gehaakte ketting
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Bedankt voor de tip zeg! Ga het ook eens proberen. Ben nu aan het haken met borduurdraad en rocaillles...Wát een gepiel om die borduurdraden uitelkaar te krijgen, niet normaal! Het ziet er wel mooi uit. Kan geen foto maken omdat ik geen camera heb.
Debby schreef:hoi
ik haak altijd zo
2 x 4 meter gecoated metaaldraad
elk draad rijg ik, ±40 grote kralen en 120 kleine kralen(roccaille)
1 grote kraal rijgen dan 3 keine , 1 grote, 3 kleine enz.
haken :1 losse, 1 grote kraal, 1 losse, 3 kl kraaltjes, 1 losse enz.
de 2 strengen wikkel je in elkaar, en dat rijg je aan elkaar met een ander stuk draad, uiteinden afwerken,met een kalotje en slotje
hoop dat het duidelijk is
wil je de ketting voller hebben dan doe je er alleen grote kralen in
debby
- Annemie
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Om borduurgaren makkelijk uit elkaar te halen, heb ik wel een tip:madebyme schreef:Bedankt voor de tip zeg! Ga het ook eens proberen. Ben nu aan het haken met borduurdraad en rocaillles...Wát een gepiel om die borduurdraden uitelkaar te krijgen, niet normaal! Het ziet er wel mooi uit. Kan geen foto maken omdat ik geen camera heb.
debby
leen even een extra hand van iemand. De een neemt de draad die van de rest afmoet, de ander de rest en met de derde hand pak je het andere eind vast en trek je de draden strak. Je trekt dus nu aan 3 kanten aan de draden. Als je het strak houdt, gaat het makkelijker.
- jolanda66
- Bead Believer
- Contacteer:
het haak patroon
ik heb het patroon gevonden
rijg ongeveer 60 cm kralen op een draad ( ik gebruik een visdraad ), gebruik verschillende kralen die mooi bij mekaar gaan qua kleur enzo, werk ook met rocailles . laat de draad op je spoeltje tijdens het rijgen. als je 60 cm hebt, maar je vooraan een lusje en steek je haakpen erdoor( gebruik een heel dunne pen ) en begin te kralen aan te haken. De rocaiiles doe je bvb per 5, andere kralen per 2 of grote kralen per 1 . Afwerken met ringetjes, veters ,...
je krijgt elke keer aan ander resultaat en dat maakt het juist zo leuk
rijg ongeveer 60 cm kralen op een draad ( ik gebruik een visdraad ), gebruik verschillende kralen die mooi bij mekaar gaan qua kleur enzo, werk ook met rocailles . laat de draad op je spoeltje tijdens het rijgen. als je 60 cm hebt, maar je vooraan een lusje en steek je haakpen erdoor( gebruik een heel dunne pen ) en begin te kralen aan te haken. De rocaiiles doe je bvb per 5, andere kralen per 2 of grote kralen per 1 . Afwerken met ringetjes, veters ,...
gehaakte ketting
Beetje laat, maar topic kan op slot.
Groetjes Lia
Groetjes Lia
je kunt toch ook meerdere rocailles nemen dan? Ik dacht dat je dan van die "trosjes" kreeg. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar was een tip die ik van iemand heb gekregenElsje schreef:Ja dan krijg je dus in ieder lusje een rocaille of je maakt de lusjes groter door bv. 3 rocailles te haken. Je blijft dan wel de draad zien hoor! Zo heb ik dus een hele lange ketting gehaakt en met die ketting weer gehaakt(maar dan met je vingers), zo krijg je dus een volle maar toch transparante ketting.
Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
- jolanda66
- Bead Believer
- Contacteer:
patroon voor een gehaakte ketting met resultaatfoto
gebruik visdraad dat zie je bijna niet
voorbeeld

en met kleine kraaltjes rijg je ongeveer 5 meter
voor een ketting helemaal rond de nek
en ongeveer 2,5 meter voor een korter stukje met verter of waskoort
haak dan de kraaltjes per 5-7-9 stuks tegelijk en je krijg dan lusjes ga door tot je de lengte heb die je nodig heb
voorbeeld

gebruik visdraad dat zie je bijna niet
voorbeeld

en met kleine kraaltjes rijg je ongeveer 5 meter
voor een ketting helemaal rond de nek
en ongeveer 2,5 meter voor een korter stukje met verter of waskoort
haak dan de kraaltjes per 5-7-9 stuks tegelijk en je krijg dan lusjes ga door tot je de lengte heb die je nodig heb
voorbeeld

Groetjes van mij
Ik lijk simpel , en dat ben ik ook
Ik lijk simpel , en dat ben ik ook