gratis mooie rijgpatronen

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 13 aug 2008 00:07

madebyme schreef:Kan dit topic gesloten worden? Histoire de perles bestaat niet meer volgens mij.
Hmmmm lijkt er wel op.
Kan iemand die Frans spreekt misschien een korte samenvatting geven van wat er staat?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 13 aug 2008 10:22

Fairy schreef:
brides schreef:waarom hebben wij niet zo.n rubriek met patronen die iedereen dan maakt en hier plaats :?:

Het was wel ook een beetje mijn idee van een patronentopic. Mede door mijn suggestie is dit topic hier gekomen. Maar zo is het ook al heel leuk. Anders moet je het eens aan Hennie vragen, die gaat hier verder over. Zou prachtig zijn en overzichtelijk: foto van de creatie + bijpassend patroon!
Oeh, dat lijkt zeker gaaf!
Groetjes en kraalplezier van Mieke

hanneke!
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:di 16 okt 2007 13:04

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door hanneke! » do 21 aug 2008 21:14

hallo allemaal.

Histoire de perles bestaat nog wel gewoon hoor, maar je moet een andere link gebruiken.
http://www.hdps.be/forums/" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes Hanneke

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door madebyme » vr 22 aug 2008 09:17

Bedankt. Kan Sandra of iemand anders misschien de link veranderen in het eerste bericht? Anders klikken mensen steeds op die oude link, een beetje jammer als je dan denkt dat de site niet meer bestaat.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Mar-JoYa » vr 22 aug 2008 16:40

madebyme schreef:Bedankt. Kan Sandra of iemand anders misschien de link veranderen in het eerste bericht? Anders klikken mensen steeds op die oude link, een beetje jammer als je dan denkt dat de site niet meer bestaat.
Done ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Bettietje
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:do 08 mei 2008 12:10

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Bettietje » ma 08 sep 2008 13:41

Zou het kunnen dat je op deze site eerst een 20 tal berichten moet geplaatst hebben vooraleer je die patronen kan zien?
Of zijn er geen gratis patronen te zien anders?

Groetjes
Betty

sofietje
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:ma 21 aug 2006 18:53

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door sofietje » zo 21 sep 2008 08:30

hey,
heb me net ook ingelogd op dit forum en heb dit bericht gevonden:
Hello, you are entering the forum "Histoire de perles", so, you should first read what are the rules inhere.

Once you've registered, You'll see only one category of topics : the welcoming one, containing the charter, messages from the admins, and the area where members introduce themselves (called "Présentations"), where you should write down your very first post to allow other members to know you a little.

Once you've introduced yourself, you'll access rings and bracelets photos and once you've posted 5 messages in those parts, you'll be able to access nearly the whole forum.

Then, to discover the patterns, you'll have to have written 20 comments in the Photos part.

This has been decided in order to thank and avoid to penalize members who freely and merryly give their time, their ideas and creativity, and their patterns to make HDPS alive.
It's thanks to those participating members that such a forum can today be what it is.

Thank you for understanding.
ziezo
groetjes,
Sofie

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Lavilia » zo 21 sep 2008 10:27

Maar moet je dan ook posten in het frans?
groetjes ikke
Afbeelding

lifen
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 06 jun 2008 09:36
Locatie:Belgie

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door lifen » zo 21 sep 2008 19:54

hallo,

neen je hoeft niet te reageren in het frans, doe maar gerust in het nederlands. Het was ook even zoeken voor mij. Anders vraag je het maar aan Frieda (frietje).
Groetjes en succes

Li Fén

Gebruikersavatar
Lia
Bead Fan
Berichten:363
Lid geworden op:di 06 sep 2005 10:42

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Lia » do 05 feb 2009 21:41

Ik heb me vandaag ook aangemeld. Helaas zag ik te laat dat je ook eerst een bepaald aantal berichtjes moet posten. Ik spreek zowat geen woord Frans, laat staan dat ik het kan lezen. Als ik Nederlandse berichtjes post als ik niet weet wat er staat heeft ook niemand er wat aan. Zij niet en ik niet.

