je hoeft geen knoop te leggen.
-Rijg oranje, geel, oranje, geel, oranje op de draad. Steek deze door de volgende oranje kraal in het rondje. Herhaal dit nog een keer. Doe dit voor de derde keer, steek daarna de draad niet alleen door de oranje kraal, maar rijg nog twee kralen verder. Dus door de oranje en gele kraal.
-De draad komt uit de gele kraal. Rijg 3 rode kralen op en haal de draad door de volgende gele kraal. Dit doe je nog 5 keer totdat je rond bent. Na de laatste keer rijg je weer twee kralen verder, dus door twee rode kralen.
-Rijg 5 kralen: rood, oranje, geel, oranje, rood. Rijg door de middelste van de drie rode kralen. Doe dit nog 5 keer. Rijg nu drie kralen verder door rood, oranje en geel.
-Rijg 7 kralen: oranje, rood, rood, geel, rood, rood, oranje. Rijg door de gele kraal. Ook dit vijf keer herhalen en rijg twee kralen verder: oranje, rood.

De binnenkant van de ster is nu klaar. Nu rijg je één voor één de punten:

-Rijg 3 rode kralen, 1 oranje kraal en 3 gele kralen. Steek de draad terug door de oranje kraal die je net geregen hebt en rijg weer 3 rode kralen. Dit is de punt.
-Het volgende vind ik lastig om uit te leggen. Ik hoop dat het duidelijk is: Je rijgt de punt vast aan de ster door de draad door rood, oranje, geel, oranje, rood terug te steken. (Rijg dus geen nieuwe kralen op, maar steek de draad door de kralen die je al geregen hebt)
-Nu kun je de volgende punten maken

Als dit klaar is hecht je de draden af, door een stukje door de ster te rijgen. Zelf rijg ik een stukje, dan leg ik een knoopje en dan rijg ik nog een paar kralen verder.

Ik hoop dat de beschrijving begrijpelijk is.

Marja

-

Gitta
Bead Fan

Bericht door Gitta » zo 11 sep 2005 18:59

He wat leuk deze ken ik ook.

Zal er al wat gemaakt hebben alleen dan in 3 kleurtjes ook heel leuk.

Zal wel even proberen een foto te maken/plaatsen.

Ik zelf maak ze van stenbodekraaltjes.
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 11 sep 2005 21:22

Hé, leuk voor zelfgemaakte kerstkaarten of zo!!!!!! Of in de boom.

Lieve groet van Fairy

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » ma 12 sep 2005 08:06

Mooi hoor!
Groetjes Els,

Gesloten