patronen van A tot Z!!!!! - rijgen

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
Gebruikersavatar
Aurora
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:do 23 jun 2005 15:06
Locatie:Houthalen, België
Contacteer:
patronen van A tot Z!!!!! - rijgen

Bericht door Aurora » zo 03 jul 2005 11:06

Dit zijn patronen van een amerikaanse site, er zijn wel wat leuke bij!!!
Veel plezier! 8)


http://beadwork.about.com/library/weekl ... rnsA-Z.htm

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » vr 08 jul 2005 15:16

Wow gaaaaaaaaf!!!!
Hier staat op hoe je je eigen bandjes voor slippers kan maken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :D :D :D :D
http://beadwork.about.com/od/patternsfr ... chshoe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gitta
Bead Fan
Berichten:366
Lid geworden op:zo 19 jun 2005 17:52
Locatie:Egmond a/d Hoef

Bericht door Gitta » vr 08 jul 2005 18:26

meggie schreef:Wow gaaaaaaaaf!!!!
Hier staat op hoe je je eigen bandjes voor slippers kan maken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :D :D :D :D
http://beadwork.about.com/od/patternsfr ... chshoe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit wil ik ook wel eens proberen. Heb hier namelijk nog 3 paar ongedragen slippers liggen. Maar mijn engels (lezen/schrijven) is nul , nulAfbeelding. Dus als jij ze gaat maken, dat maak ik teminste uit je berichtje op. Dan mag je van mij de beschrijving wel in het nederlands plaatsen.
Als je wilt teminsteAfbeelding
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » vr 08 jul 2005 18:32

Wat u nodig zult hebben:
• Één paar slippers met fatsoenlijke zolen.
• 6 knopen die geschikt binnen de inkepingen in de zolen van de schoenen u van plan bent om te gebruiken. Het metaal of het hout zou waarschijnlijk het best werken. Elke knoop zou 4 gaten daarin moeten hebben. De knopen in het voorgestelde paar zijn regelmatige overhemdsknopen.
• de rocailles en de poney parelen in kleuren van uw keus.
• 8 golfplaatparels
• 4 yards van parel die draad vastbindt (b.v. Softflex de draad van de merkkralenversiering)
• Plooiend Hulpmiddel
• De draad en de naald van de kralenversiering.

Neem eerst uw paar schoenen en verwijder de riemen door hen door de gaten in de zolen een beetje en een knipsel van de "stoppen" op de einden met schaar of een x-actomes onder te duwen. Houd later de riemen voor gebruik als malplaatje.

Kies sommige zaad en poneyparels die aardig samen kijken om de riemen te maken. Snijd 2 één-yards stukken van draad. Pas één eind van de draad door een gat in één van de knopen in inpassen omhoog dan het andere eind door het gat naast de eerste. Trek door gelijk de draad zodat de knoop omhoog in het midden van de draad beëindigt. Neem nu het andere stuk van draad en pas het door de resterende 2 gaten in de zelfde manier.

Nu parelt het koord op genoeg zaad op elke draad om van de bodem van de schoen tot de bovenkant van uw voet tussen uw grote teen en tweede teen te bereiken. Gebruik de riem u als gids verwijderde. Dan pas alle vier draadeinden door één enkele poneyparel in.
Afbeelding
Por omhoog nu alle 4 draadeinden door het gat bij de teen van de zool. Ga door van de bodem van de schoen uit tot de bovenkant. Trek op de draden tot de knoop nestles keurig in de inkeping op de bodem van de zool uit. U kunt een weinig lijm aan de inkeping bij het gat vóór u willen toevoegen plaats de draden. Dit zal de knoop aan het rubber vastmaken en zal het van het uitglijden houden.

Nu de draad genoeg poney op de 2 bundels op het recht parelt de lengte van de rechtse riem en genoeg op 2 op de linkerzijde aan te passen om de lengte van de linkerriem aan te passen. Gebruik de originele riem als groottegids nogmaals.
Afbeelding
Por de twee bundels neer op het recht door het rechtse gat. Pas door een gat in een knoop in dan inpassen andere door de gatendiagonaal van het eerste gat. Dan parelt draad 2 golfplaat op één van de bundels. Neem de andere bundel en pas het in hoewel de twee golfplaatparels die de tegenovergestelde richting van de eerste bundel gaan. Leg de twee golfplaatparels over de bodemriek van uw buigtang en trek de draden zo strak mogelijk, dan verbrijzeling de golfplaatparels. Pas nu de einden omhoog van de draden door de knoop, het gat en enkelen van de parels in hierboven. Knip de einden. Doe nu het zelfde met de 2 bundels aan de andere kant.
Afbeelding



Beetje raar Nederlands geworden, maa het is te begrijpen he ;)

Gitta
Bead Fan
Berichten:366
Lid geworden op:zo 19 jun 2005 17:52
Locatie:Egmond a/d Hoef

Bericht door Gitta » vr 08 jul 2005 18:37

He dat is snel.

Ga het straks even rustig door lezen, zo moet het me zeker lukken.

BedanktAfbeelding
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » vr 08 jul 2005 18:37

Gitta schreef:He dat is snel.

Ga het straks even rustig door lezen, zo moet het me zeker lukken.

BedanktAfbeelding
Graag gedaan!!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » za 09 jul 2005 00:13

Ik vind die about.com sites altijd zo rommelig, er staan altijd zoveel links op aan alle kanten eromheen :? Ik hou zelf meer van wat rustigere sites. Maar er staat wel heel veel nuttige info op natuurlijk!

koraaltje

Re: patronen van A tot Z!!!!! - rijgen

Bericht door koraaltje » do 14 jul 2005 14:38

Aurora schreef:Dit zijn patronen van een amerikaanse site, er zijn wel wat leuke bij!!!
Veel plezier! 8)


http://beadwork.about.com/library/weekl ... rnsA-Z.htm[/ halooke wie kan mij helppen aub aan een patroontje van een poesje voor aan een koortje te kunnen hangencolor]

koraaltje

Re: patronen van A tot Z!!!!! - rijgen

Bericht door koraaltje » do 14 jul 2005 14:40

koraaltje schreef:
Aurora schreef:Dit zijn patronen van een amerikaanse site, er zijn wel wat leuke bij!!!
Veel plezier! 8)


http://beadwork.about.com/library/weekl ... rnsA-Z.htm[/ halooke wie kan mij helppen aub aan een patroontje van een poesje voor aan een koortje te kunnen hangencolor]
jammer er zitten geen kleine poesjes bij :?

Gesloten