Trouwkettingpatroon gezocht

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
greetjes
Bead Reader
Contacteer:
Trouwkettingpatroon gezocht

Bericht door greetjes » do 11 aug 2005 10:31

Hallo allemaal,
Volgend jaar april ga ik trouwen (spannend) en natuurlijk wil ik zelf graag mijn ketting maken. Heeft iemand van jullie tips over patronen en/of voorbeelden voor trouwkettingen. Bijv. met parels of mooie glimmende kralen. Alvast bedankt.

Groetje Greetjes
Zonder kralen is het balen... groetje Greetjes.

iedje
Bead Lover

Bericht door iedje » do 11 aug 2005 10:36

Ik zou eens aan jewel vragen. Die maakt schitterende dingen, misshcien wil ze wel een patroon voor je maken??

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 11 aug 2005 10:55

iedje schreef:Ik zou eens aan jewel vragen. Die maakt schitterende dingen, misshcien wil ze wel een patroon voor je maken??
Die kloppen uiteindelijk nooit! :lol:
Nou heb ik nog niet eerder een patroon gemaakt van een set die ik al gemaakt heb :roll: , dan zou ik hem natuurlijk wel kloppend kunnen krijgen, want dan weet ik precies hoe alles valt en staat in de praktijk Very happy

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » za 20 aug 2005 17:32

NOu Jewel,
volgens mij kan jij wel een boekje gaan maken met patronen! Ik denk dat er veel mensen zijn die dat graag zouden willen hebben (ik in ieder geval wel :lol: )
Dus als je nog is wat anders zoekt....

Groetjes Ellen

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » za 20 aug 2005 19:08

*Ellen* schreef: volgens mij kan jij wel een boekje gaan maken met patronen! Ik denk dat er veel mensen zijn die dat graag zouden willen hebben (ik in ieder geval wel :lol: )

Ik heb van de week op het punt gestaan om een uitgever aan te schrijven, maar ik heb het toch niet gedaan.

En waarom niet vraag je je misschien af.... Al een jaarof 10 geleden heb ik ook al eens een uitgever aangeschreven met een idee over fimo-klei: Speeldoosjes met fimoklei
De uitgever had interesse en wilde wat 'uitgewerkte' ideeen. Een lange tijd later kreeg ik een brief dat mijn idee niet goed genoeg was en dus afgekeurd.
Negen maanden later had diezelfde uitgever een boek uitgebracht i.s.m. een bekende hobby-boeken schrijfster in die tijd met de titel: speeldoosjes met fimoklei :shock: :shock: :shock:

Nu heb ik niet het idee dat ik miljonair had geworden met dat ideetje, maar dat iemand ideeen van mij jat en daar dik geld mee verdiend, kan ik niet tegen. Het ergste van het hele verhaal is dat ik natuurlijk niks kon bewijzen.

Als ik nu zoiets ga ondernemen, ga ik er dus eerst voor zorgen dat ik ergens zwart op wit heb staan dat die modellen ook 'mijn' modellen zijn en niet dat straks weer een 1 of andere troela met de veren van een ander gaat pronken :evil:

Maar ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken zonder dat mij dat veel geld gaat kosten :?:

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » za 20 aug 2005 23:33

Een gewone zwevende met enkele witte kralen op is toch ook leuk voor een trouw? Kijk maar eens op mijn site, 1 van de laatste kettingen..

Sieraden 4 You!
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » zo 21 aug 2005 10:55

Ik vind dat je trouwketting heel erg afhankelijk is van je trouwjurk.
Heb je een wat simpelere jurk dan kan je ketting wat ingewikkelder of opvallender zijn.
Heb je een jurk met veel kleine details of in elk geval veel drukte dan is een hele simpele ketting weer veel mooier.
Ik ga volgend jaar september trouwen maar ik ben er ook nog niet uit wat ik wil dragen.
Gelukkig heb ik nog een heel jaar om van alles bij te maken hahaha.
Ik heb wel al best wat bruidskettingen op mijn site staan dus je kunt daar ook altijd even kijken om ideetjes op te doen.

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 15 jun 2006 18:26

Ik Ben ook opzoek naar zoveel mogelijk voorbeelden van bruidssieraden, morgen komt een vriendin langs die gaat trouwen, dus ik wil haar veel soorten kettingen laten zien, wie heeft er voorbeelden voor mij????
Liefs
Linda

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 15 jun 2006 18:43

Hoihoi,

Ik heb vandaag eens een paar parelkettingen gemaakt.. zwevend en dan met 2 of 3 draden.. en niet met knijpkralen maar met sieradenlijm op 0,5mm dik nylondraad.. ze zijn erg mooi gworden weer heel adners dan op nylongecoatstaaldraad vind ik...
Verder vind ik gekettelde met een punt altijd erg mooi.. of zon brede gekettelde (Zoals te vinden op mijn site met al die facetkraaltjes).

Ook heb ik voor een bruidje al eens een zwevende met kristalkralen gemaakt meet die moest met een beetje aparte kleurencombi namelijk blauw en bruin en pareltjes in bruin en creme erdoor.. wel leuk geworden paste precies bij de jurk.

Groetjes!

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 15 jun 2006 18:48

bedankt EElke! ik vind die gekettelde zeer mooi (met punten) maar dat wist je al he ;)
Liefs
Linda

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 15 jun 2006 18:52

Witte parels gehaakt met nylondraad, is dat misschien wat? Of parels en swarovski bicones? Of gewoon veel ornamenten beplakt met crystal (ab) swarovski?
Groetjes, Melanie

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 15 jun 2006 18:53

Ik ziet net deze kettingen, zijn ook erg mooi bij een witte bruidsjurk: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Melanie

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 15 jun 2006 18:57

helaas is de ketting niet wit, wat voor kleur weet ik ook niet, haar vriend zat er namelijk bij. ze had nog geen idee, dus haken, swaroski alles is welkom...
in ieder geval bedankt voor het mee denken!
Liefs
Linda

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » do 15 jun 2006 18:58

Pienjo schreef:helaas is de ketting niet wit, wat voor kleur weet ik ook niet, haar vriend zat er namelijk bij. ze had nog geen idee, dus haken, swaroski alles is welkom...
de ketting? je bedoelt zeker dat de jurk niet wit is?
Groetjes, Melanie

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » do 15 jun 2006 20:22

kijk eens hier http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=21188" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gesloten