Dus helaas pindakaas, geen site voor mij. :-(( :-(( :-((


Liefs Lia

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Sandra » do 05 feb 2009 21:50

kan je niet desnoods in het nederlands voorstellen, iets van welkom in het frans zeggen bij andere voorsteltopics, complimentjes in het frans posten waar mensen creaties laten zien? misschien haal je de 20 posts dan wel. ;) kan alleen zijn dat ze doorhebben dat het puur voor de instructies is...

Gebruikersavatar
Lia
Bead Fan
Berichten:363
Lid geworden op:di 06 sep 2005 10:42

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Lia » do 05 feb 2009 22:12

Dat zou ik kunnen doen Sandra. Maar ik vind het gewoon leuk om mooie patronen te bekijken. Zelf maken is er niet bij, ik ben meer van het grove werk. Maar ik vind het heel knap dat er kunstenaars bij zitten die het wel kunnen. Kijken vind ik leuk, soms zie ik diverse fora geweldig mooie creaties voorbij komen. Ik ben dan gewoon benieuwd hoe zo'n patroon in elkaar zit, daar kan ik al met zoveel plezier naar kijken, dat ik dat minstens even leuk vind dat het zelf te maken.

Dus ik geniet hier wel, ook hier komen genoeg prachtige dingen voorbij. :-DD

Geen probleem.


Groetjes Lia

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Sandra » do 05 feb 2009 22:35

Bedoel je meer van het grove werk omdat je dat mooier vind / meer je eigen smaak is, of vooral omdat je dat leuker vind om te maken? Mocht je priegelwerk mooi vinden en op zich willen maken kan je met wat eenvoudigere varianten beginnen he, het is best wel te leren. Ik ken hun patronen niet, maar ik neem aan dat je speciale rijgpatronen bedoelt.
Mijn schoonzusje heeft nog niet echt ervaring met sieraden maken (alleen gewoon rijgen en jasseron armband) en binnen 'n paar minuten had ze door hoe je netting armband moet rijgen, en het is nog mooi gelukt ook, netjes strak geregen. Dus voor het geval je denkt het is veels te lastig, het valt best mee, zolang je maar geduld heb en met iets eenvoudigere (een rijgpatroon met veel zelfde handelingen is voor beginner goede start, ipv rijgpatroon met veel verschillende handelingen) begint is het prima te doen. :)

Gebruikersavatar
Lia
Bead Fan
Berichten:363
Lid geworden op:di 06 sep 2005 10:42

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Lia » vr 06 feb 2009 11:06

Sandra schreef:Bedoel je meer van het grove werk omdat je dat mooier vind / meer je eigen smaak is, of vooral omdat je dat leuker vind om te maken? Mocht je priegelwerk mooi vinden en op zich willen maken kan je met wat eenvoudigere varianten beginnen he, het is best wel te leren. Ik ken hun patronen niet, maar ik neem aan dat je speciale rijgpatronen bedoelt.
Mijn schoonzusje heeft nog niet echt ervaring met sieraden maken (alleen gewoon rijgen en jasseron armband) en binnen 'n paar minuten had ze door hoe je netting armband moet rijgen, en het is nog mooi gelukt ook, netjes strak geregen. Dus voor het geval je denkt het is veels te lastig, het valt best mee, zolang je maar geduld heb en met iets eenvoudigere (een rijgpatroon met veel zelfde handelingen is voor beginner goede start, ipv rijgpatroon met veel verschillende handelingen) begint is het prima te doen. :)

Het grove werk is inderdaad meer mijn smaak. Maar dat neem niet weg dat ik sommige creaties echt heel erg mooi vind, maar ze zelf echt nooit zou dragen. Op enkele uitzonderingen na. Ik ga me binnenkort wagen aan een netting armband met stukjes chips er bovenop. Ik was al lang naar het patroon op zoek. Dat heb ik nu gekregen van een forumlid. Ik heb inmiddels een proefstukje gemaakt en dat is gelukt. Nu nog een kwestie van een paar mooie kleuren bestellen en beginnen.


Liefs Lia :byebye

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: gratis mooie rijgpatronen

Bericht door Sandra » vr 06 feb 2009 11:11

:applaus: ik ben benieuwd! en snap helemaal wat je bedoelt qua wel mooi vinden maar al weten dat je het niet zelf zal dragen....ikzelf maak daarom soms ook meer sieraden voor ontspanning en uitdaging.

Gesloten