Nieuwe honderd procent kraal binnen!!

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » do 12 jan 2006 16:51

joyas schreef:
meggie schreef:
hennie schreef:er staan veel spel / typfouten in het blad
Ja dat vind ik ook wel een minpunt... Er staan er wel errug veel in...
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vind het soms gewoon irritant...
whahahahaha nee "errug" is goed Nederlands.
Geintje Meggie!
:wink: Dit komt ook niet in een tijdschrift ;) ;) ;) :lol:

Gebruikersavatar
joyas
Bead Professional
Berichten:1628
Lid geworden op:di 19 okt 2004 14:17
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door joyas » do 12 jan 2006 16:53

Nee dat is zo, maar moest wel lachen.. iemand ergens op wijzen en dan zelf niet netjes schrijven.

:wink:
eyes are the windows of your soul

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » do 12 jan 2006 16:54

joyas schreef:Nee dat is zo, maar moest wel lachen.. iemand ergens op wijzen en dan zelf niet netjes schrijven.

:wink:
hehe ;)
zeg ook niet dat mijn nederlands zo goed is.... uitermate slecht zelfs :P

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » do 12 jan 2006 18:34

hennie schreef: er staan veel spel / typfouten in het blad. Verder ziet het er mooi uit.
Vind ik ook. Ik heb het eerste blad gekocht en stoorde me ook aan de vele spel / typfouten. Of een woord dat op de verkeerde plaats wordt afgebroken. Daar mag zeker wat meer aandacht aan besteed worden.

Verder wel een leuke inhoud en een mooie lay-out :wink:

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 12 jan 2006 21:49

meggie schreef:De parels en creaties etc. worden ook altijd besproken, en omdat dit tijdschrift van iemand van het forum is zou het in eens stom zijn? :wink:
heb nergens gezegd dat het niet besproken mocht worden (alsof dat aan mij is om te bepalen ook :wink: ), maar vroeg me af of elk deel een nieuw topic moet krijgen er waren er 2 zijn er nu 3 kan ook in 1, ook het woord stom heb je mij niet zien gebruiken....
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » vr 13 jan 2006 15:58

k hoop dat k um snel krijg k kan niet wachten :wink: :lol:

groetjes sharon

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » vr 13 jan 2006 17:33

Ik heb hem vandaag gekregen en er zaten hier en daar nog wel wat spelfouten in maar een stuk minder dan in de eerste versie. Verder vond ik de patronen en foto's en de artikelen weer top dus ik ga een abt. nemen!

Ik vind het ook erg leuk dat er mensen in staan die we kennen van het forum, zoals die hele mooie ketting en patroon van Jewel en die leuke ketting met jammer genoeg kleine foto van Dorith!

Ook ben ik het met Hennie eens dat er wel wat moeilijkere patronen inmogen met kleine kraaltjes, ik bedoel "simpel rijgen kan iedereen zelf wel bedenken". Dat is ook precies de reden dat ik het blad Beadstyle niet leuk vind, veel te simpel!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Unicorn
Bead Lover
Berichten:428
Lid geworden op:zo 12 dec 2004 11:25
Locatie:Gronsveld
Contacteer:

Bericht door Unicorn » vr 13 jan 2006 17:48

Nieuwsgierig geworden en de link aangeklikt, rond gekeken.....
en gelijk een abonnement genomen en de uitgave van
december 2005 besteld,

en nu................ vol spanning de brievenbus in de gaten houden!!

lachen1
groetjes,
Annemie

Everybody needs some magic in life …………

Gebruikersavatar
lisza
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 02 okt 2004 10:52
Locatie:Oirschot
Contacteer:

Bericht door lisza » vr 13 jan 2006 19:33

Ik heb vandaag beide nummers gekocht bij Beadbizz in Veldhoven ( erg mooie winkel trouwens, was er nooit eerder geweest, wel echt een tip!) en moet zeggen dat ik echt wel heel erg enthousiast ben!!! Heb op de terugweg in de auto al meteen op mijn gemak alles dorgebladert en net thuis ben ik er eens goed voor gaan zitten.
De typfouten zijn mijn inderdaad ook opgevallen, maar volgens mij wordt daar al aan gewerkt! verder is het inderdaad heel fijn dat in het tweede deel de winkel staat waar alles gekocht is, echt super.
En verder vind ik het echt een top blad omdat ik dus juist helemala niet in too het rijgen ben. op deze manier, met niet TE moeilijke rijgpatronen, en hele duidleijke foto's durf ik het wel aan!
Echt; mijn complimenten Dagmar!!!

Liefs Lisa
'Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven'!

Gebruikersavatar
Liesbeth
Bead Starter
Berichten:89
Lid geworden op:di 25 mei 2004 18:30
Locatie:Emmen

Bericht door Liesbeth » vr 13 jan 2006 22:58

:D Vandaag het tweede nummer ook binnengekregen ! Wéér vind ik het schitterend, echt een aanwinst dit blad ! Ga zo door Dagmar, perfect !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jojanne
Bead Discoverer
Berichten:49
Lid geworden op:vr 13 jan 2006 11:45
Locatie:Horst
Contacteer:

Bericht door Jojanne » za 14 jan 2006 12:39

Ik heb effe een los nummer besteld.
Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n blad gekocht

ben benieuwd :P

tom
Bead Starter
Berichten:71
Lid geworden op:wo 11 jan 2006 22:10
Locatie:Laren gld

Bericht door tom » di 17 jan 2006 11:58

Ben helemaal weg van het blad en door de duidelijke uitleg met foto,s kan ik nu ook patronen rijgen. Super Dagmar!!!

groetjes Marijke
Geniet elke dag van het leven

Gebruikersavatar
Sabrina1981
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 10 sep 2005 15:43
Locatie:Culemborg
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » di 17 jan 2006 12:38

Ik ben ook wel benieuwd naar het tijdschrift, maar staan er ook andere patronen in dan alleen rijpatronen? Is het een beetje te vergelijken met de Trend Creatief of zeg ik nu iets heel doms? :oops:

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 17 jan 2006 12:47

Ten eerste: sorry Hennie! Ik zal meteen een rectificatie in het volgende blad plaatsen...

Ten tweede: ja, ik weet dat er een heleboel spelfouten inzitten en ja, er wordt aan gewerkt. Het ergste is nog dat ik me daar zelf ook heel erg aan kan ergeren, maar bij teksten die ik heb geschreven, zie ik het gewoon niet. Gelukkig heeft een hele lieve tante van mijn vriend(docente NLs) aangeboden om alle teksten na te kijken, dus als het goed is, komt het allemaal in orde.

Ik persoonlijk vind het wel leuk om alle reacties te zien. Hoewel het best grappig is om te zien hoe smaken verschillen! Ik zal inderdaad proberen om ten minste 1 “ingewikkelder rijgproject” te plaatsen, maar dan zo makkelijk uitgelegd, dat iedereen het snapt. En dat is nou een beetje het probleem: bij de meeste ingewikkeldere projecten moet men ervan uit dat gaan dat de lezer bepaalde steken kent, anders ben je 6 pagina’s verder en heb je nog niets …

Hoe dan ook: alle tips, verbeteringsideeën, kritiek, is nog steeds meer dan welkom!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 17 jan 2006 12:49

misschien kan je 'n keer kijken hoe bead and button dat doet, die heeft vaak 1 a 2 pagina's met instructies over basistechnieken, bv RAW of peyote stitch, en dan hebben ze dus vervolgens patronen met variaties, bv peyote stitch met kralen in 3 maten.
wel fijn dat je iemand heb gevonden die wil helpen met de tekst. :D

Gesloten