Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Sandra » vr 23 dec 2005 14:07

Post dan alsjeblieft titel, auteur en evt isb nummer hier, en waarom je het zo leuk vindt. Wie weet kunnen we op zo 'n manier tips uitwisselen. :)

1tje die ikzelf heel mooi vind, is 'The art & elegance of bead weaving', van Carol Wilcox Wells. Het kost tegen de 25,-. Er staan aantal bekende technieken in, zoals peyote stich, herringbone stitch, spiral rope, chevron chain en haken. Vervolgens staan er allerlei variaties, zoals rond rijgen, plat rijgen en de verschillen die je krijgt als je met verschillende maten kralen rijgt. Wel priegelwerk, maar wel leuk. :)

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: Engelse kralenboek die je aan iedereen kan aanraden?

Bericht door Elsje » vr 23 dec 2005 15:36

sandra schreef:Post dan alsjeblieft titel, auteur en evt isb nummer hier, en waarom je het zo leuk vindt. Wie weet kunnen we op zo 'n manier tips uitwisselen. :)

1tje die ikzelf heel mooi vind, is 'The art & elegance of bead weaving', van Carol Wilcox Wells. Het kost tegen de 25,-. Er staan aantal bekende technieken in, zoals peyote stich, herringbone stitch, spiral rope, chevron chain en haken. Vervolgens staan er allerlei variaties, zoals rond rijgen, plat rijgen en de verschillen die je krijgt als je met verschillende maten kralen rijgt. Wel priegelwerk, maar wel leuk. :)
Je hebt de zachtcover versie al voor 15 euro!(bol.com)
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 23 dec 2005 16:25

Dit vind ik ook een heel goed boek :

Easy Beading
BeadStyle magazine

Een geweldig boek met leuke projecten . Zowel voor beginners als ook voor gevorderden.Geen rijgpatronen maar meer rijgen op staaldraad, kettelen, leerveters.

ISBN 0 - 87116 - 217 - 2

Ik heb het gekocht bij bol.com

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 27 dec 2005 10:12

Ik vind Lois Sher Dubin's "The History of Beads" helemaal geweldig.
Is weliswaar geen boek met instructies, maar er staan zo veel foto’s van oude kralenobjecten van de hele wereld in, dat je elke keer weer geïnspireerd raakt!
Kost helaas wel een klein vermogen(heb het voor mijn verjaardag gevraagd :D :D :D )
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Patsy1983
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 26 apr 2006 06:35

Bericht door Patsy1983 » wo 26 apr 2006 06:41

Hallo!

Zelf heb ik een abonnement op twee Engelse Magazines

-BeadStyle Magazines
-Easy Beading

Dit abonnement heb ik via deze link afgesloten en nu krijg ik netjes iedere keer deze magazines. Er staan hele leuke tips in en schittenrende sieraden met werkinstruktie.

http://www.englishmagazines.nl/a/script ... 2F109.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Groetjes Patricia

Bir
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 09 jan 2007 14:29
Locatie:amsterdam

Bericht door Bir » di 09 jan 2007 15:59

Ik heb, naast het boek van Lois Dubin (dat nu in paperback verkrijgbaar is), 2 favorieten. Let wel, ze gaan alleen over kralen, niet over het maken van sieraden.

ISBN 0887405592 "Beads of the World" van Peter Francis. Hij behandelt de geschiedenis, het gebruik en het verzamelen van kralen. Ook zijn er 3 hoofdstukken over organische, glazen en stenen kralen. Daarnaast kralen uit de verschillende werelddelen. Een pracht boek waar ik veel van geleerd heb, en erg handig om bv. te leren hoe je nep amber en koraal van echt kan herkennen, stenen kan determineren etcetera.
Met regelmaat 2e hands te vinden, anders tussen de 20 en 25 euro.

ISBN 0964102307 "Collectible Beads" van Robert K. Liu. Een bijzonder mooi boek, dat voor zover ik weet alleen 2e hands verkrijgbaar is. Ook hij verteld veel over geschiedenis en verschillende landen en culturen.

Genieten! :D

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 31 mar 2008 14:15

Wegens de lage dollar valuta mag ik van mezelf wel weer wat mooie Amerikaanse kralenboeken inkopen. :banaan: Heeft iemand nog tips, kralenboeken die je echt een goede koop vindt?

1 tip heb ik inmiddels wel, nl Mastering beadwork -> http://www.amazon.com/Mastering-Beadwor ... im_b_img_4" onclick="window.open(this.href);return false; . Het is vol met priegelwerk, maar ze hebben veel mooie voorbeelden, en vrij modern / niet zo tuttig ouderwets. Ook de kleuren die gebruiken vind ik heel mooi en vrolijk. Instructies komen voor mij wel beetje ingewikkeld over, zijn stuk of 3 foto's per techniek en leest niet zo lekker, maar zal er wel uit komen denk ik.

Ben benieuwd of iemand van jullie nog tips hebben!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 apr 2008 14:29

Jammer dat er niet nog meer engelsekralenboekenfans bij zijn. ;)
Ik zal iig 'n keer, ooit als ik tijd heb ;) ook mijn engelse kralenboeken toevoegen aan de boekenpagina met een beschrijving over de inhoud.
De verzendkosten bij amazon zijn trouwens al snel duur, maar de prijzen zijn al snel slechts tussen de 10 en 16 dollar, vind ik best goedkoop voor 'n uitgebreide kralenboek, al helemaal wegens de valuta.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » ma 07 apr 2008 22:14

The beaded garden is ook een klassieker.Net zoals My beaded garden van Varvara, die heeft trouwens wel meer mooie boeken op haar naam staan.
Savvy with seedbeads van B&B is ook een leuke, net zoals andere uitgaven van B&B zoals; herringbone stitch,brick stich enz.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 08 apr 2008 17:50

Ik volg dit topic wel hoor en denk erover om voor mijn volgende verjaardag (duurt nog lang!) een boek aan mezelf cadeau te geven. Maar welke dan?? Dus ik wacht met spanning op je informatie op je site Sandra.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 08 apr 2008 18:10

wat voor soort boek zoek je? priegelwerk met kleine kralen? of wat anders?
wat wel handig is, is bij amazon.com kijken naar hobbyboeken -> beadwork, gesorteerd op meest populair. En stel je ziet er een leuke boek tussn, kijk dan ook welke boeken ze verder zoal kochten.

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » wo 09 apr 2008 15:37

Jep, het moet dan een boek met priegelwerk worden. Liefst allerlei verschillende technieken en als het kan ook met cabochons (borduren of inpakken). Duidelijke instructies met foto's! Weet je dan een goede titel?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 apr 2008 17:08

Een hele mooie, nl basistechnieken met veel varianten, en duidelijk uitgelegd, is 'The art & elegance of bead weaving', van Carol Wilcox Wells. Geloof dat ie tegenwoordig tegen de 15,- kost. Er zit alleen geen cabuchons of borduren bij...ken zelf geen boek waarbij en borduren en andere technieken in staan.

Elaine
Bead Interested
Berichten:126
Lid geworden op:zo 04 mar 2007 15:03
Locatie:Groningen

Bericht door Elaine » do 10 apr 2008 08:43

Sandra schreef:Jammer dat er niet nog meer engelsekralenboekenfans bij zijn. ;)
.
Ik ben ook fan! En ik heb een heleboel engelse boeken.
Beaders rule!

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » do 10 apr 2008 18:56

Bedankt Sandra!

Gesloten