haken

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Gesloten
AnitaW
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 21:49
haken

Bericht door AnitaW » ma 10 sep 2012 10:43

Dames, ik kom soms van die prachtige sieraden tegen die gehaakt zijn, zo'n mooie tube, maar ik zoek en loop me te pletter om daar een boek van te vinden :-(( .
Heeft iemand raad voor mij, mag in engels, duits of nederlands. Wat je gehaakt vindt zijn platte dingen, maar ik wil die ronde met patronen zo graag leren.
Hoop dat er iemand onder jullie is die me verder kan helpen.
Mijn dank vast.
groetjes anita w
monnickendam :byebye

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: haken

Bericht door Sandra » ma 10 sep 2012 11:25

je kan iig marktplaats in de gaten houden voor oude boeken van Gineke Root, zij had daar vroeger boeken over. In The Art & Elegance of beadweaving - Carol Wilcox Wells staat er ook wat over. Maar ik persoonlijk zou eerder de neiging hebben youtube op te gaan, lijkt me makkelijker leren. Voor de rest (voor zover ik er wat van weet, iemand heeft het me ooit uitgelegd maar heb er verder niets mee gedaan) is het vooral kwestie van oefenen, zodat het mooi strak gehaakt is.

pastwatch
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 12:14
Locatie:België

Re: haken

Bericht door pastwatch » ma 10 sep 2012 15:37

Ik zou ook op Youtube gaan kijken. Ik heb zelf het Duits Haken (zo heet het) geleerd in een workshop en kan me niet voorstellen dat ik dit geleerd zou hebben uit een boek.
~Put your smile on my face ~

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Re: haken

Bericht door Helena » ma 10 sep 2012 18:05

Ik vind dit ook een hele duidelijke uitleg: http://www.beadersshowcase.com/profiles ... gPost:3497" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groetjes,
Helena

Tineke 52
Bead Fan
Berichten:327
Lid geworden op:do 14 jun 2012 15:47

Re: haken

Bericht door Tineke 52 » di 11 sep 2012 15:32

Kijk eens in de kringloop. Ik heb er één uit 1989........... :oops:
zo'n dun boekje waar er toen heel veel van zijn verschenen over verschillende hobby's.
Ik heb; uitbundige wintersieraden van Po-Ling Wong.
Daar staan gehaakte en geregen kettingen in

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: haken

Bericht door Ingeborg76 » di 11 sep 2012 16:53

Ik heb 2x een eboek van Gieneke Root misschien staat daar een uitleg tussen. Geef via pb maar aan als ik ze beschikbaar moet stellen.... :D
Groetjes Ingeborg

Gesloten