elfensieraden en easy beading

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Gesloten
vera
Bead Anonymous
elfensieraden en easy beading

Bericht door vera » ma 12 jun 2006 16:40

Hmm heb meerdere vragen, maar zet hem maar even hieronder.
Ik zal me gelijk even voorstellen. Ik ben Vera ben 24 en woon in Zwolle, lees al een poosje mee op de site en zat elke keer te dubben of ik nou aan deze hobby zou beginnen ja of nee. Ik heb nl. al 2 meer dure hobby's'. Maar zit nu even veel thuis, ben zaterdag naar de sieradenbeurs hier in Zwolle geweest, heb al wel wat gekocht, maar ik moet er nog meer bij hebben :wink:. Ik heb al wel 2 kettingen gemaakt eentje met jasseron en 1-tje met 3 draden. En heb zaterdag een sleutelhanger gemaakt met waxkoord.

Nou lees ik hier op de site veel over de boeken van elfensieraden en easy beading. Ik zit heel erg te twijfelen of ik ze ga kopen, ik kan ze van tevoren niet in zien en dat is op zich jammer. Ik ben beginner en ik wil graag veel technieken uitproberen. Zouden jullie dan elfensieraden 1 & 2 kopen of alleen deel 1 daar lees ik hier veel lovende verhalen over. En easy beading deel 1 en 2 of ook alleen maar 1 deel.

En ik heb 3 tangetjes. In zo'n setje gekocht, maar ik vroeg me af; ik heb er mee geprobeerd te kettelen, maar mijn punt is redelijk dik, zit hier verschil in bij tangen of zijn die ketteltangen allemaal even dik en moet ik er gewoon handigheid in krijgen?? Voordat ik een andere ketteltang ga aanschaffen en die blijkt net zo dik zijn 8)

Het is wel een beetje een lang verhaal geworden :oops: :oops:
Ik hoop dat julie mij kunnen helpen!!
Alvast bedankt!
Groetjes Vera

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 12 jun 2006 16:51

kijk eens op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan allerlei technieken heel goed uitgelegd en je hebt dus in
het begin geen boek nodig want je kunt met deze site al heel erg veel
leren en zo kijken of het wat voor je is.
En die tang die je moet hebben is een rondbektand
Zoek maar eens op google en je zult wel zien welke het is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 12 jun 2006 16:59

ik had eerst tangen uit een doe-het-zelf-zaak en de rondbektang daarvan was te dik. Ik heb nu een dunner tangetje uit de hobby-winkel dus er is wel degelijk verschil.

Ik heb zelf Elfensieraden 1 & 2, ik vind het vooral mooie boeken, maar als absolute beginner kan je er misschien niet zoveel mee leren op gebied van technieken

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 12 jun 2006 18:32

Ik vind easy beading een perfect boek met duidelijke uitleg en ik zou dan ook deel 1 kopen, hier staan geen rijgpatronen in. Hou je ook een beetje van rijgen ( met nylondraad) dus niet van die heel kleine kraaltjes dan is Elfensieraden nr 1 ook heel geschikt, daar staan ook nog andere technieken in. Ik vind nr. 2 wat tegenvallen.

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 14 jun 2006 19:16

Ik zou, als je net met deze hobby begint, in het begin vooral inspiratie en technieken op internet zoeken. Dat kost je niks.
Die boeken zijn best kostelijk en als dan blijkt dat je er na 2 maand als niets meer mee doet... :?

vera
Bead Anonymous

Bericht door vera » wo 14 jun 2006 20:43

ja daar heb je gelijk in, maar ik moet je eerlijk bekennen ik ben een boekenfanaat :oops: :oops:
Van mijn andere hobby scrappen heb ik heel veel boeken en tijdschriften.
Ik heb ook veel leesboeken en ook veel kinderboeken 8) 8)
Een boekenfanaat dus :lol: En een boekenwurm :roll:

Gesloten