Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
frid@
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:zo 06 jan 2008 21:16

Bericht door frid@ » ma 21 jul 2008 20:50

hennie schreef:Dit vind ik ook een heel goed boek :

Easy Beading
BeadStyle magazine

Een geweldig boek met leuke projecten . Zowel voor beginners als ook voor gevorderden.Geen rijgpatronen maar meer rijgen op staaldraad, kettelen, leerveters.

ISBN 0 - 87116 - 217 - 2

Ik heb het gekocht bij bol.com
ik heb gekeken bij bol .com maar er staan verschillende op welke bedoel je dan

of maak dat niet uit

groetjes frida

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 21 jul 2008 23:57

Deze 2 bedoel ik:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... on=BOOK_EN" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... on=BOOK_EN" onclick="window.open(this.href);return false;

frid@
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:zo 06 jan 2008 21:16

Bericht door frid@ » di 22 jul 2008 20:23

oke bedankt

heb even gekeken maar daar staan dus leuke voorbeelden in dan

ja er stonden er meer op dus ik was benieuwd welke het waren

groetjes frida

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Maddy » za 27 jun 2009 12:20

Ik heb voor mijn verjaardag het nieuwste boek van Diana Fitzgerald gekregen.

De titel: Shaped Beadwork
ISBN nr.: 978-1-60059-277-5
..het kost rond de 25,- Euro en dat is het meer dan waard!!

Wanneer je een liefhebber bent van de peyote-stitch met kleine kraaltjes (rocailles of delica's) is dit écht een enorme aanrader! In het boek staan vele basisvormen uitgelegd van vierkant tot pentagon zowel plat, open als in 3-D....daarnaast diverse bijzondere hangers en complete sieraden. Je kunt de prachtige voorbeelden uit het boek (na)maken, maar met de gegeven basisvormen kun je zelf ook allerlei nieuwe creaties gaan bedenken! Een boek met heel veel mogelijkheden.
Ik ben er zelf enorm blij mee en kan het nu al mijn favoriete boek noemen!
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Josje » vr 07 mei 2010 12:16

Ik zie dat het laatste bericht op dit onderwerp al oud is, maar ik wil toch even mijn favoriete engelse sieradenboek delen:

Beaded colorways door Beverly Ash Gilbert

Dit boek gaat voornamelijk over het gebruik van verschillende kleuren kralen en het maken van kleurcombinaties in je sieraden. Het is een super mooi boek dat mij veel inspiratie geeft. Het heeft ook hele mooie voorbeelden van kettingen met veel kraaltjes.

Ik heb zelf liever engelstalige boeken over sieraden, omdat er veel meer keus in is. Ik heb zojuist 5 boeken besteld bij amazon.co.uk. Ik bestel ze daar ipv bij bol.com, omdat dat veel goedkoper is. Bij bol.com betaal ik voor dezelfde 5 boeken meer als 100 euro, en bij amazon.co.uk ben ik iets minder als 70 euro kwijt :-DD (amazon.co.uk is vaak goedkoper dan amazon.com, en de verzending duurt minder lang, nl. 2 tot 3 werkdagen). Ik heb bij amazon.co.uk ook wel eens schoenen gekocht (all stars) die waren daar ook de helft goedkoper dan in Nederland (inclusief verzendkosten!)! Bij amazon kun je ook boeken inkijken, zodat je al een beetje weet hoe ze eruit zien. Er staan ook redelijk wat reviews (vooral bij amazon.com).

Ik ben zooooo benieuwd naar mn nieuwe boeken........

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Sandra » vr 07 mei 2010 17:07

Leuk, als ik weer thuis ben zal ik er eens naar kjken, ben benieuwd! Goeie tip over co.uk, ikzelf deed het bij .com door de lage dollar koers. Ik hou ook van kleurtipsboeken, ben er zelf onzeker over, heb altijd de neiging subtiele kleurovergangen te kiezen terwijl grotere kleurverschillen die ik bij anderen ziet juist zo leuk zijn. Heb al een paar gekocht, zal eens kijken welke goed zijn en erover posten....

