mooie ketting

Wissel patronen uit via dit subforum die je zelf hebt bedacht of die je hebt gevonden op het internet.
Forumregels
Patronen uit boekjes of patronen waarvoor betaald zijn mogen niet geplaatst / uitgewisseld worden in verband met copyright-rechten van de auteurs.
Gesloten
crimsonlady
Bead Reader
mooie ketting

Bericht door crimsonlady » di 08 aug 2006 18:11

Wie kan mij helpen?
Via een link op dit forum,kwam ik op een tsjechische site waar ik een schitterende ketting zag.
Kijk maar eens op de volgende link http://czechbeadwork.net/cz/index.php?page=veledila" onclick="window.open(this.href);return false;
het gaat om de eerste ketting,die zwart met zilveren.
Ik vind hem schitterend en zou hem graag maken om te dragen op mijn trouwdag.Alleen kan ik nergens een patroon vinden en zelf heb ik geen idee hoe hij gemaakt word.
Ik heb al een berichtje achtergelaten in het gastenboek van de site-eigenares maar ben bang dat ze de engelse taal niet begrijpt want ik krijg geen reactie :(
Is er op dit forum iemand die mij verder kan helpen????
Greetz Bianca
De obstakels van het verleden,vormen de poorten naar de toekomst

dafkapin
Bead Interested

Bericht door dafkapin » di 08 aug 2006 19:08

op het eerste zicht zou ik zeggen een rijgtechniek die niet zo moeilijk is, maar ik denk dat je vooral goed moet kijken wanneer je de twee stukken moet verbinden en zo

ga er nog even over denken :roll:

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 08 aug 2006 19:18

Inderdaad niet zo'n hele moeilijke rijgtechniek. Als je de foto goed bekijkt kun je hem volledig namaken. Alleen bovenaan is het wat lastig.
Ik zoek me wild naar een uitleg van dat soort rijgen, heb dat wel in wat boekjes, maar ik heb geen scanner. :?
Groetjes en kraalplezier van Mieke

crimsonlady
Bead Reader

Bericht door crimsonlady » di 08 aug 2006 19:30

Waar ik nog niet helemaal uit ben zijn de kruisingen en ik heb het idee dat die zwarte rand er op het laatst omheen gemaakt is,of ben ik nou errug blond? :oops:
Ben ook nog niet zo heel lang met rijgen bezig,maar alwel totally addicted to beads.
Kan ook nergens een patroon vinden dat er enigzins op lijkt :cry:
Maar ik ben blij dat er met me mee gedacht word!!!
Greetz Bianca

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 08 aug 2006 19:34

crimsonlady schreef:Waar ik nog niet helemaal uit ben zijn de kruisingen en ik heb het idee dat die zwarte rand er op het laatst omheen gemaakt is,of ben ik nou errug blond? :oops:
Ben ook nog niet zo heel lang met rijgen bezig,maar alwel totally addicted to beads.
Kan ook nergens een patroon vinden dat er enigzins op lijkt :cry:
Maar ik ben blij dat er met me mee gedacht word!!!
Greetz Bianca
Nee, het is een rijgpatroon met twee naalden, dus een megalange draad met aan beide uiteinden naalden en precies in het midden rijg je.
Je begint dan met zo'n staafje, aan beide kanten een rocaille en dan rijg je weer een lang staafje (naalden aan beide kanten insteken, dus dan krijg je een soort vierkantje/rechthoekje)
Dat is de basissteek. Zij heeft echter om en om een variatie gedaan. Als je namelijk dat eerste vierkantje hebt gedaan, doe je vier rocailles eraan en maak je daar een vierkantje van. Dan neem je weer een staafje en daar maak je dan weer een vierkantje van.
Dat is de ketting. De rest moet ik nog even over nadenken en ik hoop dat je het snapt.

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 08 aug 2006 19:37

Het lijkt hier een beetje op http://czechbeadwork.net/cz/index.php?p ... ail&id=317" onclick="window.open(this.href);return false;

crimsonlady
Bead Reader

Bericht door crimsonlady » di 08 aug 2006 19:41

Je begint dan met zo'n staafje, aan beide kanten een rocaille en dan rijg je weer een lang staafje (naalden aan beide kanten insteken, dus dan krijg je een soort vierkantje/rechthoekje)
Dit begrijp ik wel,maar dan word het toch niet golvend?

Greetz Bianca

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 08 aug 2006 19:47

crimsonlady schreef:
Dit begrijp ik wel,maar dan word het toch niet golvend?

Greetz Bianca
Nee en daar zit ik nu over te piekeren. Trouwens, dat bloemetje is altijd aan de buitenkant, dus misschien golft het daardoor? Het beste is altijd maar proberen, dat maakt het meest duidelijk. :P

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 08 aug 2006 19:53

:idea: ik denk dat het pas golvend wordt wanneer je de 2e 'ketting' eromheen/ ertegenaan 'weeft'...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » di 08 aug 2006 19:57

Ik heb ook even de foto opgeslagen en daarna vergroot bekeken en hij lijkt niet moeilijk. Wat opvalt is dat de bloemetjes van rocailles alleen aan de buitenkant van de ronding zitten, misschien als je het gaat proberen dat je zult zien dat het vanzelf al een beetje rond gaat trekken. Anders is het toch een kwestie van meerderen of minderen lijkt mij.
Groetjes Els,

crimsonlady
Bead Reader

Bericht door crimsonlady » di 08 aug 2006 20:57

Ik heb het patroon gevonden!!!!
Ik heb me gewoon aangemeld bij het forum van czechbeadwork en ben daar eens rond gaan struinen.Niet te geloven wat je daar allemaal tegen komt!
En ja hoor daar stond die ketting bij met schema,nu alleen nog russisch leren,want hij komt van een russische site :?
En dan nu maar hopen dat ik er iets van begrijp,want ik ben nog steeds blond!
Greetz Bianca

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 08 aug 2006 21:57

Ik noem het russian wave. Ik heb eens een veel eenvoudiger uitvoering gemaakt

Laatst gewijzigd door hennie op di 08 aug 2006 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

PeeKaa
Bead Interested

Bericht door PeeKaa » di 08 aug 2006 22:03

misschien ben je hier iets mee (heb ik ooit eens gevonden op internet en doet me er el heel hard aan denken!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte
:olifant:

~ Creating jewellery is like creating a soul ~

crimsonlady
Bead Reader

Bericht door crimsonlady » wo 09 aug 2006 20:56

Ja Charlotte dat is 'm! :o Dit schema had ik dus ook gevonden en daar stond een foto bij van dezelfde ketting maar dan in zwart met goud,ook stonden er oorbellen bij.Nu nog russisch leren :oops: Maar met veel proberen zal ik er vast uitkomen.
Iedereen bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Greetz Bianca

creabea
Bead Anonymous

Bericht door creabea » wo 09 aug 2006 21:06

als het niet lukt kan ik wel aan mijn schoonzus vragen of die het voor je vertaald die komt namelijk uit rusland
groetjes marloes

Gesloten