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Josje » ma 10 mei 2010 09:20

Nog even over Beaded colorways...
Er zitten 2 kleurenwielen bij het boek (1 met volle kleuren, 1 met pasteltinten) en een aantal zwarte wielen met gaten erin. Als je een zwart wiel op een kleurenwiel legt kun je zien welke kleuren een goede combinatie kunnen vormen. Je kunt door kralen op het kleurenwiel te leggen gemakkelijk zien bij welke kleurenfamilie ze horen. Dit is echt behulpzaam met het zoeken van de juiste combo's!
In het boek wordt ook goed uitgelegd hoe je kleuren mooi kunt laten overlopen, dat vind ikzelf heeeeel mooi :D

De techniek die ze gebruikt is Freeform beadweaving. (op de site van black crow kun je wat voorbeelden van die techniek zien)

Morgen zijn mn nieuwe boeken er.... :banaan:

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Josje » wo 12 mei 2010 12:00

M'n boeken zijn gisteren gearriveerd! Ik heb ze de hele avond door zitten bladeren, heb mn ogen uitgekeken! Ik ben heel blij dat ik morgen t/m zondag vrij ben..

Eentje is jammer genoeg anders dan ik verwacht had... Nl. Beading with cabochons van Jamie Cloud Eakin (hardcover). Het is wel een mooi boek, maar ik ben meer van de armbanden en dit boek laat voornamelijk hangers en kettingen zien. Dat had ik niet verwacht. Alle technieken worden wel heel duidelijk uitgelegd. Dus mocht iemand er interesse hebben om dit volledig nieuwe boek over te nemen...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Sandra » do 13 mei 2010 13:50

Als je die ene die je kwijt wilt onder restjes verkopen zet ben je hem vast zo kwijt. 1x kreeg ik 'n verkeerde boek binnen die ik al had, verkopen was goedkoper dan terugsturen, was hem binnen half uur kwijt. ;)

Welke andere heb je gekocht?

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Josje » do 13 mei 2010 17:29

Dat zal ik eens proberen.
De andere boeken zijn: Seed bead fusion, Ornamental knots for beaded jewellery, Contemporary copper jewelry en Bead and wire art jewelry. In alle boeken staan echt mooie projecten!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Sandra » do 13 mei 2010 19:33

Ja Bead and wire art jewelry heb ik ook, die is erg mooi! Er zijn nog meer soortgelijke, je kan ze vaak handig vinden via amazon.com onder 'boeken die wellicht ook leuk zijn' zeg maar.

Gebruikersavatar
Tinka
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:za 23 okt 2010 19:38
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Tinka » za 30 okt 2010 14:29

Ik ben geabonneerd op Bead & Button Magazine en Beadwork.
Een prachtig boek om in te bladeren is: The Art of Bead Embroidery van Heidi Kummli en Sherry Serafini.

Verder nog leuk:
Seed Bead Stitching en More Seed Bead Stitching van Beth Stone
Cube Bead Stitching van Virginia Jensen
The Beader's Clour Mixing Directory
Basic Beadweaving: Herringbone Stitch van Julia Gerlach
Diane Fitzgerald's Shaped Beadwork: Dimensional Jewelry with Peyote Stitch
Creating Crystal Jewelry with Swarovski van Laura McCabe

Gebruikersavatar
elfjeirma
Bead Interested
Berichten:120
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 18:03

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door elfjeirma » di 16 nov 2010 15:12

het hoort hier waarschijnlijk niet :oops: maar ik had een vraagje
kent iemand dit engelse boek "Netting All The Way" van Galina Barsky en Varvara Konstantinov.
ik wil het waarschijnlijk wel bestellen maar wil eigenlijk graag weten of iemand dit kent en wat die gene er van vind.
ik ben zelf ook erg weg van de engelse boeken want daar staan prachtige dingen in.
ik b.v shaped beadwork van diane fitzgerald´s
dat vind ik een prachtig boek en heel diudelijk ook

groetjes irma :banaan:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Sandra » di 16 nov 2010 15:32

ik loop nu even rond te rennen met veel werk ;) maar zal vanavond of morgen eens zoeken, volgens mij heb ik die al 'n keer gekocht....Had wel al ooit patroon van haar, die zijn sowieso wel duidelijk, dus qua uitleg zit het wel goed. Als ik goed onthou dat ik hem heb gekocht is het niet helemaal mijn smaak, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Gebruikersavatar
elfjeirma
Bead Interested
Berichten:120
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 18:03

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door elfjeirma » di 16 nov 2010 15:39

oke ik ben benieuwd ik wacht het even af
in ieder geval bedankt voor je reactie alvast :D

groetjes irma :byebye

Gesloten